Multidesk.be » Forums » Internet-gerelateerde software » Windows Mail naar Outlook (2007)

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door StefDC op zondag 12 februari 2012 om 14:01:37.
StefDC's avatar
Multiviteit: 200
Ik heb hier een laptop (Vista) waarop als mailclient Windows Mail gebruikt wordt. Nu is het de bedoeling dat hiervan de mails/contacten overgezet worden naar een andere laptop met Win7 - Outlook 2007.
Niet enkel overgezet maar eigenlijk samengevoegd want de Outlook 2007 bevat al berichten/contacten. Twee pst bestanden samenvoegen dat zal nog wel lukken.
Maar hoe 'exporteer' ik de windows mail naar een pst ?
^ Reactie #1 geschreven door SMG op zondag 12 februari 2012 om 14:55:32.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Naar pst zal niet gaan. Pst is overigens een bestand dat Outlook gebruikt om alles in te beweren (dus ook mails etc). Ik denk dat je eerder moet kijken om je contacten te exporteren als csv (comma spaced value).
Dit kan je zelf importeren naar Outlook 2007

In principe zou ieder mail programma dit wel moeten kunnen.
^ Reactie #2 geschreven door Cdude op zondag 12 februari 2012 om 15:11:52.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5458
Eat my shorts :)
Hier eens lezen

http://support.microsoft.com/kb/980534/nl
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #3 geschreven door StefDC op zondag 12 februari 2012 om 16:56:39.
StefDC's avatar
Is Windows Mail hetzelfde als Windows Live Mail?
^ Reactie #4 geschreven door SMG op zondag 12 februari 2012 om 17:23:49.
SMG's avatar
Moderator
Windows mail is voortgekomen van Outlook en is enkel nog in Vista verschenen. In Windows 7 zit geen mail applicatie (alsook geen Movie maker) meer maar is er als optionele download gebundeld is Live Essentials (samen met nog wat andere - soms nutteloze - programma's), waaronder Windows Live Mail zit.

Ik neem aan dat ze verder zijn gegaan op Windows mail met hun Live mail. Of Windows Mail ook die optie heeft dat Cdude aangeeft is het proberen waard ;)
Anders eens kijken voor een export naar csv.
^ Reactie #5 geschreven door StefDC op zondag 12 februari 2012 om 17:41:36.
StefDC's avatar
Ik heb eens gekeken in die Windows Mail en er is idd een optie exporteren naar Exchange/Outlook maar dan krijg ik een 'Fout tijdens het initialiseren van MAPI'.
Zou de oorzaak hiervan zijn dat er op de 'oude laptop' geen Outlook ge´nstalleerd is?
^ Reactie #6 geschreven door SMG op zondag 12 februari 2012 om 17:47:26.
SMG's avatar
Moderator

Randinformatie

Klote MS met zijn eigen mail protocollen...

MAPI is het protocol dat MS gebruikt voor Exchange en Hotmail (terwijl dus alle andere de standaarden zoals POP en IMAP gebruiken). MS vond er dus niets beter op om zijn eigen formaat te bedenken dat dus meteen zorgt voor een uitbreiding van hun marktdominantie gezien Exchange zeer veel gebruikt wordt).
Wat dit dus te maken heeft met het exporteren van je contacten is mij dus vreemd vandaar hetvolgende:

Ik denk echt dat het vele malen simpeler is om gewoon een export in csv te doen.
http://email.about.com/od/windowsmailtips/qt/et_export_csv.htm
http://www.youtube.com/watch?v=LaK37dJ-7UM

Anders vrees ik dat je volgende week nog bezig bent ;)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.42 % door SMG op zondag 12 februari 2012 om 17:52:12.
^ Reactie #7 geschreven door StefDC op zondag 12 februari 2012 om 18:02:04.
StefDC's avatar
Die csv oplossing da's ok voor contacten, maar wat dan met de mails?
^ Reactie #8 geschreven door Cdude op zondag 12 februari 2012 om 18:08:39.
Cdude's avatar

Dixit

Dixit StefDC op 12/02/2012 18:02:04:
Die csv oplossing da's ok voor contacten, maar wat dan met de mails?
In principe staan de mails nog op de ISP server. Dus kan je die daar afhalen.

Dixit

Een ander groot voordeel van IMAP is dat de mail op de server blijft staan waardoor het mogelijk is om vanaf elke locatie met een IMAP-programma in te loggen en alle mail te bekijken. Dit is een groot verschil ten opzichte van het POP3-protocol dat de mails steeds weer opnieuw moet ophalen.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #9 geschreven door SMG op zondag 12 februari 2012 om 18:22:00.
SMG's avatar
Moderator
Daar heb je geen MAPI voor nodig, daar heb je IMAP al voor.

Misschien een vraag die we in het begin moesten vragen: wat is de server? Is dat een exchange? Of gewoon een klassieke gmail, hotmail,...?
^ Reactie #10 geschreven door StefDC op zondag 12 februari 2012 om 18:40:48.
StefDC's avatar
Ik vrees dat mails niet meer op de server zullen staan want in de account-instellingen is de optie 'Een kopie op de server laten' niet aangevinkt.
Indien er een kopie op de server zou zijn, zouden de mails ook al afgehaald zijn met de nieuwe Win7 - Outlook laptop.

En dan vrees ik nog dat er ergens een verwarring is met MAPI en IMAP. De fout heeft het wel degelijk over MAPI.
^ Reactie #11 geschreven door Cdude op zondag 12 februari 2012 om 18:45:41.
Cdude's avatar
http://support.microsoft.com/kb/179637/nl
^ Reactie #12 geschreven door SMG op zondag 12 februari 2012 om 19:00:16.
SMG's avatar
Moderator
Wat vaak wel een oplossing is: even tijdelijk Outlook installeren op die ene computer (zonder die Office te activeren ofzo dus zonder internet verbinding installeren), opstarten (vaak werkt die dan even op trial basis) en Outlook starten. dan zou die meteen moeten vragen voor een import van een bestand account.
Kan je die pst file overzetten naar die andere computer en de Outlook terug verwijderen.
^ Reactie #13 geschreven door StefDC op zondag 12 februari 2012 om 19:31:42.
StefDC's avatar
Ik denk dat ik idd een Outlook 2003 (ik heb hier gene 2007 los liggen) erop ga gooien, en hiermee de omzetting naar pst ga doen (lees 'proberen').
Daarna de 2 pst's samenvoegen met Easy2Sync.
Dank voor de hulp, ik laat nog wel iets weten hoe het verder gaat (da zal nie meer voor vandaag zijn)
^ Reactie #14 geschreven door StefDC op dinsdag 14 februari 2012 om 20:40:05.
StefDC's avatar
OK, al 1 stap verder..
Ik heb toch een Outlook 2007 kunnen vinden en die erop gezet.
Windows Mail gaf niet meer de MAPI fout bij het exporteren, maar er gebeurede eigenlijk niet veel (niets).
In Outlook heb ik dan weer wel de mails kunnen importeren. Deze staan dus nu in een outlook.pst.
Volgende stap is het samenvoegen van de 2 outlook.pst bestanden. Ik ben van plan dit te doen met Easy2Sync for Outlook. Tenzij iemand een andere manier weet.
^ Reactie #15 geschreven door SMG op dinsdag 14 februari 2012 om 20:47:14.
SMG's avatar
Moderator
Staat er al iets in je ander pst bestand? Anders kan je je bestaand gewoon overschrijven met die met de geimporteerde mails.
^ Reactie #16 geschreven door StefDC op dinsdag 14 februari 2012 om 20:51:51.
StefDC's avatar
Ja op de nieuwe laptop is outlook 2007 reeds in gebruik sinds enkele weken.
^ Reactie #17 geschreven door janni op zaterdag 3 februari 2018 om 11:06:13.
janni heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1
Methode 1:

Stap 1: Open MS Outlook en Windows Live Mail.

Stap 2: Klik in Windows Live Mail op Bestand -> Exporteren -> E-mailberichten. Selecteer nu Microsoft Exchange en klik op Volgende.

Stap 3: Nu ziet u een nieuw tabblad Export van Windows Live-mail. Onder de Selecteer het formaat dat u wilt exporteren ziet u de opties Microsoft Exchange en Microsoft Windows Live Mail. Kies Microsoft Exchange en klik op Volgende.

Stap 4: Klik op OK om de selectie te bevestigen, na het ontvangen van het bericht "Hiermee exporteert u berichten van Windows Live Mail naar Microsoft Outlook of Microsoft Exchange".

Stap 5: Selecteer onder Selecteer de e-mailmappen die u vanuit Windows Live Mail wilt exporteren de Geselecteerde mappen of Alle mappen. Klik nu op OK.

Stap 6: Nadat het proces is voltooid, wordt het vakje Volledig exporteren geopend en klik vervolgens op Voltooien.

Stap 7: Nadat het exportproces is voltooid, verschijnt het bericht "Uw berichten zijn succesvol geŰxporteerd". En controleer ten slotte de geŰxporteerde e-mailgegevens in de e-mailclient van Microsoft Outlook.

Opmerking: bij dit proces kunnen uw gegevens verloren gaan, dus u kunt beter eerst een back-upbestand opslaan. Het werkt ook niet in enkele zeldzame gevallen.

Methode 2: Importeer bestanden van EML naar PST

Stap 1: Open Microsoft Outlook en klik op Bestand -> Openen -> Importeren.

Stap 2: Selecteer Importeren uit een ander programma of bestand. Klik op de knop Volgende.

Stap 3: Selecteer de optie Door komma gescheiden waarden en klik vervolgens op Volgende.

Stap 4: Blader door het ge´mporteerde bestand en dubbelklik erop. Er worden 3 opties weergegeven: Vervang duplicaat door items die zijn ge´mporteerd, Sta duplicaat toe om te maken, Do not import duplicate items. Selecteer iemand volgens uw keuze en klik vervolgens op Volgende.

Stap 5: Selecteer de map of locatie om de ge´mporteerde bestanden op te slaan en klik op Volgende. Klik vervolgens op Voltooien om het proces te voltooien.

U kunt elk van de bovenstaande methoden volgen om EML-bestanden naar PST te migreren. Maar deze methoden zijn lang en tijdrovend. Daarom is de alternatieve manier om te gebruiken voor EML naar PST omvormer.
^ Reactie #18 geschreven door Cdude op zaterdag 3 februari 2018 om 11:37:12.
Cdude's avatar
als je nog een paar dagen had gewacht, was het op de kop af ZES JAAR !!(cheerleader)
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen