Multidesk.be » Forums » De lounge » Microsoft telt af naar einde Windows XP

• Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Wheeldigger op vrijdag 13 april 2012 om 20:15:50.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

De Amerikaanse softwaregigant Microsoft is gestart met de 'countdown' naar het einde van alle ondersteuning voor het besturingssysteem Windows XP (en Office 2003).
De exit uit het besturingssysteem werd vastgelegd op 8 april 2014.
Dat kondigde marketing director Stella Chernyak maandag aan op de blog van het bedrijf. Microsoft wil zo de gebruikers aanmoedigen om meer recente systemen te hanteren.

Windows XP kwam in 2001 op de markt en wordt sinds de zomer van 2008 niet meer verkocht. Eind 2006 zag de zwaar bekritiseerde opvolger Vista het levenslicht. In 2009 bracht Microsoft dan Windows 7 uit, dat de computergebruikers wel wist te bekoren.
Momenteel werkt het informaticabedrijf aan het nieuwste besturingssysteem Windows 8. Dat systeem zal zowel aan draagbare apparaten als aan kantoorcomputers aangepast zijn. Het systeem wordt vermoedelijk in de komende maanden uitgebracht.
'Windows XP en Office 2003 waren formidabele instrumenten voor hun tijd, maar het technologische klimaat is geŽvolueerd', aldus nog Chernyak.

Bron; Nieuwsblad.be
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.56 % door Wheeldigger op vrijdag 13 april 2012 om 20:16:54.
^ Reactie #1 geschreven door thekid op dinsdag 17 april 2012 om 20:10:32.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
't werd tijd :)

XP was goed voor zijn tijdperk, en nu windows 7 voor de komende jaren :D

windows 8 zal net als Vista mij vermoedelijk niet echt kunnen bekoren, en zolang mijn kubuntu vlekkeloos draait, is windows 7 zelfs niet nodig op mijn thuis pc :D
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten