Multidesk.be » Forums » Printers, scanners & plotters » Heeft iemand ervaring met eFax

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door vds op vrijdag 18 januari 2013 om 18:46:22.
vds heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 5
Ik heb zonet een nieuwe printer ge-installeerd, een HP fotosmart 7510. Mijn voroge was ook een multifunctionele printer (printen, scanne, kopieren en faxen). Aangezien ik mijn printer ook als fax gebruik, heb ik een nieuwere versie gekocht. Blijkt dat hij wel kan printen, scannen en kopieren, doch dat het faxen door eFax dient te gebeuren (dus zonder telefoonlijn). Ik lees dat dit gratis is wanneer men ¨maximaal 20 faxen per maand zou verzenden/ontvangen. Ik kom daar ook niet aan, maar ik heb me ingeschreven bij eFax en daar staat nergens iets van gratis, wel dat er een gratis periode van 30 dagen is... Weet iemand hoe dit in elkaar zit???
^ Reactie #1 geschreven door SMG op vrijdag 18 januari 2013 om 19:25:58.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Waar heb je gelezen dat dit gratis is voor 20 faxen per maand?
Indien dit bij de printer zelf als promo kwam dan dit waarschijnlijk zo zijn en zal hier altijd wel meer uitleg bijzitten bij de printer zelf (al betwijfel ik sterk dat printers faxen gaan promoten). Als die uitleg ontbreekt zal je contact moeten opnemen met HP voor meer uitleg.

Iemand zoeken met ervaring in aFax lijkt me sterk, het is een nogal technologie die op sterven staat.
^ Reactie #2 geschreven door Wheeldigger op vrijdag 18 januari 2013 om 19:37:21.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
@SMG; Efax ;)

Ik heb een HP J5780, met telefoon/fax aansluiting, regelmatig is een fax nog steeds noodzakelijk, hoewel al reeds 10 jaar die dingen kleur kunnen faxen, is dat net weer nooit gebruikt omdat de tegenpartij daar weer niet over beschikt.

Aha, Pagina 26, hoofdstuk 7 maakt al meer duidelijk.
Voor contact met HP *klik*
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 28.81 % door Wheeldigger op vrijdag 18 januari 2013 om 19:47:42.
^ Reactie #3 geschreven door vds op zaterdag 19 januari 2013 om 16:42:31.
Beste,
In bijlage een scan van de bijgeleverde handleiding van onze aal-in-one. Zoals u onderaan kan lezen staat er wel degelijk dat er tot 20 pagina's per maand gratis zijn. Ik ontvang nog hooguit 5 tot 10 faxen per maand. Maar er zijn nu eenmaal nog klanten dewelke wensen te faxen...
^ Reactie #4 geschreven door SMG op zaterdag 19 januari 2013 om 17:01:24.
SMG's avatar
Moderator
Bijlage ontbreekt
^ Reactie #5 geschreven door Cdude op zaterdag 19 januari 2013 om 19:19:02.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
de "aal" in one is u ontglibbert :D
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #6 geschreven door vds op zondag 20 januari 2013 om 09:23:36.
Blijkbaar lukt de bijlage niet, want ik krijg een boodschap dat de extensie (pdf)niet lukt... Het was een scan van de handleiding van HP
^ Reactie #7 geschreven door Wheeldigger op zondag 20 januari 2013 om 12:24:29.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Klopt, mail het bestand even naar SMG of mij, wij kunnen wel die bijlage plaatsen :)

http://www.multidesk.be/about/

^ Reactie #8 geschreven door SMG op zondag 20 januari 2013 om 16:03:30.
SMG's avatar
Moderator
Of je kan er een zip van maken, dat kan wel.

De bijlage:
3ea8a1a7bc6c4b811d6d38f3942960ca.pdf
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 60.18 % door SMG op maandag 21 januari 2013 om 20:02:31.
^ Reactie #9 geschreven door SMG op maandag 21 januari 2013 om 20:09:45.
SMG's avatar
Moderator
Voila - http://home.efax.com/mkimages/3704/efax-cj-faq.html

PRICING
Is there a free trial or money-back guarantee? We offer a 30-day free trial for eFax Plus users.
Does eFax charge a setup fee? There is no setup fee for eFax Free numbers. There is a $12.95 for each eFax Plus number.

Does eFax charge a monthly subscription fee? eFax Free is, well, free. eFax Plus costs $12.95 a month plus usage fees.

Is there a limit to how many faxes I can receive? eFax Free users can receive only 20 fax pages a month. eFax Plus users can receive 130 fax pages a month free, and over that fax pages cost $0.15 a page with no limit.

If yes, how much does eFax charge for each extra fax page received? For eFax Plus users who exceed their 130 free fax pages a month, it's $0.15 for each page received.

If free, what are the limits? eFax Free users are limited to 20 pages a month. eFax Plus users get 130 free fax pages a month

How much does eFax charge to send a fax? With eFax Plus, it costs $0.10 for every 60-second transmission. For most faxes, this works out to $0.10 a page.

Does eFax offer prepaid options? No.

Indien je problemen hebt met de misleidende reclame die HP heeft gevoerd denk ik best dat je contact opneemt met HP zelf ;)
^ Reactie #10 geschreven door vds op dinsdag 22 januari 2013 om 08:54:39.
Bedankt SMG, Helaas is mijn Engels ver van perfect, doch ik meen te verstaan dat dFax Free (zoals de naam het zegt) gratis is, EN dat het tot 20 faxen/maand (zoveel doe ik er helemaal niet) gratis zou zijn . Klopt dit?
^ Reactie #11 geschreven door SMG op dinsdag 22 januari 2013 om 17:41:43.
SMG's avatar
Moderator
Setup kosten zouden 0 zijn
Maandelijkse kosten zouden 0 zijn
Een gratis gebruiker zou 20 faxen maandelijks mogen ONTVANGEN

Er wordt niets gezegd over het gratis Verzonden van een fax of zelfs het versturen van een betalende fax. Er wordt een note gemaakt dat prepaid niet mogelijk is
Op dat vlak is de reclame van HP fout.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen