Multidesk.be » Forums » Unix/Linux » Grub aanpassen / bestanden synchroniseren

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Pierken op maandag 4 juli 2011 om 23:13:37.
Pierken heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 94
Goedenavond forumleden.

Ik werk met een dual-boot-systeem van Ubuntu Natty (95 pct. gebruik) en Windows 7 en heb twee vragen:

1. Het opstartscherm (waar ik het besturingssysteem kan kiezen) vind ik afschuwelijk. Ik weet dat ik het kan aanpassen, maar is dat een goed idee? Ik heb op het net al een aantal dingen gevonden, waaronder Burg (http://www.unixmen.com/linux-tutorials/linux-distributions/linux-distributions4-ubuntu/1679-how-to-install-burg-in-ubuntu-) en Grub Customizer (http://www.n00bsonubuntu.net/content/install-grub-customizer-on-ubuntu-11-04-natty-narwhal/). Of moet ik daar met een grote bocht omheen lopen?
2. Hoe kan ik bestanden synchroniseren tussen lokale mappen op mijn pc en mappen op een netwerkschijf?

Dank voor de moeite, Pierken.
^ Reactie #1 geschreven door Kilian op dinsdag 5 juli 2011 om 00:14:19.
Kilian heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1629
1. Brug: al goede ervaringen mee gehad, als nog 1 iemand dit mee bevestigd zou ik er voor gaan :-)
2. Met syncronisatie heb ik weinig ervaring, maar misschien is rsync wel iets voor jou?
^ Reactie #2 geschreven door Pierken op vrijdag 15 juli 2011 om 22:52:34.
Goeienavond.

Omdat dit topic toch nog niet afgesloten is, het volgende: op vraag 2 om bestanden te synchroniseren met netwerkmappen, heb ik het programma DirSync Pro gevonden. Ik kan het programma wel downloaden (zip) en uitpakken, maar hoe krijg ik het aan de praat? Blijkbaar draait het onder Java.

Dank, Pierken.
^ Reactie #3 geschreven door Pierken op zaterdag 16 juli 2011 om 14:01:58.
Hallo.

Heb na wat zoekwerk een oplossing voor mijn probleem gevonden. Ik wist niet dat mijn NAS gemount was onder de map .gvfs. Kan nu met mijn bestaande synchronisatieprogramma (FreeFileSync) alle bewerkingen uitvoeren.

Toch bedankt voor de hulp en wat mij betreft mag er een slotje op.

Groetjes, Pierken.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen