Multidesk.be » Forums » Audio & video » Computer opnieuw installeren

• Pagina
  • [1]
  • 2
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Fred31 op maandag 4 juli 2011 om 11:40:46.
Fred31's avatar
Multiviteit: 2519
"Als ik de speakers inplug wil mijn pc ze installeren"
dus via USB??
via de 3.5mm audioplug zal uw pc nooit vragen om te installeren.
wat voor audiokaart heeft u? indien u het weet, is het onboard ( op het moederbord )
of via een aparte audiokaart via PCI?

Opmerking van de crew

Ik heb je bericht in een nieuw onderwerp geplaatst zodoende alles overzichtelijk te houden. Het originele onderwerp kan je hier terugvinden.
Martijn
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
Win10 64bit pro. Laptop TOSHIBA Satellite L775-1
^ Reactie #1 geschreven door een gast op maandag 4 juli 2011 om 12:21:25.
Vreemd genoeg vraagt hij het wel via de plug, mijn speakeraansluiting is geen USB.
moederbord: ASUS A7V8X-MX
Is dat wat u wilde weten, of nog iets anders? Want ik kan even niet vinden wat de geluidskaart is, maar mijn computer zoekt installeringssoftware, maar die bestaat niet.
^ Reactie #2 geschreven door Wheeldigger op maandag 4 juli 2011 om 13:32:28.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Het is een onboard kaart http://www.asus.com/999/html/events/mb/socketa/a7v8x-mx/overview.htm
Ik denk dat de drivers er niet (goed) opstaan.
Waar heb je deze pc vandaan?
^ Reactie #3 geschreven door een gast op maandag 4 juli 2011 om 14:00:43.
het is een mycom pc, en ik heb hem gekregen van mijn vader. Heb hem vandaag en gisteren terug leven ingeblazen, maar kan me herinneren dat hij hier vaker problemen mee heeft gehad. Er staan op het toetsenbord ook geluidsknoppen, maar die geven voor zover ik kan zien geen enkele reactie. normaal komt dan rechtsonder een volumebalkje (pop up) te staan, maar dat zie ik niet.
Er staat windows Xp op, mocht dat belangrijk zijn.
^ Reactie #4 geschreven door een gast op maandag 4 juli 2011 om 15:17:47.
Hoe moet ik de drivers opnieuw instellen? Of moet er iets anders mee gebeuren?
Kunnen jullie alsjeblieft helpen?
^ Reactie #5 geschreven door Fred31 op maandag 4 juli 2011 om 17:48:46.
Fred31's avatar
DRIVERS

kopieer en plak de download link in uw adresbalk van je webbrowser
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 28.69 % door Fred31 op maandag 4 juli 2011 om 17:51:31.
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
^ Reactie #6 geschreven door een gast op maandag 4 juli 2011 om 18:28:22.
Bedankt :P Ik zal even laten weten of het gelukt is :)
^ Reactie #7 geschreven door een gast op maandag 4 juli 2011 om 18:50:00.
Ik had het audio setup-gedeelte ge´nstalleerd, maar moest mijn computer opnieuw opstarten, maar dat heb ik nog niet gedaan. krijg ik een lick van youtube doorgestuurd, klik ik erop, en waarachtig, het klinkt als muziek in mijn oren :)
Bedankt. Nu kan ik mijn film en muziek-onderdeel terug oppakken.
Heel erg bedankt :)
^ Reactie #8 geschreven door Fred31 op maandag 4 juli 2011 om 20:37:44.
Fred31's avatar
yay!

Heel graag gedaan :D
Best toch om je pc te herstarten indien ie dat vraagt ;-)

succes
Mvg
Fred
^ Reactie #9 geschreven door een gast op dinsdag 5 juli 2011 om 09:19:51.
ja, maar nu blijf hij reebooten, ik hoop dat systeemherstel het gefikst heeft, maarja :( ;)
^ Reactie #10 geschreven door een gast op dinsdag 5 juli 2011 om 10:57:03.
normaal gezien is dat nu verholpen :) Bedankt voor alle moeite :)
^ Reactie #11 geschreven door kyarayukai op maandag 22 augustus 2011 om 11:40:17.
kyarayukai's avatar
Multiviteit: 33
Sakura Gamer
hey, ik ben nu ingeschreven :)
ik dacht, het zal wel werken, maar nog steeds niets, geen geluid, ik moest dat programma verwijderen, omdat mijn computer moeilijk deed, maar nu dacht ik, stel nu dat ik windows opnieuw installeer?
mijn computer is van mycom, en ik heb dus een beveiliging erop staan, waar mijn vader al vaker problemen mee heeft gehad.
hij probeerde namelijk linux te installeren, die staat er nu twee keer op, maar die doet het niet.
weten jullie misschien hoe ik linux eraf kan gooien zonder alles te moeten verwijderen?
of hoe ik mijn computer compleet opnieuw moet installeren? Dit liever niet, aangezien ik sommige sofware bestanden niet kwijt wil, en niet kan overzetten.
^ Reactie #12 geschreven door thekid op maandag 22 augustus 2011 om 13:13:48.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
hey

linux verwijderen is niet moeilijk, ervoor zorgen dat alles opnieuw normaal werkt erna is iets moeilijker.

maar op zo'n vraagstelling een deftig antwoord te geven, dat is zo goed als onmogelijk.

dusja, wat meer info is natuurlijk gewenst.

Welke info:
-> huidige Windows versie (gok op XP)
-> Linux die ge´nstalleerd staat (? Fedora/Ubuntu?)
-> U zegt steeds van mycom, is er daar een link van met de specs van deze pc?
-> zit er een afzonderlijke soundcard bij? (heb je 1 of meerdere plugs voor uw geluid in te steken? op verschillende plaatsen achteraan natuurlijk)
-> beveiliging van mycom? leg uit wat je ermee bedoelt
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #13 geschreven door kyarayukai op maandag 22 augustus 2011 om 14:51:27.
kyarayukai's avatar
Sakura Gamer
Nu is mijn antwoord al twee keer verwijdert :'(

1. Windows XP home, ik heb het niet op win Vista
2. Ubuntu, ik zou mijn computer opnieuw moeten opstarten om te kijken welke versie.
3. niet dat ik kan vinden, maar ik heb een screenshot.
4. ik heb vooraan een groene en roze, en achteraan een groene, roze, en blauwe??
Voor de rest usb-aansluitingen, en nog een beeldscherm-achtige aansluiting, voor wat is die? en nog een langere versie daarvan, ik denk voor de scanner ofzo.
5. mijn vader had het over die beveiliging, windows kan alleen via de bijgevoegde cd's ge´nstalleerd worden, en ubuntu reageerde geloof ik niet meer op het opstartscherm.

ik geloof wel dat dit niet het beeldscherm was wat mijn vader gebruikte, die staat bij mijn vriend, en daarmee kon je geluid en microfoon krijgen. weet niet of het aan het beeldscherm ligt, vind ik raar, maar alles aan deze pc is raar.
ik kan hem niet normaal opstarten, de knop werkt niet.
1/0 knop heeft hij niet, dus werk ik met de knop van de stekkerdoos.

Is dit alle info? of heb je nog andere info nodig? Bedankt voor het helpen!!! :)

Bijlage: e1b20d3263e9edb8cfd62229ac2f07b8.jpg
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 5.92 % door kyarayukai op maandag 22 augustus 2011 om 14:53:37.
^ Reactie #14 geschreven door kyarayukai op donderdag 25 augustus 2011 om 10:03:56.
kyarayukai's avatar
Sakura Gamer
ehm, heeft iemand nog enig idee wat het kan zijn :) het is moeilijk geloof ik, en over mycom heb ik al een reeks klachten gehoord, dus het kan ook gewoon daaraan liggen :)
^ Reactie #15 geschreven door thekid op donderdag 25 augustus 2011 om 14:03:04.
thekid's avatar
Moderator
Ik ga er mij vanavond mee bezig houden :)

was deze uit het oog verloren :)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #16 geschreven door kyarayukai op donderdag 25 augustus 2011 om 17:56:53.
kyarayukai's avatar
Sakura Gamer
ahk, bedankt in ieder geval :)
^ Reactie #17 geschreven door thekid op donderdag 25 augustus 2011 om 23:31:06.
thekid's avatar
Moderator
Her´nstalleren (Standaard XP Cd)
Opmerking: deze procedure verwijdert alles van uw pc, maak dus eerst een recente backup op een externe harde schijf of dvd, zorg ervoor dat je weet welke drivers je nodig hebt, download deze eventueel op uw reeds werkende pc en zet ze op stick of op cdrom

-> Start PC
-> druk op de Functietoets zoals aangegeven op het scherm om het bootmenu weer te geven
-> Steek CD rom windows XP
-> Kies voor CD in het bootmenu
-> Druk binnen de 5 seconden op een toets om in de installatie te gaan
-> Kies voor installeren
-> Bij installatie, accepteer de gebruikers gids
-> Verwijder alle parties met aangegeven toesten (denk D en dan volgens dat er op het scherm staat :))
-> Kies de lege partitie
-> CreŰer indien gewenst 2 parties (1 voor uw windows, 1 als data partitie voor uw documenten/programma's en dergelijke) (sta op lege ruimte en toets C in)
-> Kies installatie partitie, druk op enter
-> Wacht tot installatie is afgelopen, stel gebruikersnaam in, herinstalleer alle drivers (moederbord & chipset drivers/grafische kaart/...)
-> herinstalleer je programma's
-> Zet je data terug van backup

en klaar.

Herinstalleren via eventuele reparatie cd
Opmerking: deze procedure verwijdert alles van uw pc, maak dus eerst een recente backup op een externe harde schijf of dvd, zorg ervoor dat je weet welke drivers je nodig hebt, download deze eventueel op uw reeds werkende pc en zet ze op stick of op cdrom

-> Afhankelijk van uw bijgeleverde software:
- indien op herstelpartitie, druk op de functietoets aangegeven bij het opstarten en volg instructies op het scherm

- indien op bijgeleverde cd, start op via CD-ROM en volg de installatie procedure op het scherm, indien mogelijk tracht voorgaande partities te verwijderen

Verwijderen van Grub via herstelcd

-> Gebruik procedure om via windows installatie CD te starten van stap herinstalleren via originele cd
-> kies voor herstellen
-> log in via de administrator gegevens
-> tik volgend commando in
CODE
  1. fdisk /mbr

(indien voorgaande niet werkt, kan je ook een van de volgende proberen)
CODE
  1. fixmbr

of
CODE
  1. fixboot

-> verwijder overige linuxpartities met behulp van volgend artikel
http://www.multidesk.be/artikels/artikel/220/Hoe-kan-ik-mijn-harde-schijf-herpartitioneren.html

Nog een opmerking, alle procedures houden enigzins risico in, dus neem zeker op de voorhand een backup! Normaal gezien moet de fdisk /mbr perfect werken voor een Windows XP pc

ps: als je een installatie eens op de voorhand wenst te proberen, kan je dit eventueel doen met een virtuele machine, dan krijg je wat ervaring ermee :)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 2.3 % door thekid op donderdag 25 augustus 2011 om 23:34:03.
^ Reactie #18 geschreven door kyarayukai op vrijdag 26 augustus 2011 om 11:27:24.
kyarayukai's avatar
Sakura Gamer
uhhh (blush)
ik snap het niet helemaal, maar ik zal het nog eens helemaal proberen :) bedankt :)
als er nog wat is zal ik je wel lastigvallen :) bedankt!
^ Reactie #19 geschreven door thekid op vrijdag 26 augustus 2011 om 11:37:00.
thekid's avatar
Moderator
wel, ik heb je 3 basis opties gegeven die je kan volgen (of herstellen, of herinstalleren van originele XP cd of installeren via herstelcd / partitie van mycom)

je kiest er een van (bvb eerst het herstellen (laatste manier)) en je kijkt hoever je geraakt :)
  • Pagina
  • [1]
  • 2

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen