Multidesk.be » Forums » Video- en 3D-kaarten » Videokaart waarschijnlijk defect

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door kreukie op woensdag 14 maart 2012 om 14:35:50.
kreukie's avatar
Multiviteit: 94
Goedemiddag,

Ik heb sinds een week of twee problemen met mijn pc. Ik vermoed dat de videokaart kapot is.
Ik heb vervolgens een nieuwe kaart gekocht maar deze deed helemaal niets nadat ik hem in mijn pc had gestoken..
Het enige wat ik kon verzinnen was dat mijn voeding niet sterk genoeg is voor de nieuwe kaart maar de verkoper uit de winkel vertelde dat dit wel erg onwaarschijnlijk zou zijn..
Ik heb ook nog een andere monitor en kabel geprobeerd maar daar ligt het niet aan.

Wanneer mijn pc opstart krijg ik direct in het boodscherm al strepen in beeld. Na het windows opstartscherm gaat het beeld op zwart.
In veilige modus kan ik wel met de pc werken.

Ik heb al naar tweedehandskaarten gekeken maar weet niet zo goed waar ik op moet letten bij de aanschaf aangezien ik niet weer hetzelfde probleem wil als bij de aangeschafte (en weer teruggebrachte) kaart.

Ik heb zelf een nVIDIA GeForce 7500 LE erin zitten.
Mijn moederbord is: Asus P5LP-LE (Emery2)

Heeft iemand advies over hoe ik dit nu moet aanpakken of welke kaart er in deze pc zou passen?

Bijlage: 8de7b76f2fbe0f32cebaea36194ccff8.jpg
^ Reactie #1 geschreven door Fred31 op woensdag 14 maart 2012 om 22:48:28.
Fred31's avatar
Multiviteit: 2519
Hey,

download eens SPECCY, met dat kleine progje kan je zien wat er allemaal inzit :-)

en zo weten we ook direct wat voor kaart erin moet. AGP of PCI express

SPECCY

Mvg
Fred

--EDIT--
heb het al zelf gevonden: het is een PCI Express
En ik zie dat er geen aansluiting is op het moederbord.
Hoeveel watt is die voeding in pc?
300 watt is wat weinig, 400 minimum of meer.
Gebruikt u win xp SP3?
Al eens gezocht naar updates voor de videokaart?>>>
winxp_175.16_whql.

--EDIT2--
in veilige modus word dus de standaard VGA gebruikt, dus 800x600,dacht ik.
blijkbaar is er iets verkeerd met die driver voor uw videokaart, updaten dus!
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 12.44 % door Fred31 op woensdag 14 maart 2012 om 23:11:31.
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
Win10 64bit pro. Laptop TOSHIBA Satellite L775-1
^ Reactie #2 geschreven door kreukie op donderdag 15 maart 2012 om 08:20:44.
kreukie's avatar
Hoi Fred,

Bedankt voor je reactie :)

Ik ben momenteel niet thuis dus ik kan geen specs bekijken. Wel heb ik een uitdraai van everest beschikbaar en volgens mij staan alle specs daar ook wel op..

Ik heb de driver van mijn videokaart al geupdate met de nieuwste driver van de nVIDIA site.. Maar dat heeft niet geholpen :(
Zal ik dat nog een keer moeten proberen denk je?
^ Reactie #3 geschreven door Fred31 op donderdag 15 maart 2012 om 09:46:27.
Fred31's avatar
verwijder alles van die video kaart, herstart en dan terug opnieuw installeren.

al eens een andere ( oudere ) driver geprobeerd, soms kan kan dat ook helpen.

of in het ergste geval, dat die PCI express slot kapot is op het moederbord.

Mvg
Fred
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
^ Reactie #4 geschreven door een gast op donderdag 15 maart 2012 om 18:11:39.

Dixit

--EDIT--
heb het al zelf gevonden: het is een PCI Express
En ik zie dat er geen aansluiting is op het moederbord.
Misschiendomme opmerking maar als er geen aansluiting is, hoe kan die dan uberhaubt ooit werken? (hmm)
^ Reactie #5 geschreven door Fred31 op vrijdag 16 maart 2012 om 00:58:06.
Fred31's avatar
met die andere aansluiting bedoel ik, dat sommige moederborden een grafische chip OP het mobo hebben,waardoor u een monitor kan aansluiten zonder extra video kaart via PCIexpress ! VGA dus

en dit type moederbord heeft dat niet ! dus persoon moet sowiezo een extra video kaart gebruiken voor beeld te zien :-)

ik had dus moeten zeggen, ik zie dat er GEEN andere monitor aansluiting is via mobo !
^ Reactie #6 geschreven door kreukie op donderdag 12 april 2012 om 19:43:40.
kreukie's avatar
Ondertussen ben ik een tijdje verder omdat er even wat andere zaken tussendoor zijn gekomen.
Vandaag een nieuwe (tweedehands ) videokaart gekocht. Ineens had ik weer goed beeld!
Gelukkig als ik was ging ik internetten, nog niets bijzonders gedaan. En ineens viel het beeld weg en ging de computer heel hard blazen en toeren maken..
Het lijkt dus toch een ander probleem te zijn.. Maar wat dan??
^ Reactie #7 geschreven door Fred31 op donderdag 12 april 2012 om 20:04:32.
Fred31's avatar
en welke vid kaart is het?
Nieuwste drivers geinstalleerd?
^ Reactie #8 geschreven door Dreams op vrijdag 13 april 2012 om 09:31:49.
Dreams' avatar
Multiviteit: 3479
In Search of Sunrise...
Staat die videokaart wel goed vast met een schroef?
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
^ Reactie #9 geschreven door kreukie op woensdag 4 juli 2012 om 09:02:34.
kreukie's avatar
Ik zie ineens dat er nog antwoord is gegeven op mijn vraag.
De videokaart staat zeker goed vast..
Het gaat om een nvidia geforce 7600 gs

Ik ben ondertussen een aantal maanden verder.. De videokaart zit in mijn pc maar zodra ik hem installeer krijg ik geen beeld meer met opstarten.
Als ik de installatie verwijder heb ik dus een slecht en vertekend beeld maar verder kan ik de pc gewoon gebruiken..

Ik ben bang dat misschien mijn PCI slot op mijn moederbord defect is.. is dit te testen??
^ Reactie #10 geschreven door thekid op woensdag 4 juli 2012 om 22:41:30.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
zonder driver werkt ie in VGA mode (die idd iets meer standaard is)

als jij zegt dat hij niet meer werkt na het installeren, dan denk ik eerder dat je kaart kapot is (en niet je pci slot), maar je kan het steeds testen door een andere kaart in je pci slot te rammen (lees-> voorzichtjes inpluggen)

7600GS da's al van een tijdje terug denk ik, nee?

*edit*
dat blazen enzo lijkt me ook op een oververhitting te wijzen, heb je alles correct aangesloten? (de evt extra voeding op de grafische kaart ook?) Zit je nog steeds met je 300-400 watt voeding?
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 22.42 % door thekid op woensdag 4 juli 2012 om 22:43:24.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen