Multidesk.be » Forums » Beveiliging » Antivirus

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op woensdag 12 december 2012 om 17:04:21.
Wat vinden jullie het beste antivirus?

-betalend/gratis
^ Reactie #1 geschreven door thekid op woensdag 12 december 2012 om 17:56:25.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
voor welk doeleinde?

Speciale vereisten?

Server / Client / OS

Persoonlijk op windows gebruik ik:
- Comodo antivirus
- Avast (gratis)
- Op mijn virtual machine gebruik ik nu Rising Antivirus (gratis, lichtgewicht)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door een gast op zondag 16 december 2012 om 00:05:21.
Voor thuisgebruik

Voor veilig bankzaken te doen
^ Reactie #3 geschreven door Wheeldigger op zondag 16 december 2012 om 00:52:49.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Avast, al jaren.
Wel altijd Firefox, IE is volgens mij onbetrouwbaar.
^ Reactie #4 geschreven door een gast op zondag 16 december 2012 om 09:32:21.
Firefox gebruik ik ook maar heb horen zeggen dat avast free niet genoeg is
^ Reactie #5 geschreven door SMG op zondag 16 december 2012 om 09:49:05.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Voor banking? Gezond verstand.
Een antivirus heeft tegen de hedendaagse bedreigingen tegen ebanking bijna niets te zeggen. Tegenwoordig proberen ze via social engineering je gegevens te stelen. Wilt dus zeggen via mail, facebook,... Persoonlijke data stelen en die misbruiken.
Wilt niet zeggen dat je geen antivirus meer moet hebben maar dat je zelf ook zeer alert moet zijn. Kijk alle privacy instelling na van waar je allemaal persoonlijke gegevens in bewaard en weet dat een bank je nooit via mail zal aansporen om aan iets deel te nemen, persoonlijke data aan te vullen,...

Leuke video van banken federatie Febelfin:
http://www.youtube.com/watch?v=F7pYHN9iC9I

Tegenwoordig zijn banking sites extreem veilig (denk maar aan al die rondom codes die je moet genereren) en zijn dus zeer moeilijk tot onmogelijk te kraken. Waar je (als het om virussen gaat) voor moet opletten zijn wijzigingen in het banking gedrag. Dingen als plots je nog eens valideren zijn tekenen dat je waakzaam moet zijn. Weet ook dat je bij de Belgische banken tekent met de M2 knop van de lezer. Als je dus geen verrichting hebt aangevraagd en moet plots iets met M2 doen LET DAN OP.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.6 % door SMG op zondag 16 december 2012 om 10:01:15.
^ Reactie #6 geschreven door een gast op zondag 16 december 2012 om 10:15:56.
Ik weet dat je met de cardreader alles moet doen maar heb toch nog een goed antivirus nodig he.
^ Reactie #7 geschreven door SMG op zondag 16 december 2012 om 10:48:46.
SMG's avatar
Moderator

Dixit

Dixit Gast op 16/12/2012 10:15:56:

Ik weet dat je met de cardreader alles moet doen maar heb toch nog een goed antivirus nodig he.

Heb ik dan gezegd dat je geen antivirus moet hebben?
Ik heb gezegd dat gezond verstand minstens even belangrijk is.
Aan de ene kant installeren mensen een antivirus firewall antispyware anti rootkit en aan de andere kant maken ze heel hun leven publiek zodat een kwaadwillige bijna geen moeite moet doen om zich voor te doen als je bank en mensen trappen hier dan in. Daar kan een antivirus letterlijk niets tegen doen.
^ Reactie #8 geschreven door Fred31 op zondag 16 december 2012 om 15:37:43.
Fred31's avatar
Multiviteit: 2519
SMG, gast zij EEN niet GEEN
"maar heb toch nog EEN goed antivirus nodig"
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
Win10 64bit pro. Laptop TOSHIBA Satellite L775-1
^ Reactie #9 geschreven door SMG op zondag 16 december 2012 om 16:08:39.
SMG's avatar
Moderator
De gast zEI dit met een intonatie van sarcastisch met die "he" erachter.
Ik merk al dagelijks genoeg op mijn werk dat mensen met een vals gevoel van veiligheid zitten omdat ze toch een antivirus hebben en dat online banking toch met zo'n lezer werkt.

Nadruk ligt altijd op de software, nooit op de gebruiker, vandaar ook het opmerkelijke filmpje erbij om toch maar de mensen hun ogen te openen.

Tegenwoordig kan je telefoon krijgen van iemand die zogezegd van je bank is, weet je naam, je woonplaats, je gezinsleden, dat je onlangs bent gaan shoppen, tot zelfs hoeveel huisdieren je hebt (allemaal via sociale media) om toch maar het vertrouwen te krijgen van de mensen dat het ook effectief wel iemand van de bank kan zijn. Dan vragen ze je om wat "dingen" te valideren terwijl zij op hun PC een gepeperde betaling aan het uitvoeren zijn die je pas zal opmerken de eerstvolgende keer dat je je rekeninginformatie gaat raadplegen.

Als ik aanvallend over ben gekomen: mijn excuses, maar wees eerlijk: als het je nu zou voorvallen zou je toch wel extra opletten.

Verder als extra tip:
Hou je niet enkel bij een antivirus. Kijk ook eens naar bv Superantispyware
^ Reactie #10 geschreven door een gast op zondag 16 december 2012 om 18:16:45.
die he was niet sarcasticsh bedoeld hoor.

Meer bedoeld als "ja toch he"

Opmerking van de crew

Wat onnodige reacties verwijderd van andere gasten
thekid
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen