Multidesk.be » Forums » Internet & telefonie » gmail uitschakelen en netwetwerk

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op woensdag 8 februari 2012 om 08:45:20.
Ik heb pc + laptop en gebruik gmail omdat ik mijn mails kan lezen op de twee toestellen. wat gebeurt er als ik gmail uitschakel? krijg ik dan mijn mails terug op outlook? en hoe maak ik een netverbinding tussen de twee (domme vraag?)
op de pc heb ik XP, op de laptop Vista. kan dit storend werken om een netwerk te maken?
mvg
Regie
^ Reactie #1 geschreven door thekid op woensdag 8 februari 2012 om 09:15:46.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Hey

ik denk eerlijk gezegd dat je niet echt mee bent met al deze technologie :)

Gmail is een online email dienst, die je eventueel ook via outlook kunt opvragen, of via uw browser op je laptop/pc of via een smartphone. Je outlook kan ook verschillende accounts bevatten (bvb emaildienst van uw provider, hotmail, gmail, mailserver van op het werk), dus indien je gmail uitschakelt verandert er voor outlook hoegenaamd niks :)

Dus voor je email probleem, kan je duidelijker zijn wat juist het probleem is en naar welke situatie je toe wilt gaan?

Je beide pc's over een netwerk verbinden doe je via een LAN netwerk. De basis zit zo in zijn werk:
- je hebt de modem van de provider waar het internet op zit
- deze zit met een kabel verbonden met een router (die lokaal adressen verdeelt aan de aangesloten pc's)
- je laptop en pc zitten verbonden op deze router (via wifi of kabel) en hebben een lokaal IP adres en eenzelfde range
- je zet bestandsdeling op beide pc's aan (door uw type netwerk als home netwerk te plaatsen)
- stel dezelfde workgroup in op beide pc's (niet verplicht)
- je kan nu verbinden met van de laptop naar de pc via de \\[computernaam] of \\[IP-adres]
- je zou de computers ook moeten terugvinden onder Netwerk in de Windows verkenner

XP en Vista zijn beiden windows, dus je zal dit gewoon 1maal moeten configureren en dat zou moeten werken. Hou wel de logingegevens van beide pc's bij de hand, of stel ook gast toegang in op uw shares
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 4.23 % door thekid op woensdag 8 februari 2012 om 09:19:08.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door een gast op dinsdag 9 juli 2013 om 13:58:33.
Hallo
Ik zou graag de emailservice van gmail uit willen schakelen daar ik geen internet heb en alleen mobiel bereikbaar ben.
Ik krijg honderden emails per dag ik wordt er een beetje crazy van om die iedere keer telefonisch te moeten gaan verwijderen

groetjes pauline
^ Reactie #3 geschreven door Cdude op dinsdag 9 juli 2013 om 15:51:08.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)

Dixit

Dixit Gast op 09/07/2013 13:58:33:

Hallo
Ik zou graag de emailservice van gmail uit willen schakelen daar ik geen internet heb en alleen mobiel bereikbaar ben.
Ik krijg honderden emails per dag ik wordt er een beetje crazy van om die iedere keer telefonisch te moeten gaan verwijderen

groetjes pauline

Zou handig zou dat je hiervoor een NIEUW topic start en gelijk ook meegeeft welk toestel je gebruikt. (thumbsup)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen