Multidesk.be » Forums » Netwerken » access point instellen (linksys wrt54g)

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door sletsie op dinsdag 14 juni 2011 om 13:50:16.
sletsie's avatar
Multiviteit: 1114
Zoals men titel het al aangeeft, ik zou graag een access point instellen met men 2de router die ik nog liggen had.

De situatie is zo, een modem en draadloze router in 1 van telenet. en ik zou graag daarachter het access point plaatsen, om men vaste pc van internet te voorzien, via een klein kabeltje dan.

de vraag is nu, hoe begin ik hieraan.

greetz sletsie
^ Reactie #1 geschreven door SMG op dinsdag 14 juni 2011 om 19:43:28.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Zoals ik het nu interpreteer wil je gewoon fysiek naast je draadloze router een draadloos access point zetten. Wat is het nut hiervan als je het er gewoon naast zet? Of is het echt de bedoeling het wat meer verspreid te doen (en geen kleine kabeltje gebruiken)?

Je kan gewoon perfect een access point aan een van de vrij poorten van de router aansluiten (dus niet de WAN poort van de router). Wees natuurlijk wel zeker dat het een router is dat Telenet heeft gegeven en geen swicht met draadloze mogelijkheden. Telenet geeft nogal wat graag een switch mee.
Eens je dat hebt gedaan is het je nieuw access point configureren. Raadpleeg hiervoor de handleiding, want dat is voor ieder toestel een beetje verschillend.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 12.36 % door SMG op dinsdag 14 juni 2011 om 19:44:28.
^ Reactie #2 geschreven door sletsie op dinsdag 14 juni 2011 om 20:15:48.
sletsie's avatar
het is de bedoeling dat ik de 2de router dicht bij de pc zet, omdat ik dan geen lange kabel nodig heb om die pc van internet te voorzien. dus draadloos van router-modem van telenet naar men linksys.

groetjes.
^ Reactie #3 geschreven door SMG op dinsdag 14 juni 2011 om 21:41:25.
SMG's avatar
Moderator
En plots werd het nog onduidelijker
2 de router? Vanwaar komt die plots? Was het niet enkel 1 router en 1 access point?
Uhu Linksys, is dat nu die access point, die 2de router die mysterieus op het toneel kwam of nog iets anders?

Ik stel voor om helemaal terug opnieuw te beginnen met een duidelijk beeld van hoe het nu is en hoe je het wilt.
^ Reactie #4 geschreven door sletsie op dinsdag 14 juni 2011 om 22:19:23.
sletsie's avatar
oeps.... sorry!!

we hebben 2 apparaten, de modem-draadloze router van telenet, en we hebben de wrt54g linksys router.

aan de modem van telenet wil ik niets veranderen. de wrt54g router zou ik graag als acces point uitspelen, zodat ik van daaruit een kort kabeltje kan leggen naar men pc, voor het internet te voorzien.

maar hoe moet ik die linksys router instellen zodat hij het draadloos signaal van de modem van telenet oppikt?
ik zou het gewoon graag goedkoop oplossen, vandaar het idee van de linksys router te gebruiken die ik nog had.
het gemakkelijkste zou natuurlijk een wireless usb stick zijn die rechtstreeks met telenet router verbinding maakt.

hopelijk is het nu wat duidelijk?
^ Reactie #5 geschreven door SMG op woensdag 15 juni 2011 om 21:16:16.
SMG's avatar
Moderator
Dat is duidelijker ;)

Dus: je wilt dat die Linksys het draadloos signaal opvangt van je huidige draadloos netwerk en de PC dan met een kabel verbinding met de linksys?

Gaat niet. Een draadloze router kan geen signaal opvangen. Hetgeen hier in de buurt komt is een Wifi extender. Dit gaat een bestaand signaal opvangen en dan dan zijn eigen signaal (dat dan een ander bereik heeft) uitzenden voor een betere bereik van je draadloos netwerk.
Maar in jouw geval is dat geen optie.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.41 % door SMG op woensdag 15 juni 2011 om 21:16:39.
^ Reactie #6 geschreven door sletsie op donderdag 16 juni 2011 om 08:56:12.
sletsie's avatar
ja dat klopt wat je zegt SMG, dat is/was de bedoeling. dus als ik het goed begrijp is het dan simpelweg toch beter met een wireless usb stick??
^ Reactie #7 geschreven door SMG op donderdag 16 juni 2011 om 12:04:17.
SMG's avatar
Moderator
Die linksys kan het niet dus er is geen andere methode ;)
Als je een draadloze netwerkkaart koopt voor je vaste computer kijk dan uit naar een PCI kaartje. Die zijn doorgaans stukken beter dan die USB oplossingen. Met die PCI kaart heb je echter wel de beperking dat je het niet in een laptop kan stoppen of snel kan inpluggen in een ander systeem.

Let ook natuurlijk op dat je een vrij PCI slot hebt (maar bij praktisch alle computers is er wel eentje vrij).
Bespaart je ook een USB poort op die manier ;)
^ Reactie #8 geschreven door sletsie op donderdag 16 juni 2011 om 16:57:44.
sletsie's avatar
oke, bedankt voor de info! :)
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen