Multidesk.be » Forums » PDA » Het lukt niet om met mijn PDA op internet te komen

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door navavista op woensdag 28 september 2011 om 17:05:06.
navavista heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 522
Hoi allemaal,

Het lukt niet om met mijn HP PDA 4350 op internet te komen. Kan het zijn dat mijn WPA instellingen in mijn router aangepast moeten worden? Ook lukt het niet om in de trein bijvoorbeeld op internet te komen. Terwijl hij wel aangeeft dat hij verbinding heeft, lukt het toch niet om op internet te komen.

Kan iemand mij misschien helpen hoe ik de instellingen kloppend krijg zodat ik alsnog op internet kan komen? Ik stuur een Bijlage mee met extra informatie hierover. Verder wilde ik weten hoe ik het geheugenkaartje van 2GB er precies in moet zetten.

Alvast bedankt!

Gr.

Navavista

Bijlage: 3027ad267fc45ea787f8937dba4d1def.doc
^ Reactie #1 geschreven door SMG op woensdag 28 september 2011 om 19:19:21.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Is dat op 3G (EDGE) dat je wil? Wat heeft je router als encryptie, WPA of WPA2? Ik weet dat WPA2 vaak nog niet ondersteunt werd door heel wat Windows Mobile toestellen. Zet dit dus zeker even op WPA of WEB (al is het maar om te testen). Heeft hij overigens Wifi verbinding (dus IP adres)?
Controleer ook of er geen andere beveiligingsmechanisme in werking is (zoals MAC filtering)

Raadpleeg ook even de handleiding: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DocumentIndex.jsp?lang=en&cc=us&contentType=SupportManual&docIndexId=64255&prodTypeId=215348&prodSeriesId=349051&lang=en&cc=us
De volledige userguide (niet de getting started troep)
hp iPAQ Pocket PC h4000 Series - User's Guide (343434-001)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 6.99 % door SMG op woensdag 28 september 2011 om 19:20:10.
^ Reactie #2 geschreven door navavista op woensdag 28 september 2011 om 20:47:29.
Op de PDA 4350 is een interne netwerkkaart met draadloze wifi verbinding ingebouwd. Dus het moet mogelijk zijn om op internet te komen. Alleen vraag ik mij af of ik hiervoor een apart abonnement voor nodig heb. Of dat ik via de gegevens onderaan mijn modem op internet kan komen, waar de sleutelcode opstaat vermeld voor WSP of WPA verbinding. Ik weet dat je via een thuis netwerk met een WLAN verbinding op internet kan of anders via het veld VSP op internet kan komen door daar de juiste gegevens in te vullen.

Het allerbelangrijkste wat ik kan zeggen is dit: Wanneer ik mijn WPA gegegens of WEP code invul van onder modem in mijn pda. Zie ik het lampje knipperen dat hij verbinding maakt. Maar toch krijg ik steeds het bericht. The page you are looking for cannot be found.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 20.74 % door navavista op woensdag 28 september 2011 om 21:44:35.
^ Reactie #3 geschreven door Wheeldigger op donderdag 29 september 2011 om 03:02:25.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Gezien je in Nederland woont, probeer het eens via de wifi van McDonalds.
Dat staat altijd open, en werkt perfect.
Mijn N97 komt overal binnen.
Lukt het niet, zullen we verder moeten zoeken.
^ Reactie #4 geschreven door navavista op donderdag 29 september 2011 om 15:30:21.
De optie van Mc Donalds staat bij mij niet open. Zelfs Yab yum en Upc kan ik kiezen en er is een zendmast bij in de straat via wie ik kan gaan. Telkens als ik deze invul zie ik dat hij gewoon verbinding maakt via de draadloze wifi. Kan het zijn omdat deze IPaq 4350 nog dateert uit het jaar 2003, dat de instellingen in mijn modem of in de wifi aangepast moeten worden? In elk geval zie ik wel dat hij verbinding maakt. Maar als ik naar een site wil gaan b.v. google.com. Dan staat er "The page you are looking for cannot be found."
^ Reactie #5 geschreven door Wheeldigger op donderdag 29 september 2011 om 18:50:40.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Even splitten;
De modem in je apparaat zorgt ervoor dat je via "de telefoonlijn" verbinding maakt via een provider, daar heb je dus een simkaart voor nodig.
WIFI zorgt dat je via een draadloze router/modem naar internet kan.

http://www.pocketinfo.nl/de-hp-ipaq-4350-2729
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 8.29 % door Wheeldigger op donderdag 29 september 2011 om 18:53:10.
^ Reactie #6 geschreven door navavista op vrijdag 30 september 2011 om 23:14:16.
Ik heb thuis zelf een router/modem alleen is deze niet draadloos. Hoe kan ik dan via die manier op het internet komen? Zijn er dingen die aangepast dienen te worden in mijn Ipaq of modem?
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen