Multidesk.be » Forums » Processor, moederbord en geheugen » Compaq D31m start niet op

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door maartenmstr op zaterdag 10 september 2011 om 11:18:53.
maartenmstr heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 10
Hallo, vanmorgen probeerde ik mijn Compaq D31m op te starten maar ik kreeg een rood led lampje dat om de 1 seconde 1 seconde knippert. Ik heb geprobeerd de cpu en het ram geheugen te vervangen waar geen resultaat. Wat is er mis? Het kan niet liggen aan de hardeschijf of cd drive omdat deze alleen via het netwerk opstart.
^ Reactie #1 geschreven door SMG op zaterdag 10 september 2011 om 11:57:49.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Kan je in de BIOS van het toestel? Ik neem aan dat het opstarten via PXE dan gebeurt of heb ik het mis? Is die server operatief? Opstarten vanaf het netwerk lijkt iets bedrijfsachtig, is er een beheerder die de computer beheert? Kan je de computer opstarten via een live cd van Linux ofzo?
^ Reactie #2 geschreven door maartenmstr op zaterdag 10 september 2011 om 12:02:21.
ik kan niet in de bios, normaal komt er campaq op het scherm te staan maar dat doet hij ook al niet.
^ Reactie #3 geschreven door SMG op zaterdag 10 september 2011 om 13:15:29.
SMG's avatar
Moderator
Het niet kunnen weergeven van de BIOS lijkt een fundamenteel probleem.
Mogelijk de voeding. Heb je een andere voeding bij de hand die je kan testen?
Heb je geen andere voeding? Eventueel alle voeding gerelateerde kabels van het moederbord halen en terug instoppen. Stof heel het boeltje ook eens af nu je daar toch bezig bent.
Draaien de fans?

Een antwoord op de vorige vragen (gaat het bv om een bedrijfscomputer, is er een netwerkbeheerder, hoe boot die computer).
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 8.24 % door SMG op zaterdag 10 september 2011 om 13:15:59.
^ Reactie #4 geschreven door maartenmstr op zaterdag 10 september 2011 om 13:36:09.
ik heb een andere voeding eraan gehangen en hij werkt weer!
Het gaat niet om een bedrijfscomputer, ik doe dit als mijn hobby. De computer boot van mijn server via openthinclient.
Bedankt voor de goede en snelle hulp!
^ Reactie #5 geschreven door maartenmstr op zaterdag 10 september 2011 om 14:06:09.
nu zit ik met het probleem dat ik niets op mijn display zie, ik heb al een andere videokaart geprobeerd maar ook weer niets. ik heb geprobeerd een ventilator uit te trekken omdat die normaal den een biep signaal geeft maar dat doet hij ook niet. Het enige wat ik nu zie is de groene power led en de ventilatoren die draaien :(.

ps: het is wel niet een originele compaq voeding die ik heb geprobeerd.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 10.29 % door maartenmstr op zaterdag 10 september 2011 om 14:07:49.
^ Reactie #6 geschreven door SMG op zondag 11 september 2011 om 18:50:55.
SMG's avatar
Moderator
Tijd om die oude bak weg te gooien? :p

Reset de BIOS eens (batterij eruit halen en jumpertjes verwijderen op het moederbord). Geeft hij echt niets van beeld? De videokaart die je probeerde, die werkt zeker op die computer?
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen