Multidesk.be » Forums » Gadgets » Nokia Lumia 800 of N9-00?

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Dieter op woensdag 28 december 2011 om 23:16:40.
Dieter heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 104
Ik zit al een tijdje na te denken over een nieuwe smartphone.

Maar zou niet weten welke..

Liefst niet tè groot, want zoals bvb. de Samsung Galaxy II vind ik wel overdreven..

en Windows 7 op smartphone, is dit wel een goede keuze, of toch maar niet..?

Anders had ik gedacht aan de Nokia Lumia 800 of de N9.

Maar deze laatste draait op Meego systeem ofzo..

Graag had ik wat goede raad gekregen.

Mvg,

Dieter
^ Reactie #1 geschreven door een gast op vrijdag 30 december 2011 om 00:57:40.
Persoonlijk zou ik gaan voor een Android toestel.
Enorm veel ondersteuning (alternatieve ROMS/software)
Met W telefoons heb ik geen ervaring maar Lumia ziet er wel nice uit.

Zelf heb ik de HTC Desire HD. Draait als een trein. Wel 4.3" scherm (cheerleader)
^ Reactie #2 geschreven door Fred31 op vrijdag 30 december 2011 om 01:33:50.
Fred31's avatar
Multiviteit: 2519
ik heb een win mobile :-)
ook veel ondersteuning (alternatieve ROMS/software) waarbij ik een upgrade deed van 6.1 naar 6.5 pro :D

windows phones zijn compacte pc's waarbij u alles bij de hand kan hebben,waar u ook bent :D

maar ieder zijn keuze natuurlijk
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
Win10 64bit pro. Laptop TOSHIBA Satellite L775-1
^ Reactie #3 geschreven door SMG op vrijdag 30 december 2011 om 13:38:29.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
WinMobile kan je niet vergelijken met Windows Phone 7.
Je moet eens zeggen wat je met je toestel precies wilt doen. Elk besturingssysteem heeft zo zijn voor en nadelen.

Als je echt moet kiezen tussen de N9 of de Lumia 800 zou ik gaan voor de Lumia 800. Meego wordt al niet meer verder ontwikkeld door Nokia en staat eigenlijk op het punt gewoon uit te sterven. Voordeel van het systeem kan je vinden als je echt een IT geek bent want je kan er bv OpenOffice en andere Linux toepassingen op draaien.

Als Android enz ook mogen gekozen worden moet je zeggen waarvoor je het toestel wilt gebruiken.
Windows Phone is bv serieus goed in sociale netwerken, heeft (als je voor een Nokia kiest) gratis navigatie en een eenvoudige en gebruiksvriendelijke interface.
Helaas minder goede apps en serieus wat minder gratis apps.

Android is veel aanpasbaar maar als je dat niet gebruikt heb je een systeem in handen die er naar gelang van de fabrikant anders zal aanvoelen (iedere fabrikant speelt zijn eigen idee op het systeem uit waardoor de interface serieus wat kan wijzigen alsook troeven).
Ik heb bv een Desire met stock rom omdat ik die sense niet interessant vind (vanwege de sociale media die erin gegooid is). Bij Android is dat allemaal mogelijk en dat maakt het systeem zeer krachtig.
Voor iemand die zich daar niet in interesseert is het nog steeds een interessant systeem vanwege de overvloed aan apps (waarvan veel gratis). Met de laatste nieuwe versie (Ice cream sandwitch) is er enorm gewerkt aan gebruiksvriendelijkheid en heb je weer een heleboel opties. Als je dus nu een Android koopt is het handig om uit te kijken op mogelijke upgrade mogelijkheden.

Aanvulling

aangepast wat gast hieronder zegt
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.33 % door SMG op vrijdag 30 december 2011 om 13:58:30.
^ Reactie #4 geschreven door een gast op vrijdag 30 december 2011 om 13:48:21.

Dixit

Bij Android is dat allemaal moeilijk en dat maakt het systeem zeer krachtig.
moeilijk = mogelijk ;)

^ Reactie #5 geschreven door Dieter op zaterdag 31 december 2011 om 15:59:47.
Dieter heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 104
ok bedankt voor de reactie, heb weet wat bijgeleerd.. maar heb nu de HTC desire s van men pa overgekocht:-)

ben er content van!!

bedankt!!

gr
^ Reactie #6 geschreven door een gast op zaterdag 31 december 2011 om 16:29:33.
Perfect om in de wereld van Android te stappen
Voor meer info over ROMS en rooten maar één adres :

TWEAKERS

Alvast een (cheerleader)(party)PRETTIG 2012 VOOR IEDEREEN (party)(cheerleader)
^ Reactie #7 geschreven door SMG op dinsdag 3 januari 2012 om 22:14:11.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
(no)
Dit is het begin... ;)
Hoe de HTC Desire rooten: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1016084
Welke ROM kiezen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=809328

Ikzelf gebruik Oxygen: http://forum.oxygen.im/viewforum.php?id=7
Basic Android 2.3.7 (huidige release) ROM zonder al de toeters en bellen die fabrikanten erop gooien (voor moest je HTC Sence of al die sociale rommel dus beu zijn).
Oxygen is overigens ook bezig met Ice Cream Sandwitch op de Desire te zetten, maar Oxygen is daar uiteraard niet de enige mee bezig. Ook CyanogenMod is hiermee bezig.

Uiteraard als dit je geen zier interesseert moet je dit ook niet doen, maar moest de geek in je boven komen kan je er altijd mee prullen ;)
^ Reactie #8 geschreven door Fred31 op dinsdag 3 januari 2012 om 23:20:10.
Fred31's avatar
Multiviteit: 2519
:O u vergeet MODACO
dat is de website waar ik al de toeters en bellen voor mijn I900 Omnia heb afgehaald.
Waaronder de ROM.

op de site dat SMG aangaf, XDA dus, daar zoek ik mijn applicaties :P

Neem gerust eens een kijkje en laat u inspireren door zo veel mogelijkheden voor jouw mobile :D

Mvg
Fred
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
Win10 64bit pro. Laptop TOSHIBA Satellite L775-1
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen