Multidesk.be » Forums » Netwerken » Draadloos netwerk uitbreiden met Access Point

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door longshanks op woensdag 10 augustus 2011 om 19:58:15.
longshanks' avatar
Multiviteit: 59
Hallo,

Ik heb een vraag ivm ons thuisnetwerk, wat ik graag zou uitbreiden met een Wireless Access Point, zodat er overal een degelijk bereik is (wat nu dus lang niet het geval is). Echter vroeg ik mij het volgende af:

Is het mogelijk om een switch, met daarna de Access Point, te plaatsen VOOR je router? Dit zou namelijk de makkelijkste oplossing zijn, zonder veel extra kabels te moeten trekken.

In bijlage een schema, die de zaak wat verduidelijkt. Alvast bedankt voor jullie tijd!

Groeten,
Longshanks

Bijlage: e3425e1bb64dc202f466a4b887cf9c85.jpg
^ Reactie #1 geschreven door Wheeldigger op donderdag 11 augustus 2011 om 02:07:19.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Wat dacht je van een goede router, eventueel met een repeater erachter?
^ Reactie #2 geschreven door longshanks op donderdag 11 augustus 2011 om 12:48:35.
longshanks' avatar
En wat is het verschil dan juist tussen een repeater en een access point?
^ Reactie #3 geschreven door een gast op donderdag 11 augustus 2011 om 13:21:32.
Een repeater herhaalt(to repeat)/ versterkt enkel het aanwezige signaal.
Een AP heeft allerlei instellingen zoals : encryptiemethode, frequentie, ...
^ Reactie #4 geschreven door longshanks op donderdag 18 augustus 2011 om 14:43:28.
longshanks' avatar
Bedankt, ik denk eraan om de Netgear repeater WN2000RPT aan te kopen, tenzij iemand hier grote bezwaren of negatieve punten kent van deze repeater? :)

Groeten,

Longshanks
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen