Multidesk.be » Forums » Unix/Linux » Problemen met harde schijven in Ubuntu + synchronisatie

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Pierken op dinsdag 24 mei 2011 om 17:42:20.
Pierken heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 94
Hallo forumlieden.

In het verleden hebben jullie mij al uitstekend geholpen. Daarom stel ik opnieuw een aantal vragen in de hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik werk nu al een aantal maanden met Ubuntu (10.10 en 11.04) en dat bevalt mij uitstekend. Maar nu heb ik een aantal problemen.

1. Als Ubuntu opstart krijg ik een melding dat een externe harde schijf niet aanwezig of gereed is. Dan krijg ik de keuze om ofwel te wachten, S om over te slaan of M om manueel recht te zetten. Wachten heeft geen zin omdat er niets gebeurt, overslaan mount mijn hd niet en manueel krijg ik een terminalvenster waar ik niet weet wat in te vullen. Na volledige opstart is het voldoende om naar de verkenner te gaan en de hd aan te klikken. De hd waarvan sprake in de foutmelding noemt LaCie_1. Maar ik heb vorige week mijn externe harde schijven (het zijn er 3 - LaCie d2 Quadra - één ervan is via usb aangesloten, de andere twee via esata) geformatteerd naar ext4 en heb ze alle drie een ander label gegeven (LaCie1, LaCie2 en LaCie3). In de verkenner (locatieniveau) krijg ik die alle drie te zien. Maar er staat ook een LaCie2 bij die geen nut heeft (kan niet gemount worden en er staan geen gegevens op). In de verkenner (boomniveau) is alles ok. Wat is er gaande?
2. Ik zou graag mijn afbeeldingen, muziek en video's synchroniseren met een netwerk-hd (LaCie Network Space 2). Mijn open share kan ik goed benaderen (staat in de verkenner), maar vanuit het syncprogramma kan ik er niet naar toe navigeren. Hebben jullie een oplossing?
Dank bij voorbaat, Pierken.
^ Reactie #1 geschreven door Kilian op dinsdag 24 mei 2011 om 19:03:52.
Kilian heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1629
1. (uit het hoofd, kan ietsje anders zijn)