Multidesk.be » Forums » Netwerken » Telenet, draadloos, router

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Dread op zaterdag 18 februari 2012 om 13:47:38.
Dread heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 2
Hoi

vrienden hebben me gevraagd hun te helpen met hun telenetverbinding. Ze hadden van iemand vroeger een Acces Point gekregen, maar nu weten ze hun WEP key niet meer. (En er is al geprutst blijkbaar zodat de WEP key niet lokaal blijkt opgeslagen te zijn).
Het bakje is vrij oud en omdat ze ook vroegen om hun Wireless printer (HP 3000) terug correct in te stellen ben ik van plan om hun aan te raden een router te kopen en zal ik die voor hun installeren. Ik ben echter nieuw met telenet (nog nooit mee gewerkt), dus wilde ik hier even horen welke Router ik best koop om hun draadloos netwerk op te stellen.
Ik ken wel iets van techniek, maar ben eerlijk gezegd ook geen echt wonder hierin... :s
Kan iemand me helpen met de instellingen te doorlopen? Moet ik DCHP afzetten?
^ Reactie #1 geschreven door thekid op zondag 19 februari 2012 om 20:38:50.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Hoi

niks speciaals hoor. Enkel wanneer er digitale tv in het spel is is er iets meer werk

zonder digitale tv:
- modem naar router
- router naar pc's :D

met digitale tv:
- modem naar hub
- hub naar tv & router (dus min 2 poorten)
- router naar pc's

op de router dient dhcp aan te liggen om gebruik te kunnen maken van een lokaal netwerk, indien dat je de router op passthrough zet, zullen ze geen lokaal netwerk hebben, en hangt het af van hun abo of ze dan wel 1 of 2 of 4 pc's kunnen aansluiten (vroeger toch)

Welke router? zolang er een wan poort inzit, is het goed, er is geen inbel setup, enkel router aansluiten op de modem (indien nodig de modem een uurtje uitschakelen (da's enkel wanneer je router geen ip adres krijgt van de modem)

in geval ze bij telenet zelf de acces point hebben gekregen, staat de key ingevuld in hun boekje (maar wep key is bad idea anyhow :D)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door een gast op zondag 19 februari 2012 om 21:16:08.
Hub = switch
en WEP is bad dus beter WPA2

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wired_Equivalent_Privacy
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen