Multidesk.be » Forums » Video- en 3D-kaarten » beeldscherm blijft op standby

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door kyarayukai op woensdag 25 januari 2012 om 09:16:48.
kyarayukai's avatar
Multiviteit: 33
Sakura Gamer
Hey

Na lange tijd ben ik er weer, alles ging goed met mijn amd athlon pc, tot hij op een dag niet meer opstartte. Viel niet meer te redden, dus heb ik vorige week een nieuwe pc gekocht van een dealer op marktplaats.

Deze heeft de meest recente winXP,
een 128mb videokaart,
is een amd sempron, en is minimaal een keer per dag abnormaal opgestart, afgesloten, of vastgelopen terwijl ik NFS underground 2 opstartte.

Nu heeft hij iets nieuws, sinds vanochtend start mijn beeldscherm niet meer op, hij blijft op standby (geel lampje)

ik heb hem al verwisseld met een ander beeldscherm, die doet hetzelfde.
ik heb het beeldscherm aangesloten op de onboard aansluiting, in plaats van op de videokaart, ook geen succes.
En uiteraard heb ik ook geprobeerd hem los te koppelen en terug aan en uit te zetten, maar niks helpt.

hebben jullie enig idee? mijn computer start gewoon op, zonder piepjes, met ventilator, alles werkt gewoon.

(de neonstaaf die we erin hebben gestopt zit nergens in de weg, en is met bedrading van een ventilatoraansluiting aangesloten, die heb ik losgekoppeld, maar dat kan toch niet de reden zijn?)
^ Reactie #1 geschreven door thekid op woensdag 25 januari 2012 om 09:42:11.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
zonder piepjes, zit er wel degelijk een speaker op het moederbord? Heb je alle insteek kaarten al eens terug ingestoken.

heb je al eens een andere videokaart geprobeerd?

heb je de videokaart eruitgehaald alvorens je van de onboard kaart probeerde te werken?
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door kyarayukai op woensdag 25 januari 2012 om 10:09:15.
kyarayukai's avatar
Sakura Gamer
volgens mij zit er geen speaker op nee, en bedoel je met insteekkaarten ram enzo?
en ik heb geen andere videokaart, dus dat kan ik niet doen,
en eventjes heel stom, ik krijg de schroef niet losgedraaid, dus die videokaart kan ik er niet uithalen. maar mijn vriend is rond vier uur terug, waarschijnlijk krijgt hij hem los.
^ Reactie #3 geschreven door thekid op woensdag 25 januari 2012 om 10:57:57.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
ik bedoel ermee alles wat in je moederbord kunt steken, dus ja, ook de ram :)

en als er geen speaker inzit (is normaal vastgemaakt op moederbord, of er is een extra speakertje verbonden met een rood-zwart kabeltje op de betreffende pins op het moederbord, je kan dit dus makkelijk nakijken) is het best mogelijk dat je geen piepjes hoort natuurlijk :)

het kan best zijn dat de videokaart kapot is, maar doordat er geen speaker inzit je dus ook geen waarschuwing krijgt bij het opstarten. Je kan ook je bios eens resetten (normaal is dat een jumper op het moederbord verzetten, even stroom er terug in, aanknippen, stroom los, jumper terugplaatsen en via de onboard kaart opstarten).

branden de lichtjes van de cdrom of de hd verdacht lang bij het opstarten en de bios check? dat kan er ook op wijzen dat je een probleem hebt (zonder speaker ben je dan toch ingelicht :))
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #4 geschreven door Fred31 op donderdag 9 februari 2012 om 23:06:54.
Fred31's avatar
Multiviteit: 2519
de biep tonen voor slechte videokaart is 1 lange toon en 2 korte biepjes :-)

maar aangezien hij niets kan horen door het afwezigheid van een speakertje, tja ....
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 36.67 % door Fred31 op donderdag 9 februari 2012 om 23:07:51.
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
Win10 64bit pro. Laptop TOSHIBA Satellite L775-1
^ Reactie #5 geschreven door kyarayukai op maandag 21 mei 2012 om 15:31:29.
kyarayukai's avatar
Sakura Gamer
:P liever "zij" fred :P
maar hoe dan ook, sorry voor het late antwoord :P probleempje met tijd-inschatting, zoals jullie vast wel gemerkt hebben ;)
In ieder geval, hij deed het de volgende dag weer, ik denk dat mijn videokaart gewoon moeilijk deed, had daarna vaak last van oververhitting, heb nu een andere, met groter koelblok erop.
dus nu is alles opgelost,:P

^ Reactie #6 geschreven door Fred31 op maandag 21 mei 2012 om 18:44:56.
Fred31's avatar
Multiviteit: 2519
oops, mijn excuses Kya

Mvg
Fred
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
Win10 64bit pro. Laptop TOSHIBA Satellite L775-1
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen