Multidesk.be » Forums » Netwerken » Wifi versleten ???

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door McNab op zondag 1 april 2012 om 14:11:25.
McNab's avatar
Multiviteit: 109
LOL, kan dat wel ? :D

De situatie is als volgt:
Op deze laptop is zowel XP (SP3) ge´nstalleerd als Linux Mint 10. Onder Linux werkt de Wifi nagenoeg perfect, onder XP daarentegen heb ik een steeds wegvallend signaal. Wifi uitschakelen en weer inschakelen helpt voor korte tijd (en ik bedoel kort- enkele minuten).

Omwille van deze tegenstrijdigheid (werkt O.K. onder Linux, maar bijna niet onder XP) dacht ik aan een driverprobleem. Maar volgens de fabrikant (van de laptop) heb ik de laatste versie.

Het betreft een Intel PRO/Wireless 2200BG [Calexico2] Network Connection
De laptop is een 17" Acer Aspire 9502 van 2005 of 2006, die sinds jaren op een vaste stek staat opgesteld. (zelden mobiel gebruik)
De driver versie is dus de laatste versie van de Acer Website (Wireless LAN Intel Stuurprogramma voor draadloos-netwerk 9.0.1.9 29.2 MB 2008/12/02). Ik heb deze gisteren nog geherinstalleerd.

Op de Intel website is de laatste versie 9.0.4.39 maar :"Intel recommends that you obtain and use the software provided via your laptop manufacturer."
(http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?ProductID=1637&DwnldID=20307&lang=eng&iid=dc_rss#help)

Nu is het wel zo dat de wifi kuren vertoont (onder XP dan) sinds het begin, maar dat het de laatste tijd alleen maar erger wordt. En zoals gezegd, niet onder Linux (dat ik heb ge´nstalleerd december 2010).
^ Reactie #1 geschreven door McNab op zondag 1 april 2012 om 14:32:23.
McNab's avatar
(@ moderator: deze berichten mag je smenvoegen, ik was te laat om te wijzigen)

Ik heb mijn stoute schoenen aangetrokken en de nieuwste (?) driver - 9.0.4.39 - toch maar ge´nstalleerd.

Tot dusver is de connectie stabiel, toch al 15 minuten (cheerleader)
^ Reactie #2 geschreven door Wheeldigger op zondag 1 april 2012 om 15:09:06.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Men kan binnen 1 uur na plaatsing het laatste bericht nog zelf wijzigen.
Op zich staat het goed zo, het is overzichtelijk :)
^ Reactie #3 geschreven door McNab op zondag 1 april 2012 om 17:47:17.
McNab's avatar
Mijn fout dan. In mijn haast over de optie "bewerken" gekeken. (blush)
Ik ben nu "aan het werk" op een andere computer. Mijn Aspire had na een half uurtje nog steeds Wifi verbinding en ik had de indruk dat internet vlotter liep dan ooit tevoren. Maar toen had ik dus andere verplichtingen. (nog steeds :( )

Ik hou jullie op de hoogte

Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.33 % door McNab op zondag 1 april 2012 om 17:47:44.
^ Reactie #4 geschreven door McNab op zondag 1 april 2012 om 23:12:31.
McNab's avatar
Ik ben nu een uurtje of twee online (ttz de laptop is, ikzelf een uur ongeveer).

In die tijd (het eerste uur) is voor zover ik weet de verbinding teruggevallen van 54Mbps naar 36Mbps.
En ook nu nog altijd even sterk/snel (36Mbps) en met de noemer "uitstekend". Veel beter dan met de vorige driver dus.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen