Multidesk.be » Forums » Processor, moederbord en geheugen » 2de harde schijf plaatsen

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op zondag 18 november 2012 om 16:52:39.
Hoe moet ik een 2de harde schijf plaatsen?

Hoe groot mag deze zijn (500gb -2000gb)?

Pc :
Hp desktop van 2012
Windows 7 64bit 8gb ram (2gb videogeheugen)

ik denk met sata conector aan te sluiten
Sata conector
^ Reactie #1 geschreven door SMG op zondag 18 november 2012 om 17:00:52.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Hoe groot mag die zijn? Zo groot als je maar kunt vinden, maar merk op dat als je hoger gaat dan 2TB dat je daar meer dan 1 partitie in MOET maken of een andere moeilijkere methode gebruiken:
http://blogs.technet.com/b/askcore/archive/2010/02/18/understanding-the-2-tb-limit-in-windows-storage.aspx
Ga je niet boven die 2TB dan is er geen potentieel probleem ;)

Hoe die harde schijf plaatsen? SATA kabel inpluggen op moederbord aan harde schijf, vrije stroomkabel in de harde schijf plaatsen.
Mogelijk wel de BIOS harde schijf prioriteit moeten wijzigingen. Dit is vaak geen verplichting want je computer zal (als hij geen besturingssysteem kan vinden op die harde schijf) gewoon de volgende afgaan op zoek naar een besturingssysteem.
^ Reactie #2 geschreven door een gast op zondag 18 november 2012 om 17:17:41.
En hoe moet ik dat met die bios doen?

En mijn pc is nieuw (1week oud) zitten die kabels al op het moederbord aangesloten? want er staken geen kabels in de doos v/d pc.

En op het net vond ik dat die altijd meegeleverd worden.
^ Reactie #3 geschreven door SMG op zondag 18 november 2012 om 17:54:11.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
In de BIOS moet je gaan door op een bepaalde toets te drukken tijdens het opstarten. Dit wordt vaak wel vermeld op het scherm. Populaire toetsen zijn: F8, F2, F10, F12 en DEL al zijn andere toetsen ook mogelijk.
Om te zien waar je dit precies in kan geven moet je dit eens bekijken hoe dit in oudere BIOS systemen ingesteld wordt. Als je zegt dat de PC amper 1 week oud is, is de kans groot dat je geen BIOS meer hebt maar een EFI (opvolger van de BIOS). EFI ziet er wat gebruiksvriendelijker uit zoals hier.

Kabel? In principe kan je wel een vrije stroomkabel vinden en dit zou er zo uit moeten zien.
De datakabel zelf wordt inderdaad vaak meegeleverd al heb ik enkel nog maar te maken gehad met zelf in elkaar gestoken PC's en daar zit dit vaak bij het moederbord. Je zal dus zelf je doos moeten uitzoeken.
Je moet dan zoeken naar een kabel die er zo uitziet.

Heb je die niet dat moet je naar een PC winkel gaan om er eentje te kopen. Vraag dan duidelijk naar een interne SATA kabel.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen