Multidesk.be » Forums » Internet-gerelateerde software » Windows live mail

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door pietkeun op woensdag 18 juli 2012 om 09:06:40.
pietkeun's avatar
Multiviteit: 1088
Mijn standaardbrowser is Firefox.
Links in E-mail worden geopend in Internet Explorer.
Waar moet ik dat wijzigen?(blush)
"Opvoeden is een nieuwe generatie proberen te vullen met de eigen vooroordelen."
^ Reactie #1 geschreven door Cdude op woensdag 18 juli 2012 om 14:54:25.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
http://support.mozilla.org/nl/kb/Het%20door%20Firefox%20gebruikte%20e-mailprogramma%20wijzigen
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #2 geschreven door pietkeun op woensdag 18 juli 2012 om 22:27:25.
pietkeun's avatar
Hier gaat het niet mee Cdude.
Er zou iets moeten zijn dat ik kan wijzigen in W live mail zodat de links in de mail worden geopend langs Firefox.
"Opvoeden is een nieuwe generatie proberen te vullen met de eigen vooroordelen."
^ Reactie #3 geschreven door Fred31 op donderdag 19 juli 2012 om 02:06:20.
Fred31's avatar
Multiviteit: 2519
Step 1: Go to the page About:Config this will bring up Firefox's configurations page (continue past the warning)
Step 2: Type "Gecko" into the filter
Step 3: Find the propertise named "gecko.handlerService.schemes.mailto.#.name" (# represents a number, 0-3 by default) and find the first empty entry (it was 2 on mine).
Step 4: Set the property to the name of the service. For me it was "Windows Live Mail", something simple.
Step 5: Find the paired "gecko.handlerService.schemes.mailto.#.uriTemplate" property (should be the very next one) and enter the url for the mail tag using %s you define where the email address should go. For Live Mail it is: "http://mail.live.com/mail/EditMessageLight.aspx?MailTo=%s&n=1"
Step 6: Find the property "gecko.handlerService.defaultHandlersVersion" and set it's numeric value to one higher than # (see Step 3, e.g. My entry was 2 so this property must be set to atleast 3)
Step 7: Close and restart Firefox.
Step 8: Tools -> Options -> Applications
Step 9: Filter "mailto"
Step 10: Select the new service avaliable from the drop-down box to use it.
Step 11: Find a site with a mailto: link and test that it is working. If it is close then load up About:Config and tweak until it works. Once a property is set a restart is Not required this time, simple click on another mailto link to test. (A Firefox reset is only required due to Step 6)

>>BRON<<
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 2.84 % door Fred31 op donderdag 19 juli 2012 om 02:07:47.
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
Win10 64bit pro. Laptop TOSHIBA Satellite L775-1
^ Reactie #4 geschreven door pietkeun op donderdag 19 juli 2012 om 18:49:12.
pietkeun's avatar
Misschien is dit de reden?
http://www.zdnet.be/news/141582/europa-maakt-problemen-over-windows-8-op-tablets/?utm_source=zd_daily&utm_medium=newsletter&utm_term=&utm_content=0_art_list&utm_campaign=daily
^ Reactie #5 geschreven door Fred31 op donderdag 19 juli 2012 om 19:20:35.
Fred31's avatar
Multiviteit: 2519
uitgevoerd wat er staat in mijn post??
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
Win10 64bit pro. Laptop TOSHIBA Satellite L775-1
^ Reactie #6 geschreven door pietkeun op donderdag 19 juli 2012 om 19:28:01.
pietkeun's avatar
Nog niet Fred; laat het je weten. Thx.
^ Reactie #7 geschreven door pietkeun op dinsdag 24 juli 2012 om 20:43:14.
pietkeun's avatar
Ik heb de weg gevonden in about:config
Instructies opgevolgd maar het is niet gelukt.
Zoals vermeld in stap 10 heb ik weldegelijk de optie windows live mail maar het werkt niet.
Ik zal het later nog eens overdoen.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen