Multidesk.be » Forums » Audio & video » Camera raakt niet aangesloten op pc

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door dejakob op zondag 3 juli 2011 om 16:02:48.
dejakob heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 4
Hey,
Ik heb een 'oude' videocamera die op DV werkt. Ik zou graag beelden overzetten naar m'n pc, maar dat lukt niet. Ik heb een kabel voor dv to usb, maar mijn computer doet helemaal niks als ik hem aansluit.
Kan iemand helpen?
^ Reactie #1 geschreven door Fred31 op zondag 3 juli 2011 om 18:23:38.
Fred31's avatar
Multiviteit: 2519
Uw pc heeft dus een firewire aansluiting? Waarom dan van DV naar USB?
Er zijn kabels te koop die van 6 pins (pc) naar 4 pins gaan (camera)

> FireWire (IEEE 1394 en 1394b) is een seriŽle computer bustechnologie ontworpen als vervanging van SCSI. Firewire heeft daarnaast een (zij het kleinere) plek veroverd in de computerwereld en consumentenelektronica naast USB 2.0. De FireWire is tevens bekend onder de namen IEEE 1394, IEEE 1394b. Soms wordt ook iLink (merknaam van Sony) als compatible genoemd. In sommige publicaties van Sony wordt dat ook vermeld. Het formele standpunt van Sony is echter dat een iLink alleen compatible hoeft te zijn met andere Sony iLink aansluitingen.
http://0.tqn.com/d/hometheater/1/7/4/9/ilink1.jpg

en ook niet onbelangrijk, wat voor programma gebruikt u om die beelden te bekijken?
En wordt uw camera ook herkend als camera?

Mvg
Fred
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 2.54 % door Fred31 op zondag 3 juli 2011 om 18:28:47.
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
Win10 64bit pro. Laptop TOSHIBA Satellite L775-1
^ Reactie #2 geschreven door dejakob op zondag 3 juli 2011 om 19:57:42.
Mijn pc heeft een iLink-aansluiting van 4 pins, en daar heb ik ook een kabel voor maar op die manier werkt het ook niet. Enkel via USB herkend hij iets, maar geen camera. Ik heb een driver proberen te installeren om mijn camera te laten herkennen, maar toen kreeg ik een BSOD en viel mijn computer uit. Vervolgens heb ik geprobeerd in veilige modus die driver (van Unibrain) te installeren, maar toen startte mijn computer niet meer op...
^ Reactie #3 geschreven door Fred31 op maandag 4 juli 2011 om 01:29:59.
Fred31's avatar
Multiviteit: 2519
hola, ik heb de indruk dat u iets mee heeft geinstalleerd dat niet nodig was.
Kan u eens, gewoon om zeker te zijn, een virus en spyware scan doen?

en welk merk is uw camera aub?
Was daar soms een cd bijgeleverd?

Mvg
fred
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
Win10 64bit pro. Laptop TOSHIBA Satellite L775-1
^ Reactie #4 geschreven door dejakob op maandag 4 juli 2011 om 20:19:35.
Virusscan: geen virussen.
Merk camera: jvc gr-d340e
Type pc: Toshiba Satellite m40x-115
Er was geen cd bijgeleverd want je moest de kabel apart aanschaffen.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen