Multidesk.be » Forums » Audio & video » Kabel TV via powerline?

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op zondag 29 april 2012 om 22:44:38.
Geachte,

Mijn kabelaansluiting komt aan in de living. Is het mogelijk via een powerline (of iets dergelijke) dat ik ook in de slaapkamer tv kan kijken?

(Dus eigenlijk het tv-signaal doorzenden via stopcontact)

Ik weet niet of hiervoor een oplossing bestaat, (of hoe de oplossing hiervoor noemt als die bestaat)

Alvast bedankt

Mvg
^ Reactie #1 geschreven door Fred31 op zondag 29 april 2012 om 23:27:47.
Fred31's avatar
Multiviteit: 2519
ja, dit werkt inderdaad

Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
Win10 64bit pro. Laptop TOSHIBA Satellite L775-1
^ Reactie #2 geschreven door een gast op maandag 30 april 2012 om 08:18:31.
oke, bedankt voor de reactie!

kan je iets meer uitleg geven hieromtrent?
Is dit hetzelfde principe als een powerline? (dus kabel inpluggen in de adapter, adapter in stopcontact, dan in de andere kamer hetzelfde en de kabel in de tv inpluggen?)
Weet je ook hoe dit systeem heet?
Als ik op 'powerline' zoek, kom ik enkel op oplossingen voor internetsignalen door te zenden (en NIET kabel)

bedankt
mvg
^ Reactie #3 geschreven door een gast op maandag 30 april 2012 om 09:25:54.
U hebt een digitaal TV abonnement of echt nog "kabel" (coax)?
In het eerste geval is je TV signaal, net als je internet , een digitale signaal dus Powerline ==> Powerline.

In het 2de geval zal je moeten splitten en of versterken.
^ Reactie #4 geschreven door Fred31 op maandag 30 april 2012 om 21:04:04.
Fred31's avatar
U plugt aan ene zijde de 'internet' kabel in,dus vanwaar het vertrekt,
aan de andere kant waar uw digibox of digicorder staat koppelt u dit met die powerline

it's easy as pie :P
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
^ Reactie #5 geschreven door StefDC op dinsdag 1 mei 2012 om 14:39:46.
StefDC's avatar
Multiviteit: 200
Ik vermoed dat je Telenet klant bent, want je zegt dat je kabelaansluiting aankomt in de living.
In dit geval heb je nog altijd de klassieke coax TV aansluiting nodig.
De UTP (of internet) kabel dient enkel om je digibox/corder interactief te maken. Dus voor het bestellen van films en van die dingen. Deze UTP kabel kan je vervangen door powerline adapters. De coax kabel NIET, en die geeft juist het-signaal door.
Er bestaan wel oplossingen om ook de coax te vervangen door draadloos, maar dan zou ik effe verder moeten zoeken, en ik heb ook geen idee van de prijs van zo'n toestellen.
^ Reactie #6 geschreven door Fred31 op dinsdag 1 mei 2012 om 20:35:49.
Fred31's avatar
die powerline adapters zijn rond 50 euro

even wat reacties die ik vond >>>>
""Ge hebt toch een coax-kabel in u living mag ik hopen? Want die hebt ge sowieso nodig... Die ethernet kabel dient louter voor interactieve dingen, zoals iets bestellen ofzo, video komt gewoon binnen via die coax-kabel. Als ge ondermaatse TV wilt via ethernet, moet ge bij Belgacom zijn
Digibox met ethernet via powerline is geen probleem, ik doe da hier ook.""

""Je heb nog steeds het signaal via de coax-kabel nodig, ook om digitaal te kijken: dus het signaal via Coax-kabel + het signaal via UTP of via "Powerline".""

""Je kan geen coaxaansluiting draadloos overbrengen. Indien de kabel op een verkeerde plaats toekomt, dan zou ik u aanraden om deze via buiten te verleggen tot waar deze wel praktisch binnenkomt."" <<< DAAR ZIJN NU AL OPLOSSINGEN VOOR, kijk op de volgende link>>

INFO OVER 'WATCH TV ANYWHERE'
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 3.32 % door Fred31 op dinsdag 1 mei 2012 om 20:38:01.
^ Reactie #7 geschreven door een gast op dinsdag 1 mei 2012 om 23:11:02.
150 euries, valt mee

http://www.vandenborre.be/video-transmitter/marmitek-digital-tv-anywhere
^ Reactie #8 geschreven door een gast op donderdag 24 mei 2012 om 17:37:13.
Ik zal even wat meer info geven:

- Ik ben telenet klant.

- Het gaat over Coax (dus NIET digitale tv)

- De kabels omleggen langs buiten geen optie (appartement)

^ Reactie #9 geschreven door Fred31 op donderdag 24 mei 2012 om 18:50:23.
Fred31's avatar
en toch heeft u nog steeds die COAX nodig!
die kan NIET via powerline overgebracht worden

lees eens opnieuw aub

of koop een toestel waar u eender waar in huis tv kan zien :-)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 20.67 % door Fred31 op donderdag 24 mei 2012 om 18:51:12.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen