Multidesk.be » Forums » Unix/Linux » Synchroniseren naar NAS in Ubuntu 12.04 (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp werd gesloten.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Pierken op vrijdag 31 augustus 2012 om 18:06:28.
Pierken heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 94
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hallo forumers.

Zit strop met volgend probleem: in Ubuntu 12.04 wil ik mijn foto's, muziek en video's synchroniseren met mijn NAS (Thecus N2200) en gebruik daarvoor het programma FreeFileSync. Uiteraard kies ik links een gewenste map, maar wat ik rechts moet invullen ontgaat me. Heb een aantal screenshots bijgevoegd met de eigenschappen van de mappen die ik zie in de verkenner. Ik kan natuurlijk mijn mappen manueel gaan kopiëren naar de NAS maar gebruik daarvoor liever een synchronisatieprogramma.

Tot op heden deed ik die synchronisaties in Windows (dualboot) met SyncBack zonder problemen, maar omdat ik liever met Ubuntu werk zouden jullie mij een grote dienst bewijzen mocht dat toch mogelijk blijken.

Groetjes, Pierken.

Bijlage: dd43534abf3fb618be28d7f0da29d786.jpg

Bijlage: 58f7ef3ca439cf577704e707797490f3.jpg

Bijlage: f25b8814272e7db72549df6e8e02d190.jpg
^ Reactie #1 geschreven door thekid op maandag 3 september 2012 om 19:55:22.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Wat heb je net nodig?

smb:///[networkresource]

doet normaal de truc :)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.65 % door Wheeldigger op maandag 3 september 2012 om 22:14:20.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door Pierken op dinsdag 4 september 2012 om 22:11:56.
Pierken heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 94
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hallo.

't Is gelukt. Het commando is /home/rudy/.gvfs/rudy (music) op n2200/ voor bijvoorbeeld mijn map muziek. Ik had vóór mijn probeersels waarschijnlijk eerst mijn map/mappen moeten “koppelen”. En ik weet niet of het een en ander met elkaar te maken heeft, maar via de site http://debianhelp.wordpress.com/2012/03/09/to-do-list-after-installing-ubuntu-12-04-lts-aka-precise-pangolin/ was ik er achter gekomen dat samba standaard niet geïnstalleerd wordt. Dat heb ik dan maar gedaan.

Bij deze dus een merci en een slotje. (thumbsup)
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten