Multidesk.be » Forums » Internet & telefonie » Nieuwe router gekocht

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Furo op dinsdag 17 mei 2011 om 19:04:26.
Furo heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 4
Vorige week heb ik een nieuwe draadloze router gekocht omdat de oude het ineens begaf.

Maar sindsdien werkt het internet ineens trager en als ik iets probeer te downloaden, dan gaat het ook traag of download hij maar een deel.

De gegevens van de routers zijn:
Oude: D-Link DWL-2000AP+ (werd geÔnstalleerd door telenet)
Nieuwe: ICIDU 300N

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn en hoe ik dit kan oplossen?
^ Reactie #1 geschreven door SMG op dinsdag 17 mei 2011 om 19:40:41.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Definieer traag.
Van het merk ICIDU heb ik overigens nog nooit gehoord en naar mijn mening voorspelt dat niet echt iets goeds. Een computerwinkel die wat aanzien wilt hebben verkoopt deze toestellen zelf niet eens.
Daarbij zie ik dat je ongeveer het goedkoopste uit de kast hebt gehaald (circa €25-35 wat bijzonder weinig is voor een Wireless N router - heb je serieus wat meer betaald dan ben je goed bedrogen geweest) dus persoonlijk zou ik die gewoon keurig terugdoen en een wat duurder toestel gaan halen. Als je echt inzit met een goede snelheid dan denk ik dat je dan best bij de gevestigde waardes blijft in de draadloze netwerken (D-link, Linksys/Cisco, Sitcom of Netgear). Die zijn van prijs wel iets duurder, maar daar heb je een garantie dat ze toch naar behoren presteren ookal koop je een budget toestel.
^ Reactie #2 geschreven door Furo op dinsdag 17 mei 2011 om 19:56:41.
Goh traag, hoe kan ik dat nu definiŽren?
Het laad en duurt gewoon allemaal wal langer dan voordien.

En van die router, die heb ik dus gekocht bij een computerwinkel voor een €40.
^ Reactie #3 geschreven door SMG op dinsdag 17 mei 2011 om 20:07:42.
SMG's avatar
Moderator
Mijn mening:
Goedkope routers zijn een bron van inkomsten voor lokale computerwinkeltjes. Ze kosten niet veel in aankoop en men kan er grote marges aan overhouden en ze toch nog relatief goedkoop verkopen aan de klant. €40 is immers niet superveel voor een wireless router en de klant denk een goede koop te hebben gedaan. Meestal is de klant nog tevreden ook want het toestel werkt meestal wel, alleen vergeleken met andere toestellen gewoon slechter. Heb je echter al wat ervaring met zo'n dingen en hogere verwachtingen hebt dan is het een slecht toestel.
Ga je dan in een wat degelijke PC winkel binnen en specifiek vragen achter dat merk dan zeggen ze dat ze zo'n brol niet verkopen.

Telenet daarentegen levert als hardware zeker geen slechte dingen (ze zouden immers snel veel ontevreden klanten hebben) en jij bent dus die goede D-link gewoon.

Mijn raad? Buiten gooien en niet meer teruggaan naar die computerwinkel. Kans lijkt mij reŽel dat ze niet echt van de goedkoopste zijn.
Misschien dat dit iets voor jou is:
http://www.bol.com/nl/p/computer/linksys-e1000-wireless-n-home-router/1003004010719185/index.html (voor €5 meer iets degelijk en aan huis geleverd)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 8.56 % door SMG op dinsdag 17 mei 2011 om 20:09:14.
^ Reactie #4 geschreven door Furo op dinsdag 17 mei 2011 om 20:17:37.
Ik dacht dus idd dat ik een goede koop had gedaan. (blush)

Dus die router dat jij voorstelt, zou wel goed genoeg zijn?
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 2.95 % door Furo op dinsdag 17 mei 2011 om 20:17:56.
^ Reactie #5 geschreven door SMG op dinsdag 17 mei 2011 om 20:30:55.
SMG's avatar
Moderator
Ik heb goede ervaringen met Linksys (ook al met de support ervan). Daarbij is die router praktisch in elke computerwinkel te vinden (populair product). Je hoeft die dus zeker niet op de site kopen die ik je heb gegeven. Alleen kan je die prijs als richtprijs aanzien
De reviews wat ik ervan kan terugvinden zeggen dat het geen slechte koop is voor die prijs. Een mooi instapmodel dus.
Ik heb het dus zeker over een instapmodel hť. Je kan natuurlijk altijd duurder gaan (bij rond de €80 zit je toch in de kwalitatief betere modellen), maar daar betaal je vaak ook voor de opties dat zo'n toestel heeft (die jij denk ik minder zullen aanspreken).
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen