Multidesk.be » Forums » Internet & telefonie » Internet zeer traag (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp werd gesloten.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door joke op dinsdag 20 september 2011 om 20:54:33.
joke's avatar
Multiviteit: 2669
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Sinds een paar dagen hebben we digitale TV via Belgacom en zijn we "gezegend" met de b-box2 modem en is de miserie begonnen.

De modem staat in de living bij de TV. Hier werkt het internet met de laptop en draadloos goed, geen problemen.

Maar mijn desktop (Win XP) staat in een andere kamer, ongeveer 15m er vandaan. Ik moet er ook draadloos werken. Het lukt ook wel maar het is traag.

De signaalsterkte is zeer laag en de snelheid varieert van 11 tot 54 Mbps.

Heeft er iemand tips om dit te verbeteren? Bedankt op voorhand.

Joke
Bijlage: 1d2fd8d15436df13e2bd11ab07afdd53.jpg

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #1 geschreven door Wheeldigger op dinsdag 20 september 2011 om 21:16:28.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Of een kabel, maar dat wil je vast niet,
of een repeater er tussen.
^ Reactie #2 geschreven door StefDC op dinsdag 20 september 2011 om 22:12:59.
StefDC's avatar
Multiviteit: 200
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
De oplossing is Sweex PowerLAN
Niet duur, eenvoudig te installeren, en zo snel als een LAN-kabel.
^ Reactie #3 geschreven door joke op woensdag 21 september 2011 om 19:02:04.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Van de drie oplossingen lijkt mij de laatste de meest haarbare. Ik zal eens zien om die aan te schaffen.

Allen bedankt voor de goede raad.
Joke

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #4 geschreven door een gast op woensdag 21 september 2011 om 20:46:36.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hey Guido,

Ik heb dit systeem ook gehad van devolo, heeft altijd goed gewerkt maar nu blijkbaar toch kapot; kan gebeuren. Nadeel is dat je daar maar één pc kon aanhangen.
Van een patiënt weet ik echter dat dit ook draadloos bestaat; m.a.w., één kaske aan via een kabeltje aan je je router en in het stopcontact, en verder een willekeurig aantal met een antenne aan in de kamer van de pc's die je aan het netwerk wil verbinden, en aan je pc een usb-antenne. Werkt volgens hem feilloos, en je kan er dus meer dan één pc mee aan je netwerk hangen.

Corona
^ Reactie #5 geschreven door StefDC op vrijdag 23 september 2011 om 11:11:55.
StefDC's avatar
Multiviteit: 200
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Was nog iets vergeten vermelden.
Als je powerlan/powerline adapters zou kopen:
- laat je niet verleiden door de lagere prijs van 85 Mbps exemplaren. Deze zijn te traag voor PC's
- een Telenet-installateur vertelde me al fluisterend dat 'die dingen van Devolo veel te duur zijn voor wat ze waard zijn', dus blijf weg van Devolo en TP-link maar kies eerder voor Sweex of Sitecom (ook iets duurder dan Sweex)
- een Alternate-verkoper zei me dat ze veel klanten hebben die door hun Telenet-installateur naar Alternate verwezen worden (neen, ik heb geen aandelen in Alternate ;))

Wat de post van onze gast betreft. Ik denk dat hij bedoelt dat het mogelijk is je router te verplaatsen en de verbinding te maken met powerline adapters. Ik heb dit ook gedaan. Dus van beneden in de aansluitingskast van modem naar powerline, en boven powerline naar draadloze router. Dit werkt inderdaad zeer goed met nauwelijks of geen verlies van kwaliteit/snelheid (heb vergelijkende pingtest/speedtest gedaan). Dit systeem gaat echter alleen als je modem en router twee aparte toestellen zijn.

Ik hoop dat deze info nog op tijd komt.
^ Reactie #6 geschreven door joke op vrijdag 23 september 2011 om 14:10:54.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik heb ondertussen al voor de eenvoudigste oplossing gekozen: Belgacom Digitale TV opgezegd. Alles terug afgebroken en binnen geleverd. Internetten terug op de oude manier, zonder extra kosten en vooral zonder ergernissen.
Digitale TV hebben we toch geen boodschap aan.

Internet werkt zonder problemen, iedereen content en ik geen "gezaag" rond mijn oren.

Iedereen toch bedankt voor de goede raad.
Joke

NB: En nu graag een slotje van een modje.(lock)(thumbsup)

Opmerking van de crew

• Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten