Multidesk.be » Forums » Internet-gerelateerde software » ING Bank

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door joke op maandag 15 oktober 2012 om 18:07:20.
joke's avatar
Multiviteit: 2669
Morgen wordt het beter.
Hoi,

De laatste paar weken krijg ik regelmatig e-mails van "ING Bank". Ze spreken mij dan aan als "Geachte klant..." en proberen mij te verleiden om naar een andere site te gaan en daar dan prive gegevens op te geven want ze willen de beveiliging optimaliseren.

Ik trap daar natuurlijk niet in, ik ben zelfs geen ING-klant.

Is er een manier om te zorgen dat ik dergelijke mails niet meer krijg?

Joke

NB: Windows Vista, Windows Live Mail en Avast

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #1 geschreven door een gast op maandag 15 oktober 2012 om 19:10:37.
Deze ?

Dixit

Geachte heer/mevrouw, Sinds woensdag 29 augustus 2012 werken wij met een nieuw beveiligingssysteem. Dit nieuwe systeem zorgt ervoor dat er geen misbruik kan worden gemaakt van uw rekening door bijvoorbeeld kwaadwillende software of een virus dat zich op uw computer heeft geпnstalleerd. Om ervoor te zorgen dat ook uw rekening wordt beveiligd door ons nieuw systeem, verzoeken wij u hieronder eenmalig de hyperlink te volgen om vervolgens uw gegevens te verifiлren. Zodra u dit heeft gedaan, zal uw rekening geupdatet worden met de nieuwe beveiligingssoftware. klik hier

Ik krijg die ook maar heb de 1ste als SPAM aangemerkt dus de rest gaat daarheen ťn gemeld aan IMG.
^ Reactie #2 geschreven door Wheeldigger op maandag 15 oktober 2012 om 21:05:54.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Zo ook hier, keurig aanmelden als spam, en zodanig behandelen.

De bank zal NOOIT vragen per email om gegevens te verifiŽren, of wat dan ook met je bankrekening.
Hoe mooi het ook lijkt; NEE !

http://www.multidesk.be/bijlage/9e5e4f5b3c2b41cf045b118b0fffad53.jpg
^ Reactie #3 geschreven door een gast op maandag 15 oktober 2012 om 21:16:08.
Het antwoord van ING

Geachte Mevrouw, In uw bericht van 28 09 2012 meldt u ons de ontvangst van een verdachte mail. U vraagt om duiding ter zake.
Allereerst wensen we u te bedanken voor het feit dat u ons hierover inlicht. Het is dankzij alerte reacties zoals de uwe, dat we onmiddellijk kunnen reageren op soortgelijke frauduleuze pogingen om toegang te krijgen tot uw persoonlijke gegevens.
We sturen dit bericht hierbij ook door naar onze interne diensten die zich met dit soort fraude bezig houden. Zij maken hier onmiddellijk werk van. ĎPhishingí is een vorm van bedrog waarbij gebruik gemaakt wordt van misleidende e-mails. De e-mails misbruiken de identiteit van een financiŽle instelling, overheid of bekende persoon.
In werkelijkheid worden ze verstuurd door oplichters om naar persoonlijke, vertrouwelijke of zelfs financiŽle informatie van cliŽnten te Ďvissení. Dergelijke e-mails verwijzen over het algemeen naar valse websites die op het eerste gezicht lijken op de sites van bekende financiŽle instellingen of erkende overheden. Op deze website wordt de surfer om informatie gevraagd onder het mom van bijvoorbeeld een veiligheidsmaatregel of bijwerking van een databank.
Om ďphishingĒ een stap voor te zijn, geven we volgende belangrijke tips: ∑
Deel nooit persoonlijke of vertrouwelijke gegevens zoals paswoorden, geheime codes, rekeningnummers of nummers van bank- of identiteitskaarten per e-mail mee.Doe dit enkel via de beveiligde elektronische kanalen van uw vertrouwde financiŽle instelling. ∑
Open steeds zelf de toegang tot de beveiligde toepassing van ING BelgiŽ. U doet dit door zelf te klikken op het icoon dat bij de installatie van de toepassing op uw bureaublad werd geplaatst of door zelf het internetadres in te voeren.
Gebruik geen hyperlink uit een e-mail.
Op onze site kan u bijkomende informatie terugvinden rond het onderwerp Ďphishingí: www.ing.be/phishing. Met vriendelijke groeten, ING Customer Service
^ Reactie #4 geschreven door joke op maandag 15 oktober 2012 om 22:32:25.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
Hoi,

Zoals ik vreesde ben ik niet de enige die met dit probleem zit. Ik weet ook wel dat deze mails niet van ING komen, dat ABN AMRO er ook last van heeft wist ik niet.

De mails zijn door mij van in den beginne gemerkt als spam maar ze blijven nog steeds binnen komen. Tegen beter weten hoopte ik dat er inmiddels al een oplossing tegen was.

Allen bedankt voor de reacties.
Joke

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #5 geschreven door Wheeldigger op maandag 15 oktober 2012 om 22:40:10.
Wheeldigger's avatar
Moderator
Let maar eens op de afzender ipv de subject, vandaar dat het elke keer langs de aangemerkte komt.
De subject veranderd ook steeds;
ING
ing
ING bank
ING BANK
ING-BANK
ING bank NV
etcetera

http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/00877/money-graphics-2007_877977a.jpg

:D:D:D
^ Reactie #6 geschreven door een gast op maandag 15 oktober 2012 om 23:09:18.
@J

Weet u hoe u een spamregel creŽert? Indien u geen klant bent van ING
kan u daarmee elke mail die 'ING' bevat naar de spamfolder leiden.

In Gmail :

http://www.ehow.com/list_6733226_gmail-spam-filter-rules.html
^ Reactie #7 geschreven door Wheeldigger op maandag 15 oktober 2012 om 23:25:41.
Wheeldigger's avatar
Moderator

Dixit

Dixit joke op 15/10/2012 18:07:20:

NB: Windows Vista, Windows Live Mail en Avast
:D
^ Reactie #8 geschreven door een gast op maandag 15 oktober 2012 om 23:40:28.
Optie 3(optie 1 en 2 kunnen ook geprobeerd worden) :

3) Stel Berichtregels in om een gewenste actie uit te voeren
Opmerking: Binnen Windows Live Mail is de optie Berichtregels uitsluitend beschikbaar voor POP3-accounts. Alle overige accounts kunnen deze handelingen via de webmail instellen.
Voor bijvoorbeeld Hotmail kun je dit via http://mail.live.com instellen.
Voor POP3-accounts in Windows Live Mail: - Start Windows Live Mail - Kies Mappen en klik Berichtregels - Selecteer de gewenste acties, en kies Regel opslaan wanneer je de wijzigingen wilt doorvoeren

http://answers.microsoft.com/nl-nl/windowslive/forum/livemail-email/spam/f9725993-27e9-4020-ac0c-5513b83bda52
^ Reactie #9 geschreven door SMG op dinsdag 16 oktober 2012 om 19:55:39.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Wij kregen een aantal binnen van Bank van de Post met een link om je gegevens te vervolledigen.
Uiteraard nooit zulke dingen invullen je krijgt nadien mogelijk een telefoontje om je gegevens te "verifiŽren".

Volgende website geef ik nog even mee:
http://www.febelfin.be/nl/safe-internetbanking

Als aanvulling op gast in reactie 8:
Hoe stel je regels in: http://www.freeemailtutorials.com/windowsLiveHotmail/hotmailTipsAndTricks/createEmailFiltersAndEmailRules.php
Is zeer doeltreffend, maar weet dat vele van die spammers wel een echt bank email adresgebruiken. Moeilijk is het immers niet, iedereen kan zelf de afzender bepalen bij emails.
^ Reactie #10 geschreven door een gast op dinsdag 16 oktober 2012 om 21:00:59.

Dixit

[i][small]Dixit SMG
Is zeer doeltreffend, maar weet dat vele van die spammers wel een echt bank email adresgebruiken. Moeilijk is het immers niet, iedereen kan zelf de afzender bepalen bij emails.
Je kan toch zo maar geen bestaand top level domein gebruiken?
Of gebruiken die mannen hun eigen mailserver?
^ Reactie #11 geschreven door SMG op woensdag 17 oktober 2012 om 17:51:14.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Als je wilt stuur ik je meteen een mail vanuit watjijmaarwilt@watjijmaarwilt.be ;)

Het mail protocol (SMTP) is belachelijk oud en heeft standaard geen verificatie. Je provider (Telenet of Belgacom) bieden een zogenaamde open relay server aan en hiermee kan je zonder enige authenticatie mails sturen vanaf welke afzender dat jij maar kiest.
Krijg je dus een mail van security[atty]ing.be dan kan dit dus een bedrieger zijn zonder dat die persoon echt dat email adres (of tld) in zijn bezit heeft.

Voorbeeld zie je in reactie 2 van Wheeldigger. Hij heeft een mail ontvangen van security[atty]abnamro.nl terwijl abnamro.nl effectief bestaat en ook van ABN AMRO bank is.

Hoe gaan zulke mensen te werk? Ze zorgen ervoor dat gebruikers hun computers besmet zijn met virussen en gaan dan hun internet provider zijn open relay server misbruiken (door vanaf jouw verbinding spam te beginnen sturen). De provider zal dit na een tijdje door hebben, maar intussen heb jij wel serieus wat spam verzonden. De provider sluit jouw dan af van de open relay server en zegt dat je er pas terug op mag als je virus vrij bent.

Natuurlijk hier is een oplossing voor: verificatie (zoals Gmail, hotmail enz al reeds doen). Echter omdat niet iedereen een SMTP server heeft bij zijn mailserver zijn internet providers bijna verplicht open relay servers te blijven gebruiken.

http://en.wikipedia.org/wiki/Open_mail_relay
Abuse by spammers

In the mid-1990s, with the rise of spamming, spammers resorted to re-routing their e-mail through third party e-mail servers to avoid detection[6] and to exploit the additional resources of these open relay servers. Spammers would send one e-mail to the open relay and (effectively) include a large blind carbon copy list, then the open relay would relay that spam to the entire list.[7] While this greatly reduced the bandwidth requirements for spammers at a time when Internet connections were limited, it forced each spam to be an exact copy and thus easier to detect. After abuse by spammers became widespread, operating an open relay came to be frowned upon among the majority of Internet server administrators and other prominent users.[6] Open relays are recommended against in RFC 2505 and RFC 5321 (which defines SMTP). The exact copy nature of spam using open relays made it easy to create bulk e-mail detection systems such as Vipul's Razor and the Distributed Checksum Clearinghouse. To counter this, spammers were forced to switch to using hash busters to make them less effective and the advantage of using open relays was removed since every copy of spam was "unique" and had to be sent individually.

Since open mail relays make no effort to verify that the owner of an address is the actual sender of an e-mail, open mail relays are vulnerable to address spoofing.[2]
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.25 % door SMG op woensdag 17 oktober 2012 om 17:52:24.
^ Reactie #12 geschreven door pietkeun op donderdag 18 oktober 2012 om 19:31:23.
pietkeun's avatar
Multiviteit: 1088
Bedankt allemaal voor deze info.:)
"Opvoeden is een nieuwe generatie proberen te vullen met de eigen vooroordelen."
^ Reactie #13 geschreven door joke op vrijdag 19 oktober 2012 om 11:46:01.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
Heb ik toch nogal geluk. Ik krijg juist een mail dat ik gewonnen heb bij: Euro Million Lottery Board.

^ Reactie #14 geschreven door een gast op vrijdag 19 oktober 2012 om 18:04:53.
(party)(cheerleader) Woow! Plezant, je kan er misschien een goede spamfilter mee kopen :P

Opmerking van de crew

Voorgaande post quoten is niet nodig, regel is dat je reageert op voorgaande post.
Gaat het om een eerdere post, dan kan dat wel, echter delete uit die quote wat niet noodzakelijk is voor het antwoord.
Of, iets meer algemeen, kies voor @(naam van de poster waar je op reageert, dit geval dus @Joke)

Wheeldigger
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 58.22 % door Wheeldigger op vrijdag 19 oktober 2012 om 23:34:10.
^ Reactie #15 geschreven door een gast op zondag 21 oktober 2012 om 03:39:10.
Pfff lotto. Ik ben binnen. :D

Dixit

Hello Friend, I am very happy to inform you now about my success in getting those funds transferred into a new partner's account Now, I want you to contact my secretary Mr Steve Marechal his Phone +22966203234 or Email:ID ( steve_marechal@yahoo.com ) ask him to send you the International Certified Cheque of $1.2m in A Bank Draft, which I kept for your compensation. contact him immediately. Reconfirm your full information to avoid any mistake, I am very busy in Japan for now please abide with his directives for the receive of the Bank Draft because i am not in the Country. FULL NAME:..... AGE..... ADDRESS:.... OFFICE PHONE:..... CELL PHONE:..... COUNTRY:..... COMPANY:..... AMOUNT:..... Get me informed as soon as you receive the Bank Draft from my Secretary. Regards, Mr. F.K. Williams.
(party)
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen