Multidesk.be » Forums » Programmeren algemeen » VBA: Array dimensioneren adhv gebruikersinput

• Pagina
  • <
  • 1
  • [2]
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Reactie #20 geschreven door thekid op zondag 13 januari 2013 om 13:05:41.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
ja, is een goede oefening, wij kregen deze vroeger als testjes om een taal wat te leren kennen.

Daar zal je goed moeten denken over hoe je array dimensies gaat moeten, moet je ook wat logica gaan toepassen op de array, en kan je dan eventueel ook een mooie driehoek generen in je xls sheet :)

Ook het maken van een lijst van priemgetallen (zo geoptimaliseerd mogelijk) zijn goede oefeningen (alhoewel deze niet echt iets te maken heeft met arrays, eerder met logica en een beetje wiskunde (tot hoever moet je het nieuwe getal testen alvorens het een priemgetal is?)

en vragen staat steeds vrij, 'k ga de volgende keer wel nog eens beter je code overlopen alvorens ik conclusies trek :D
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 9.72 % door thekid op zondag 13 januari 2013 om 13:06:18.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #21 geschreven door StOosh op zondag 13 januari 2013 om 13:08:42.
StOosh's avatar
Multiviteit: 1526
:D

Bedankt. Ik ga eens zien of het doenbaar is in de tijd die me nog rest naar het examen toe ;)
^ Reactie #22 geschreven door DTC op zondag 13 januari 2013 om 13:27:27.
DTC's avatar
Multiviteit: 87

Dixit

Dixit thekid op 13/01/2013 13:05:41:'k ga de volgende keer wel nog eens beter je code overlopen alvorens ik conclusies trek

en ik wat trager, ik ben veel te snel wanneer ik iets lees, en dan overlees ik natuurlijk weer iets dat eigenlijk belangrijk is :).
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.28 % door DTC op zondag 13 januari 2013 om 13:27:37.
^ Reactie #23 geschreven door StOosh op zondag 13 januari 2013 om 14:30:54.
StOosh's avatar
* Hmmm, ik heb al het één en ander... vooral bijzaken eigenlijk.
De essentie: het berekenen en in die array stoppen lukt niet. 'k denk ook niet dat ik er tijd voor ga hebben.
Misschien probeer ik het later wel eens af te maken. :)
^ Reactie #24 geschreven door thekid op zondag 13 januari 2013 om 14:45:33.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
je kan dit perfect trouwens met de eendimensionale array

stel, in pseudo code dit voor

CODE
  1.  
  2. sub berekenDriehoek(Size: int)
  3.  array rijArray = getNextRow(new array())
  4.  for rij = 1 to Size
  5.    for kol = 1 to rij.length
  6.      print rij[kol]
  7.    next
  8.    rijArray = getNextRow(rijArray)
  9.  next
  10. endsub
  11.  
  12. functie getNextRow(arr: array())
  13.  array nextRow = new array(arr.length+1) // een grotere array (driehoek groeit)
  14.  for index = 1 to nextRow.length
  15.   if index = 1 or index = nextRow.length then
  16.     nextRow[index] = 1
  17.   else
  18.    nextRow[index] = arr[index-1] + arr[index]
  19.   endif
  20.  next
  21.  return nextRow
  22. endfunctie
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.25 % door thekid op zondag 13 januari 2013 om 14:48:05.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #25 geschreven door StOosh op zondag 13 januari 2013 om 14:59:19.
StOosh's avatar
Bedankt The Kid. Voorlopig ga ik het zo laten. ;)

In ieder geval zijn jullie beiden hartelijk bedankt voor de hulp! ;)
  • Pagina
  • <
  • 1
  • [2]

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen