Multidesk.be » Forums » Processor, moederbord en geheugen » PC wilt niet opstarten

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Tommeke op zondag 26 februari 2012 om 12:32:38.
Tommeke heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 26
Hoi, ik heb een heel groot probleem en ik weet me geen raad. Gisteren was mijn pc heel traag dus ik had besloten om de pc uit te doen. Ik ben dan weggegaan en 2 uur later terug gekomen. Nadat ik mijn pc had aangedaan merkte ik dat er geen BEEP was en dat mijn beeldscherm niet aanging en mijn toetsenbord lichte ook niet op. Nu zou ik graag dit probleem oplossen maar ik weet niet hoe. Dit is wat ik al heb gedaan:

RAM eruit gehaald
RAM in een andere socket geplaatst
Motherboard battery eruit gehaald en er na een kwartier terug op gezet
Video kaart eruit gehaald en terug erin gezet
Hard Drives eruit gehaald en er terug erin gezet

Ik ben ten einde raad :(
^ Reactie #1 geschreven door SMG op zondag 26 februari 2012 om 13:48:49.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Lijkt mij dat je de basic trouble shooting hebt gedaan. Wees zeker dat je alle 'nutteloze' hardware er even uit gooit.
Dan verder alleen nog maar de belangrijkste onderdelen een voor een vervangen (zoals grafische kaart, RAM, voeding). Eventueel met een andere computer proberen zien of dat nog bolt.
Let uiteraard op dat je geen schade doet aan de andere computer tijdens dit proces!
^ Reactie #2 geschreven door Tommeke op zondag 26 februari 2012 om 13:54:55.
Thx SMG nu moet ik er alleen voor zorgen dat ik kom aan RAM, een grafische kaart en een voeding :)
Ik zal is zien wie mij kan helpen :D
^ Reactie #3 geschreven door Tommeke op maandag 27 februari 2012 om 21:06:38.
Oke ik heb het probleem opgelost maar ik stuitte op een ander probleem. Wanneer mijn PC opstart dan krijg ik de boodschap "Verifying DMI Pool Data" te zien. Dit is een normale boodschap maar na die boodschap zou de PC normaal gezien moeten opstarten maar dat doet hij niet, hij blijft op die boodschap hangen. Bedankt :D
^ Reactie #4 geschreven door een gast op maandag 27 februari 2012 om 22:17:34.
HOE "heb je het probleem opgelost" ?
^ Reactie #5 geschreven door een gast op maandag 27 februari 2012 om 22:18:34.
http://www.computerhope.com/issues/ch000474.htm
^ Reactie #6 geschreven door SMG op dinsdag 28 februari 2012 om 20:04:43.
SMG's avatar
Moderator
Geraak je in de BIOS? Overleeft hij de POST test (maw zie je CPU, HDD, RAM informatie verschijnen)?

De link uitvoeren in reactie 4 uiteraard niet vergeten ;)
^ Reactie #7 geschreven door Tommeke op woensdag 29 februari 2012 om 19:34:21.
Ja, ik geraakt in de bios en hij overleeft de POST test. Dan gebeurt er dit:

http://cba.sakura.ne.jp/images/hdd_2c2.gif
^ Reactie #8 geschreven door SMG op woensdag 29 februari 2012 om 19:57:10.
SMG's avatar
Moderator
Heeft reactie 5 geholpen?
Dus deze link:
http://www.computerhope.com/issues/ch000474.htm

Ook gooi ik er deze nog even bij:
http://www.techsupportforum.com/forums/f16/what-is-dmi-pool-data-83231.html
^ Reactie #9 geschreven door thekid op woensdag 29 februari 2012 om 20:06:48.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator

Randinformatie

lekker oud pc'tje :D

in de bios al eens default of optimized settings opnieuw gekozen?

de harde schijven van 7 & 13 gb zullen wel niet direct de reden zijn van het niet opstarten (ik bedoel dan op basis van te groot voor de bios). Wat je wel kunt bekijken is als je uw ide kabels correct terug hebt geplaatst, eventueel eens manueel de startup disks omwisselen, misschien heb je bij het terugplaatsen de ide volgorde op de kabel gewijzigd waardoor hij nu het bootrecord niet vind (of er zelfs geen is).

Je hebt dus ook je batterijtje een kwartiertje uitgehaald, dus eigenlijk zijn de cmos settings dan normaal gezien gereset geweest, het verstandigst blijft toch de optimized settings of de failsafe settings te selecteren in de bios setup, en daarna te kijken of de pc opnieuw opstart
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #10 geschreven door Tommeke op donderdag 1 maart 2012 om 17:24:04.
Die screenshot is niet van mij? Ik heb die op internet gevonden om te laten zien hoe het eruit ziet.
^ Reactie #11 geschreven door een gast op donderdag 1 maart 2012 om 17:46:14.

Dixit

Dixit Tommeke op 01/03/2012 17:24:04:

Die screenshot is niet van mij? Ik heb die op internet gevonden om te laten zien hoe het eruit ziet.
Handig omdat achteraf te zeggen (thumbsup)(dream)
^ Reactie #12 geschreven door thekid op donderdag 1 maart 2012 om 21:02:04.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
idd, heel handig, post zo'n foto van uw scherm, dan zijn we wel geholpen ;)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #13 geschreven door Tommeke op donderdag 1 maart 2012 om 21:47:51.
Ik heb dus geprobeerd om mijn harde schijf te formateren. De voortgang balk liep helemaal vol en daarna kwam er een foutmelding: " Setup kan de partitie niet formateren. De schijf is mogelijk beschadigd."

Ik heb daarna geprobeerd om nog is 2 verschillende harde schijven te formateren maar ik kreeg steeds dezelfde foutmelding. Het lijkt me sterk dat alle harde schijven kapot zijn. :s
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen