Multidesk.be » Forums » Gadgets » lg garantie probleem bij fnac (verplaatst)

• Pagina
  • [1]
  • 2
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door tini op vrijdag 2 september 2011 om 21:24:54.
tini heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 95
dag multidesk

na oplossen van vele problemen van mij, denk ik wel dat jullie op het volgende willen helpen

mijn verhaal begint in maart, toen mijn broer opreis was ging opeens zijn gsm niet meer (hij heeft een lg cookie). hij kon hem niet meer ontgrendelen en alles op zijn bureaublad was weg. hij is er onmiddellijk mee naar de wikkel geweest (fnac brugge). daar heeft die verkoper zeker een kwartier geprobeerd voor hem terug ingang te krijgen maar zonder resultaat. dus ze stuurden hem op.

na 4 weken kwam er een brief met er in dat de gsm is hersteld. mijn broer was zeer blij tot hij achter de gsm ging. hij was toch niet hersteld(oxidatie zeiden ze), hij moest zelfs 50 euro zendingskosten betalen, maar dat heeft hij geweigerd. hij wou discussiëren maar hij moest terug naar school dus ja.

hij kwam thuis en vertelde het verhaal. ik heb direct gebeld naar fnac en gezegd dat dit fout is. de gsm is niet geoxideerd het is software matig. waar zij op zie dat lg niets doet als er oxidatie is. ze zie tegen mij dat ik een mail moest sturen met het probleem. heb ik ook gedaan. maar kreeg weer het zelfde of wat mij broer kreeg te horen en ik aan de telefoon.

dus ik terug naar de winkel. begon al niet meer zo vriendelijk te doen, maar ze wilde niets meer doen, zelfs niet meer opsturen. dan heb ik gevraagd achter de hoofdverantwoordelijke. maar die was juist weg

maar ik gaf niet op. later nog eens terug gegaan en joepie de hoofdverantwoordelijke was er. hij gaf mij een beetje gelijk, en stuurde de gsm nog eens op (wat ze normaal niet meer doen). ik was heel blij dat het me gelukt was.

4 weken later kreeg ik een telefoon. het was fnac met slecht nieuws. de gsm was weer zo terug gekomen. toen is mijn ma serieus kwaad geworden en terug gevraagd achter de verantwoordelijke, maar hij was er weer niet en hij ging terug bellen.
hij belde ook terug maar toen was het met mij(thumbsup). ik ben heel kwaad geworden en gezegd dat de service en garantie op nieks trekt en dat ik geen zin heb om een gsm van 130 euro in de vuilbak te gooien. maar hij heeft nog steeds niet willen plooien (maar ik dacht dat hij uiteindelijk het geld ging terug geven, maar niet dus).

ik wil morgen weer terug gaan en nog eens proberen. (ik geef niet snel op)
maar ik heb een paar vragen

1. kan je eigenlijk zien als er oxidatie is?
2. weet iemand wat ik nog iets dat ik kan tegen die verkoper?
3. weet iemand waar het volledige reglement van garantie te vinden is ?

Opmerking van de crew

Ik heb je bericht even in de correcte categorie geplaatst.
Wheeldigger
^ Reactie #1 geschreven door thekid op vrijdag 2 september 2011 om 23:50:21.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Ge kunt hier eens kijken

http://www.fnac.be/nl/Institutional/trocasdevolucoes.aspx

maar voor de rest, eens kijken in de verpakking, als het met garantie van de fabrikant is, zal dat wel besproken zijn in een boekje in de verpakking

Voor de rest, is er roest te zien op de gsm? Heeft deze toevallig in het water gelegen of in iets anders? Was het een vochtig land naar waar je broer op reis ging :D

Als zij kunnen aantonen dat de gsm stuk is door fout gebruik, dan kan je eventueel eens vragen welke de bewijzen zijn voor fout gebruik. En of het niet eerder een productiefout is (oxidatie in 6 maanden :) 2 jaar garantie?)

ge kunt eventueel ook hier eens kijken

http://plusmagazine.rnews.be/nl/rechtengeld/praktische_info/artikel/1133/10-vragen-over-wettelijke-garantie

voor de rest is kwaad worden niet echt een goede tactiek, dan beantwoord de persoon in kwestie oftewel niet meer, of zegt gewoon alles om u een plezier te doen zodat het gesprek snel over zal zijn ;)

*edit*
en bij deze, de wettelijke garantie in België (of blijkbaar europa)
http://www.belgium.be/nl/economie/handel_en_consumptie/consumentenbescherming/waarborg/
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 7.83 % door thekid op vrijdag 2 september 2011 om 23:51:34.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door tini op zaterdag 3 september 2011 om 11:54:14.
hey bedankt thekid
ik zal eens kijken naar de links

en neen er is geen roest op de gsm nog in het water gelegen en ik denk dat italie hier niet veel te maken heeft :p. toch leuk nagedacht.

productie fout gaat denk ik niet (want de gsm is binnen een kleine maand buiten garantie
^ Reactie #3 geschreven door tini op zondag 25 september 2011 om 10:29:07.
hallo

ben gisteren nog eens geweest (het was een klein beetje uit mijn hoofd gegaan)
achter dat ik de gsm heb ontvangen heb ik gezecht dat het maar triestig was dat ze er nieks konden aan doen. waar op ze antwoordde dat da bij elk merk zo is. waar ik op antwoordde dat dat niet kan want mij gsm (nokia 5000) toonde eens alleen maar wit beeld, ze hebben hem ook opgestuurd en hersteld en bij de reden stond er ook oxidatie. ze keek eens raar.
toen was haar reden dat de herstellingskosten meer was dan de waarde van de gsm en dat het daarom was dat ze hem niet willen hestellen.
(volgens mij klopt dit niet want mijn gsm was goedkoper (79 euro denk ik) en er was meer aan kapot) die lg kost 130 euro en er is minder aan kapot)
nuja ben er niet echt op ingegaan.
toen vroeg ik of ze dit konden bewijzen dat lg dat ooit gezecht geeft. had nooit gedacht dat ze ja ging zeggen. dus nu ben ik aan het wachten op die e-mail met dat bestand er in. ben eens benieuwd

vraag: wat vinden jullie van die reden van die waarde?
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.15 % door tini op zondag 25 september 2011 om 10:30:23.
^ Reactie #4 geschreven door een gast op zondag 25 september 2011 om 13:03:36.
Je moet een opnametoestel meenemen , het op tafel leggen en zeggen dat de conversatie zal worden uitgetypt voor verdere referentie.
^ Reactie #5 geschreven door tini op zondag 25 september 2011 om 14:27:38.
euhm heb ik gedaan. maar wel niet op tafel gelegd. men mp3 zat in men zak van men vest :p
^ Reactie #6 geschreven door een gast op zondag 25 september 2011 om 16:05:11.

Dixit

Dixit tini op 25/09/2011 14:27:38:

euhm heb ik gedaan. maar wel niet op tafel gelegd. men mp3 zat in men zak van men vest :p
dan is het niet rechtsgeldig , vrees ik ...
^ Reactie #7 geschreven door tini op zondag 25 september 2011 om 20:16:53.
heb ik gewoon gedaan. zodat ik het gesprek hier zo goed mogelijk kan na typen en kan laten horen tot mij broer
^ Reactie #8 geschreven door tini op zondag 25 september 2011 om 21:03:05.
nieuws:
heb eens een sim-kaart er ingestoken statte normaal op, ik kan men pin induwen dus touch screen werkt perfect. maar ik krijg wel terug het zelfde probleem. heb er eens naar gebeld. dit werkte perfect dus ik kon opnemen

kan dit als de gsm geoxideerd is?
^ Reactie #9 geschreven door tini op zondag 25 september 2011 om 22:17:35.
ongelooflijk. heb de gsm terug ingang gekregen :p

als je belde naar de gsm en opnam. kon je nummers ingeven. na een code te vinden op het internet kon je terug naar de fabrieks instellingen gaan en dat was de oplossing
bedankt voor de hulp. ik ga wel nog eens gaan naar de fnac. eens kijken wat ze hier zullen van vinden :p
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.3 % door tini op zondag 25 september 2011 om 22:18:06.
^ Reactie #10 geschreven door thekid op zondag 25 september 2011 om 22:35:12.
thekid's avatar
Moderator
dus het was een software probleem ter aller laatste?
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #11 geschreven door tini op maandag 26 september 2011 om 17:49:29.
ja. ben zo als gezegd een eens geweest naar de fnac, de verkoper vond het heel raar (en keek heel raar :p ). hij zij dat dit zeker eens moest gemeld worden aan de verantwoordelijke (maar ze was er weeeer niet) dus morgen eens terug

ps @thekid: nog eens bedankt voor de hulp hé ;p
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.35 % door tini op maandag 26 september 2011 om 17:49:59.
^ Reactie #12 geschreven door tini op woensdag 28 september 2011 om 17:35:13.
gisteren zoals gezegd nog eens terug gegaan naar de fnac.
ze was er. het was zelfs de zelfde persoon of zaterdag (reactie 3). het was dus de verantwoordelijke. ik zei mijn verhaal maar ze had er niet echt een antwoord op. toen zei ze dat ze niets meer kon doen voor mij alleen maar een e-mail adres geven waar klacht kon neer gelegd worden. toen ze mij dit gaf zei ik dat dit toch niet normaal is dat ik hem wel ingang krijg en lg niet, dus dat er een fout gebeurd is. waar zij mij een doodgewoon antwoord opgaf dat dit kan.
dus ze bleven maar geloven in die oxidatie.

ben thuis gekomen en had ook een e-mail gekregen met het volgende erin:

Beste heer *******,

In bijlage vindt u de foto’s van de vastgestelde schade aan uw telefoontoestel.

Oxidatieschade valt niet onder de garantie en normalieter zou de hersteldienst een bestek opmaken van de eventuele herstelkost.

Om deze schade te herstellen dient het moederbord te worden vervangen. De kost van dit nieuwe moederbord, rekening houdend met een arbeidskost van minimum 50€ per uur, overstijgt de waarde van uw toestel. De hersteldienst oordeelt dat deze kost economisch niet verantwoord is en maakt hiervoor geen bestek op.

Ik hoop u hiermee voldoende informatie te hebben bezorgd.

Met vriendelijke groeten,

met idd deze foto's

Bijlage: f205fa2ed4701788d13ca1a82e60f648.jpg

Bijlage: 08b3662f753424e9a4b513c2b347203a.jpg

dit was dus gewoon de e-mail dat mijn broer gekregen heeft in het begin, dus niet een bewijs van lg zelf.

ik zal een klacht neerleggen tegen lg en fnac
maar ik denk dat er toch niets zal van komen
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.68 % door tini op woensdag 28 september 2011 om 17:38:50.
^ Reactie #13 geschreven door thekid op woensdag 28 september 2011 om 21:48:31.
thekid's avatar
Moderator
Ik vind het schitterend dat je er zoveel werk insteekt :) Uw broer kan maar content zijn :)

echter, ik denk dat jij al meer tijd (=geld) hebt aan gespendeerd dan dat het toestel waard was.

Ik zou zeggen, zeg dank u dat ie weer werkt, en laat dit gerust, zoiets zal u uiteindelijk nog meer tijd (=geld) kosten dan het waard is

Ge kunt anders gewoon eens testaankoop op de hoogte brengen, uw verhaal doen en hun reactie afwachten, het zal u veel minder moeite/tijd (=geld) kosten.

Electronica is nu eenmaal wat het is hé ;) de ene keer werkt het en den andere keer niet en soms is het een raadsel :D

als goeie raad zou ik zeggen, let it go, het toestel werkt nu, en wie weet gaat het nog een hele tijd werken ('t is nu uiteindelijk ook mooi en droog weer hé :D)

en wil je het nog iets verder brengen, stuur een klacht naar de support van lg zelf, en dan zie je wel hoe je het kan regelen, zorg dan wel dat je de originele RMA aanvraag nr hebt zodat zij makkelijk op de hoogte zijn van de gemaakte interventie ;)

maar toch, sterk van je inzet voor je broer ;)
^ Reactie #14 geschreven door een gast op woensdag 28 september 2011 om 22:21:03.

Dixit

de ene keer werkt het en den andere keer niet en soms is het een raadsel

Het onzekerheidsprincipe? :P
^ Reactie #15 geschreven door een gast op woensdag 28 september 2011 om 22:23:11.
Zie jij die oxidatie ook ??
^ Reactie #16 geschreven door tini op donderdag 29 september 2011 om 21:24:46.
dag thekid

idd ik heb er al veel tijd aan gespendeerd. maar geld niet. fietsen naar de fnac kost geen geld he :p
maar ik zal idd eens testaankoop op de hoogte brengen en de klacht naar lg zal ik morgen wel eens doen.

en nee ik zie die oxidatie niet
^ Reactie #17 geschreven door een gast op vrijdag 30 september 2011 om 00:52:32.
Dus die foto komt niet van UW gsm? (eerie)
^ Reactie #18 geschreven door Dendeze op vrijdag 30 september 2011 om 07:39:56.
Dendeze's avatar
Multiviteit: 1695
Als de gsm geen twee jaar oud is MOETEN ze hem maken.
Staat zo in onze wetboek.

LG geeft geen twee jaar maar fnac moet. Ze zullen alles doen om hier onderuit te komen. Gewoon eisen dat ze hem GRATIS fixen. Anders hun een document laten opmaken en ondertekenen dat ze afzien van de wettelijke periode van 2 jaar. Zo niet, simpel weg politie bellen, daar ter plaatsen.

Ps: zelfs op batterij van een gsm

Extra Info: http://economie.fgov.be/nl/binaries/Bescherming_van_de_consumenten_bij_de_verkoop_van_consumptiegoederen_tcm325-98573.pdf
^ Reactie #19 geschreven door tini op zaterdag 1 oktober 2011 om 20:11:03.
dag gast,

ik zou het sterk betwijfelen als het van mijn gsm komt

dag dendeze,

ik heb van alles al gedaan tegen de fnac, maar niets willen ze doen. ze blijven vechten op die oxidatie.
ik ben nu bezig een klacht neer te leggen tegen fnac en lg. en ik zal ook eens het melden aan testaankoop
voor de rest ben ik niet meer van plan om nog binnen te gaan in de fnac, ze weten waarschijnlijk al wie ik ben als ik nog maar aan de balie kom
  • Pagina
  • [1]
  • 2

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen