Multidesk.be » Forums » Virussen, adware, spyware, ... » Mijn computer start steeds opnieuw op (gesloten - verplaatst)

Helpinformatie
Dit onderwerp werd gesloten.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door navavista op zondag 7 augustus 2011 om 00:16:56.
navavista heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 522
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem met mijn pc hij start steeds opnieuw op na ongeveer 10 of 15 minuten. Als ik opnieuw opstart gebeurt precies hetzelfde. Wat kan ik hier aan doen? Daar komt bij dat ik last heb van een trojaan Troj/Videx-A die ik niet kan verwijderen van mijn pc. Hoe kan ik deze alsnog van mijn pc verwijderen. Door deze virus kan ik geen updates van Windows downloaden
.
Alvast bedankt!

Groetjes,

Navavista

Opmerking van de crew

Ik heb je bericht even in de correcte categorie geplaatst.
Wheeldigger
^ Reactie #1 geschreven door Wheeldigger op zondag 7 augustus 2011 om 10:14:08.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik denk dat de problemen gerelateerd zijn, dus u kent de weg ;)

Volg eerst het Stappenplan VOLLEDIG,
zelfs al heb je al scans gedaan.
Hier staan de meest recente producten, en hier werken onze HJT mensen graag mee.
Zorg ervoor dat je logs als bijlage in je post staan!

Succes ;)
^ Reactie #2 geschreven door navavista op zondag 7 augustus 2011 om 20:56:33.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Het lukt niet (microsoft) om GV cleaner. exe op te starten hij loopt steeds vast als ik op het icoontje druk. Als ik Framework 2.0 wil downloaden krijg ik steeds de onderstaande foutmelding in beeld die ik hieronder aan u meestuur. Erg vervelend, maar wie weet kunnen we achter de oorzaak van het probleem komen. Want juist van Framework lukt het mij niet om updates van te downloaden. Ik heb geprobeerd om van de problemen een screenshot up te loaden alleen lukt dit helaas ook niet.
Daarom zal ik handmatig opschrijven welke foutmelding ik steeds krijg als ik framework probeer down te loaden. Error 25007.fout tijdens initialiseren fusie. Fusie met load libraryShim() kan niet worden geladen. Fout: 0x80131700. Dat is wat ik steeds krijg als melding als ik framework probeer te downloaden.
Daar komt bij dat ik via windows ook geen beveiligingsupdates van framework kan binnenhalen.

Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 5.44 % door navavista op zondag 7 augustus 2011 om 21:19:43.
^ Reactie #3 geschreven door navavista op zondag 7 augustus 2011 om 22:05:31.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Verder wil ik nog aanvullen dat mijn pc steeds opnieuw opstart dus het zal een lastig karwij worden om alle logjes mee te sturen. Die van Hjt zijn alvast gelukt. Nu alleen nog van MBAM anti-malware
^ Reactie #4 geschreven door navavista op zondag 7 augustus 2011 om 23:34:38.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Bijlage: e4e0247bd6503d929a32d0cd1388d55b.txt

Bijlage: 16b70598ce864a742f818ec39b3c313e.txt

Bij dezen is het toch gelukt om de twee logjes op te sturen. Ik hoop dat u hier zo verder mee kunt.

De virus waar het om gaat is een zeer gemene en vervelende virus. Ik heb op internet gezien dat er namelijk meer mensen last van hadden. De naam van de virus is Videx32.sys Rootkit Virus. Win32. Alureon!IK

Op een buitenlandse site was er iemand die ook een soortgelijk probleem had als ik. De link van deze site is: http://www.bleepingcomputer.com/forums/topic103388.html

Ik verneem graag welke stappen er nu verder het beste ondernomen kunnen worden omtrent dit probleem.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 18.43 % door navavista op zondag 7 augustus 2011 om 23:39:05.
^ Reactie #5 geschreven door joke op maandag 8 augustus 2011 om 11:23:18.
joke's avatar
Multiviteit: 2669
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hoi navavista,

1. Na het downloaden moet je alle programma's (ook je browser) sluiten. Het is ook belangrijk dat je de programma's in dezelfde volgorde uitvoert als ik ze voorschrijf. Dus om deze richtlijnen te kunnen volgen print deze tekst uit.
    Heb je geen printer zet dan deze tekst in een tekstbestand, bijvoorbeeld op je bureaublad.

2. Start HiJackThis.

Kies voor Do a system scan only.
    Vink alléén de items aan die hieronder zijn vermeld:

- R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
    - R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
    - R3 - URLSearchHook: (no name) - {A3BC75A2-1F87-4686-AA43-5347D756017C} - (no file)
    - O4 - HKLM\..\Run: [IObit Malware Fighter] "E:\Program Files\IObit\IObit Malware Fighter\IMF.exe" /autostart
    - O4 - HKCU\..\Run: [Advanced SystemCare 4] "C:\Program Files\IObit\Advanced SystemCare 4\ASCTray.exe"
    - O18 - Protocol: avgsecuritytoolbar - {F2DDE6B2-9684-4A55-86D4-E255E237B77C} - (no file)
    - O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - (no file)
    - O23 - Service: .NET Runtime Optimization Service v2.0.50727_X86 (clr_optimization_v2.0.50727_32) - Unknown owner - C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\mscorsvw.exe (file missing)
    - O23 - Service: Windows CardSpace (idsvc) - Unknown owner - c:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v3.0\Windows Communication Foundation\infocard.exe (file missing)
    - O23 - Service: IMF Service (IMFservice) - IObit - E:\Program Files\IObit\IObit Malware Fighter\IMFsrv.exe

Klik nu op Fix Checked en bevestig het door in het volgende scherm op Ja te klikken en sluit HiJackThis af.

3. Download GV_Killer.exe naar je bureaublad. Klik op GV_Killer.exe om het te installeren en klik op Voltooien.

Klik op je bureaublad op de snelkoppeling van GV_Killer.
    Nu krijg je een blanco input.txt kladblokveld. Gebruik Kopiëren en Plakken om onderstaande blauwe lijnen in het venster input.txt te zetten.

Services to delete:
    SC DELETE clr_optimization_v2.0.50727_32
    SC DELETE idsvc

Files to delete:
    - C:\Program Files\IObit\Advanced SystemCare 4\ASCTray.exe
    - C:\WINDOWS\prefetch\ASCTray*.pf
    - E:\Program Files\IObit\IObit Malware Fighter\IMF.exe
    - C:\WINDOWS\prefetch\IMF*.pf
    - E:\Program Files\IObit\IObit Malware Fighter\IMFsrv.exe
    - C:\WINDOWS\prefetch\IMFsrv*.pf

Folders to delete:
    - E:\Program Files\IObit\IObit Malware Fighter
    - C:\Program Files\IObit\Advanced SystemCare 4
    - E:\Program Files\IObit

Sluit het venster input.txt en druk op de toets Start Killing.
    GV_Killer maakt zijn werk af en klik dan op Exit.
    Mogelijk zal GV_Killer je PC herstarten, sta dit toe en onderbreek een eventuele actie niet.
    Er opent na afloop een rapportje GVK_xx.txt.
    Post het bestand GVK_xx.txt in je volgende antwoord.
    De letters xx zijn een volgnummer, post dan ook het bestand met het hoogste nummer.

4. Download CCleaner Slim en installeer het.Start CCleaner op.
    Klik in de linkse kolom op Cleaner.
    Klik achtereenvolgens op Analyseren en Opschonen..
    Klik vervolgens in de linkse kolom op Register en klik op Scan naar problemen.
    Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
    Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA. en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.
    Sluit hierna CCleaner terug af.

5. Download Codestuff Starter.zip en extract het naar je bureaublad.
    Dubbelklik op StarterSetup.exe om de installatie te starten.Start Codestuff Starter en in de tekstbalk kies je voor Automatisch Opstarten en mag je volgende items uitvinken:

- C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe
    - C:\Program Files\Hitman Pro 3.5\HitmanPro35.exe
    - C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
    - C:\Windows\system32\dumprep
    - E:\Program Files\Gadwin Systems\PrintScreen\PrintScreen.exe
    - F:\Adobereader 9.0\Reader\Reader_sl.exe
    - F:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe

Items die je later terug automatisch wil laten opstarten mag je dan terug aanvinken.

6. Start Windows opnieuw op in normale modus en scan dan opnieuw met HiJackThis, hang aan je volgende bericht een BIJLAGE met de nieuwe HiJackThis log ter controle.

7. Ik verwacht dus een bijlage van volgende programma's:
    - GV_Killer
    - HiJackThis
    Vertel ook even hoe het met je problemen gesteld is.

Succes,
Joke.

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #6 geschreven door navavista op maandag 8 augustus 2011 om 14:31:45.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Bedankt voor de snelle reactie. Ik ga er zo snel mogelijk mee aan de slag. Alleen heeft het wel wat voeten in de aarde. GV_Killer wilde gisteren niet opstarten als ik er op klikte. Dus ik zal er alles aan doen dat het nu wel mag lukken. Plus het steeds opnieuw opstarten van mijn pc na de ene keer 10 minuten en de andere keer 15 min. of een half uur draagt er ook niet toe bij om alles snel en vlot te laten verlopen. Vandaag of morgen afhankelijk van hoe snel het lukt zal ik de logjes proberen op te sturen. Want ik heb echt geen idee wat hier aan de hand is.
^ Reactie #7 geschreven door navavista op dinsdag 9 augustus 2011 om 19:37:31.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
HijackTHis is prima gelukt om alle taken uit te voeren, maar GV killer kan ik maar niet downloaden vanaf mijn pc. Wat moet ik doen? Via mijn laptop kan ik hem wel downloaden, maar het lukt me niet om hem over te zetten op de pc. Ik weet niet wat de oorzaak is dat GV killer niet op mijn pc geupload kan worden. :-(Is er misschien een andere manier om dit op te lossen, want nu kan ik geen logjes opsturen van GV_killer.exe naar multidesk. Steeds als ik Gv killer op een andere wijze wil openen (bv via de veiligemodus en netwerkprompt) krijg ik een foutmelding. Ik hoop dat er misschien een andere oplossing te vinden is voor dit probleem, want zelf denk ik dat het alles met die virus heeft te maken. Die ik bovenaan heb geschreven.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 6.85 % door navavista op dinsdag 9 augustus 2011 om 20:19:19.
^ Reactie #8 geschreven door navavista op dinsdag 9 augustus 2011 om 20:40:28.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
(0xc0000135) is de foutmelding die ik krijg als ik GV_killer wil openen.
^ Reactie #9 geschreven door joke op dinsdag 9 augustus 2011 om 21:33:23.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hoi navavista,

Heb je al de moeite gedaan om FrameWork te installeren? Beslist een aanrader!!

Joke

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #10 geschreven door navavista op dinsdag 9 augustus 2011 om 23:30:33.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Evengoed bedankt! Ik heb dit reeds meermaals geprobeerd maar steeds als ik het probeer te downloaden pakt hij hem gewoon niet. En blijf ik de melding krijgen van windows dat de update netframework mislukt is, of dat net framework reeds op de pc geïnstalleerd is. Terwijl ik vrijwel zeker weet dat dit niet zo is. Als ik het via veiligemodus en de optie netwerkprompt doe dan krijg ik steeds deze melding in beeld.
[Foutnummer: 0x8007043C] Hij wil net framework niet updaten. Eerst dacht ik dat het aan mijn virusscanner lag, want mijn vrouw heeft hetzelfde probleem. En we hebben dezelfde virusscanner. Deze heb ik er af gehaald, maar het probleem blijft evengoed bestaan. Als ik GV_killer probeer te downloaden, dan loopt het scherm gewoon vast. Terwijl ik hem bij die laptop meteen in beeld krijg om hem op de pc op te slaan.

Het enige positieve wat ik wel kan melden is dat ik door de acties op Hjackthis. Mijn pc niet elke minuut weer opnieuw opstart (waardoor ik mijn berichtjes aan jullie kan afschrijven), maar nu start hij ongeveer op om het half uur en soms 20 minuten. Als ik met iets bezig ben start de pc dus gewoon op zonder dat ik hier opdracht toe heb gegeven. + de virus krijg ik ook niet weg. Ik weet dat je dit met combofix bijvoorbeeld wel kan doen. Maar ik ben ontzettend voorzichtig om zomaar dingen te ondernemen. Daarom hoop ik dat er een andere optie mogelijk is.

Een bijkomend probleem is verder dat ik geen Bijlagen naar jullie kan sturen van screenshots die ik heb gemaakt van dit probleem.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 4.56 % door navavista op dinsdag 9 augustus 2011 om 23:38:09.
^ Reactie #11 geschreven door Wheeldigger op dinsdag 9 augustus 2011 om 23:49:35.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit navavista op 09/08/2011 23:30:33:
Een bijkomend probleem is verder dat ik geen Bijlagen naar jullie kan sturen van screenshots die ik heb gemaakt van dit probleem.

Waarom niet?
^ Reactie #12 geschreven door navavista op woensdag 10 augustus 2011 om 16:17:54.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Via mijn pc lukt het niet om de Bijlagen er op te zetten. Ik zie steeds met rode letters dat het niet is gelukt. Bij die laptop komt het probleem helemaal niet voor. Daar kan ik wel gewoon alles meesturen zonder problemen. Hierdoor kan ik geen screenshots laten zien van de meldingen die ik krijg als ik GV_killer software wil installeren. Of framework. Het is bijzonder lastig allemaal. Daarom hoop ik dat het snel goed kan komen.
^ Reactie #13 geschreven door joke op woensdag 10 augustus 2011 om 19:17:59.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit navavista op 10/08/2011 16:17:54:Via mijn pc lukt het niet om de Bijlagen er op te zetten.

Laten we een beetje ernstig blijven aub. In reactie #4 geef je zelf twee logjes mee, dus je kan het wel.

Je hebt dus een screenshots gemaakt. Heb je dat op je hardeschijf opgeslagen? Wat is de volledige en juiste naam van dat screenshots?

Joke

^ Reactie #14 geschreven door thekid op vrijdag 15 april 2016 om 16:42:39.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Opmerking van de crew

Eén of meerdere berichten werden thuisgebracht in een nieuw onderwerp zodoende alles overzichtelijk te houden. Dat nieuwe onderwerp kan je hier terugvinden.
thekid
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #15 geschreven door RedRooster op dinsdag 19 april 2016 om 11:56:18.
RedRooster heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 281
Bijna dood
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik kan alleen maar melden:

Vermijd Windows XP.
Gezien Microsoft de verdere ondersteuning al een geruime tijd heeft laten vallen is dit een gedroomd platform om aan te vallen. Bij de recentste DOS aanvallen was het meer dan 85% XP computers.

Als de specificaties het toelaten, upgrade spotgoedkoop naar windows7 professional bvb.

Bovendien staat uw tijd grondig mis
"Scan saved at 23:29:32, on 7-8-2011"
En dan mag je forse problemen verwachten op het internet.
en natuurlijk faalt winduwsupdate dan, maar let dus op veel updates ga je dus van Microsoft niet meer krijgen.

Opmerking van de crew

Het is ook een post van 2011 ;)

daarmee komt er een slotje op
thekid
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten