Multidesk.be » Forums » Programmeren algemeen » Gebruiker dwingen opeenvolgende recordnummer in te vullen

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op donderdag 30 augustus 2012 om 10:48:02.
Hallo,
Stel ik heb een knop op m'n subformulier. met deze knop wil ik dmv een toevoegquery een nieuw record plaatsen in m'n tabel, maar als het nummer van de ene tabel waarvan uit ik wil toevoegen anders is dan het veld autonummering
van de andere tabel, hoe ga ik dan te werk?
bv LezerID vanuit de toe te voegen tabel is nr.1010, maar het opeenvolgende nummer in de toe te voegen tabel is nr.62. Ik wil namelijk de gebruiker dwingen
het opeenvolgende nummer in te voeren = nr.62, en als hij of zij toch probeert het nummer 1010 toe toe te voegen de actie wordt afgebroken of geannuleerd.
Tot op heden heb ik er niets over kunnen vinden op het web.
Wellicht dat jullie een oplossing hebben.
mvrgr.
ahc59

Opmerking van de crew

Je e-mailadres achterlaten op een publiek forum is niet erg verstandig en bovendien tegen de multiquette. Je kan je steeds gratis registreren om zo op de hoogte gehouden te worden van eventuele reacties ;).
thekid
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.59 % door thekid op donderdag 30 augustus 2012 om 11:15:32.
^ Reactie #1 geschreven door thekid op donderdag 30 augustus 2012 om 11:17:15.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Je zorgt voor een oplossing waarmee sowieso dit nr wordt ingevuld?

Als ze toch maar 1 kans hebben van nr, waarom het niet in uw achtergrond code steken. Moet het nog op het scherm komen dan kan je er toch ook een niet bewerkbaar tekstveld voor gebruiken, nee?
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen