Multidesk.be » Forums » Netwerken » netwerk tussen w7 en XP: W7 niet bereikbaar

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door walm op woensdag 6 juli 2011 om 14:03:44.
walm heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 70
W7 Ultimate, SP1; XP home SP3 (2x) in netwerk
Vanuit W7 kan ik alle XP's benaderen en de bestanden beheren. Vanuit de twee XP's kan ik wel de verschillende partities zien op de w7, maar zodra ik er één aanklik, krijg ik de mededeling dat ik niet de juiste machtiging heb. De printers op W7 zie ik ook vanuit de XP's en die werken ook vanuit die XP's.
De XP's onderling werken ook.
Ik zal dus wel een instelling fout hebben in de W7; heb me te pletter gezocht, maar vind geen oplossing. Ook in dit forum vind ik mijn probleem niet.
Weet iemand raad?
^ Reactie #1 geschreven door thekid op woensdag 6 juli 2011 om 14:28:07.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
ja, per default moet je de gebruikersnaam van de W7 kennen

je kan bestandsdeling wel zonder paswoord instellen, maar daarvoor moet je ergens in het netwerkcentrum kijken, direct van buiten weet ik het wel niet :D
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door walm op donderdag 7 juli 2011 om 09:14:51.
walm heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 70
Dit bleek de oplossing te zijn: (gevonden op het forum van Computer!totaal)
Dank voor het meedenken!

Om van de XP op de Win7 te komen heb ik het volgende gedaan:
Op de Win7 laptop; Bij de map die ik wil delen naar eigenschappen gegaan, dan tabblad beveiliging, kiezen voor bewerken, toevoegen, geavanceerd. Dan zoeken en in de lijst tot item NETWERK en deze toekennen, vervolgens de gewenste machteging aangegeven. (met dank aan Tips en trucs Snel aan de slag Netwerken)
Op de XP laptop; Om van de Win7 naar de XP te komen heb ik in de registersleutel HKEY-LOCAL-MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Ianmanserver\parameters
de DWORD waarde IRPStackSize toegevoegd, met decimale waarde 18.
De waarde gestart met 15 en met 3 opgevoerd tot het werkte. Na elke wijziginging wel opnieuw opstarten. (met dank aan het boekwerk SchonePC windows 7 )
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen