Multidesk.be » Forums » Netwerken » telenet en belgacom netwerk allbei via powerlines kan dit?

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door malinwa001 op dinsdag 26 juni 2012 om 17:22:51.
malinwa001 heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 2
telenet en belgacom netwerk allbei via powerlines kan dit?

ik bezit momenteel een bedraad telenet netwerk (modem/router/pc) en een draadloos belgacom netwerkt. (modem/draadloze router/pc en modem/draadloze router/powerline/tv)
Op die belgacom modem/router ga ik via een powerline van belgacom naar de eerste verdieping om daar ook tv te zien.

Nu is mijn vraag kan ik via dit systeem link beide netwerken via powerlines laten werken?

Dus belgacom netwerk blijft zoals het is (modem/router/pc en modem/router/powerline/tv), maar telenet word dan (modem/router/powerline/pc enmodem/router/powerline/printer)
^ Reactie #1 geschreven door thekid op dinsdag 26 juni 2012 om 22:50:33.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
niks houd je tegen 2x 2 powerlines te installeren, zorg er wel voor dat ze los van elkaar staan (dus evt 2 verschillende types powerlines :))

mijn ouders gebruiken een telenet voor de digitale televisie (enkel netwerk die voor de router zit op een powerline) en een andere powerline adapter (toevallig wel een verschillend merk) om de pc beneden internet te verschaffen (die achter de router zit)

*ter info*
de link die je geeft, daarmee zou het niet werken (volgens mij) omdat internet op 1 adapter toekomt, en 2 uitgaande adapters heeft (voor zover ik kan zien). Je moet echt wel 2x 2 adapters gebruiken
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 21.07 % door thekid op dinsdag 26 juni 2012 om 22:52:22.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen