Multidesk.be » Forums » Games » minecraft: game ran out of memory

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door calle op vrijdag 28 oktober 2011 om 13:32:13.
calle's avatar
Multiviteit: 48

ik speel al een hele tijd minecraft maar sinds update 1.8 loopt het heel traag en vaak springt hij uit het spel met een bericht minecraft ran out of memory
in taskmanager heb ik de cpu afinity voor java al op alle 4 de cores gezet ipv 1 en het ghet geheugen wat java ter beschikking heeft ook verhoogt maar dit werkt niet
weet iemand een andere oplossing

alvast bedankt
^ Reactie #1 geschreven door Flyingant op donderdag 3 november 2011 om 23:06:55.
Flyingant's avatar
Multiviteit: 124
Ik had dit probleem ook en ik weet de oplossing.

Maak eerst een tekstbestand aan via kladblok.

Plak daarna de volgende tekst:

PHP
  1. @echo off cd %AppData%\.minecraft start javaw -Xms1024m -Xmx1024m -Djava.library.path=".\bin\natives" -classpath "bin\minecraft.jar;bin\jinput.jar;bin\lwjgl.jar;bin\lwjgl_util.jar" net.minecraft.client.Minecraft

Klik dan op Bestand-->Opslaan als...

En sla het op als een .bat bestand (bv. minecraft.bat)

Sla het op op je bureaublad en klik daarna op dat bestandje.

Nu zal Minecraft starten met meer geheugen en zal je dat bericht waarschijnlijk niet meer krijgen.
^ Reactie #2 geschreven door calle op zaterdag 5 november 2011 om 00:54:25.
calle's avatar
is het de bedoeling dat minecraft hier mee opstartwant ik krijg een biepgeluid en een doswindow dat verdwijnt na een nog geen seconde
^ Reactie #3 geschreven door Flyingant op zaterdag 5 november 2011 om 10:51:11.
Flyingant's avatar
Multiviteit: 124
Ja normaal gezien zal Minecraft starten nadat je op dat bestandje hebt geklikt.

Welk besturingssysteem heb je want als je Windows Vista of Winodws 7 hebt moet je eerst de compatibiliteitsinstellingen op Windows XP zetten.
(Rechterknop op bestand--Eigenschappen--Compatibiliteit--Onder compatibiliteitsmodus kies je Windows XP Service pack 1/2/3.
^ Reactie #4 geschreven door calle op zondag 6 november 2011 om 02:24:17.
calle's avatar
ik gebruik windows 7 64bit op een amd quadcore met 8g ram en 1gig gpu daarom vind ik het ook zo raar dat ik zonder geheugen zit in minecraft (ik weet mc is zwaarder als het er uit ziet maar toch ) ik draai games zoals crysis 2 en deus ex op max settings
ik zal het eens proberen maar ik betwijfel dat dat gaat werken en minecraft is nog niet eens uit dus he lijkt me sterk dat mojang of java aan het programmerenis voor een os die niet eens meer ondersteund word door micosoft
ik hou je op de hoogte :)
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen