Multidesk.be » Forums » Debatten en discussies » Verbannen uit het Pc-Helpforum ! (gesloten - verplaatst)

Helpinformatie
Dit onderwerp werd gesloten.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • [1]
  • 2
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Semi-Automatic op dinsdag 5 april 2011 om 17:20:50.
Semi-Automatic's avatar
Multiviteit: 53
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hallo iedereen ,

Ik werd of het Pc-Helpforum heel erg beledigd en vals beschuldigd. Ik stelde een vraag over waar ik de juiste ondertitels voor een film kon vinden om op dvd te branden en werd direct verdacht gemaakt van het uitvoeren van illegale praktijken. Ik heb mij tegen deze valse beschuldigingen en verdachtmakingen verzet met als resultaat dat ik voorgoed van het Pc-Helpforum in België ben verbannen. Mijn naam word daar nu zwart gemaakt en ik heb geen stem meer en kan mij dus niet meer verdedigen. Dit is laster en eerroof als je het mij vraagt. Ik vroeg mij af of ik hier wel een vraag kon stellen over waar en hoe ik de juiste ondertitels kan vinden om bij de desbehorende film te plaatsen en op dvd te branden. Ik werk met Dvd-Flick en telkens als ik een gedownloade ondertiteling probeer in te voegen krijg ik de melding dat Dvd-Flick alleen textuele ondertitels aanvaard. Mijn ondertitelingen zouden zogezegd grafisch zijn. Ik heb overal gezocht naar de juiste ondertitels voor de film, maar krijg telkens dezelfde melding. Ook vroeg ik mij af wat aan dit alles nu illegaal zou kunnen zijn ?? Het is toch toegelaten om een film te downloaden en op dvd te branden met de juiste ondertitels om hem daarna te kunnen bekijken op uw televisie-toestel !!!??

Opmerking van de crew

Ik heb je bericht even in de correcte categorie geplaatst.
Wheeldigger
^ Reactie #1 geschreven door thekid op dinsdag 5 april 2011 om 17:34:19.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
eigenlijk niet dacht ik

volgens mij mag je wel van uw aankopen een kopie maken voor eigen gebruik, of je mag gratis uitgegeven video's afhalen en branden.

maar 't is allemaal zo ingewikkeld :)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door Kilian op dinsdag 5 april 2011 om 17:37:17.
Kilian heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1629
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hangt er ook nog eens vanaf waar je woont. ik geloof dat het in NL wel mag (films en muziek, voor eigen gebruik)
^ Reactie #3 geschreven door een gast op dinsdag 5 april 2011 om 18:02:59.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Nerderland toegelaten
Belgenland verboten
^ Reactie #4 geschreven door een gast op dinsdag 5 april 2011 om 18:05:12.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
http://beginwithsoftware.com/videoguides/dvd-flick-guide.html
^ Reactie #5 geschreven door SMG op dinsdag 5 april 2011 om 19:36:43.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Voer voor juristen en dit zijn wij niet. Als we aan de vraag direct kunnen afleiden dat het gaat om een illegaal doel dan sluiten wij dit onderwerp ook (net als dat andere forum). Multidesk.be is immers gevestigd in België en moet zich houden aan de Belgische wetgeving. In jouw vraag heb je echter niets illegaal gezegd: we weten niet welke film je hebt gedownload en er zijn films die je legaal kan downloaden. Een ondertiteling voor die film zal dan ook waarschijnlijk bestaan en is het geen abnormale vraag om je gratis film op dvd te zetten.

BTW: filmpje dat je kan downloaden: http://torrentz.eu/search?q=Elephants+Dream (dit is dus compleet legaal)
Film valt onder Creative commons license: http://orange.blender.org/blog/creative-commons-license-2/

Dixit

The movie “Elephants Dream” and all data on the DVDs and almost all of the contents on this website is licensed under the Creative Commons Attribution license. In short, this means you can freely reuse and distribute this content, also commercially, for as long you provide a proper attribution.

Maw: je mag die op torrent sites zetten, bewerken, geld voor vragen (onder voorwaarden),...

Ga je echter de nieuwste Harry Potter film online plaatsen dan sluit ik dit onderwerp meteen ;) Maar als je niet zegt welke film dan kan het evengoed compleet legaal zijn.
^ Reactie #6 geschreven door Semi-Automatic op dinsdag 5 april 2011 om 23:40:17.
Semi-Automatic's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
De moderator op het andere forum vroeg mij op welke websites ik de films had gedownload. Eigenlijk begon de verdachtmaking daar al. Ik heb daar toen niet op geantwoord omdat dat veel te omslachtig zou zijn en het eigenlijk ook helemaal niets te maken heeft met het probleem dat Dvd-Flick alleen maar met textuele ondertitels werkt.
Mijn antwoord daarop hier en nu zou zijn : gewoon op het internet, op websites waar elk normaal mens zou gaan als hij een film wil downloaden. Ik heb anderhalf jaar een computer en ben pas begonnen met enkele films te dowloaden enkele maanden terug. Hoe kan ik als leek die er niets van af kent weten of een download of torrent illegaal is ? Ik ga er gewoon vanuit dat als ik op een website kom waar er word aangeboden en aangemoedigd om bepaalde films te downloaden dat 100% legaal is en wettelijk. Op de website waar ik de films heb gedownload is een beperkte keuze en aanbod van films en verklaren ze dat de downloads 100% legaal en goed zijn. " Trusted Download " geloof ik noemen ze dat. Dat zijn alleen films die goedgekeurd zijn om te downloaden. Vandaar de beperkte keuze ook denk ik. En dat is een zeer gekende site. Daar is geen vuiltje aan de lucht. Maar dan nog ... Moest het nu zo zijn dat die website frauduleus is ... Ja, ... Hoe kan ik dat weten ? Ik denk dat dat in eerste instantie een zaak van de politie zou moeten zijn om deze frauduleuze websites op te sporen en te bannen van het internet. Ik ben geen politie. Wij zijn geen politie toch ? Hoe kunnen wij nu weten dat dat illegaal is ? Als ik ergens een gestolen wagen of voertuig koop, maar ik weet dat niet ... (blush)
^ Reactie #7 geschreven door een gast op woensdag 6 april 2011 om 06:35:01.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Voorwaar, een heilig man bezoekt het forum (worship)
^ Reactie #8 geschreven door Wheeldigger op woensdag 6 april 2011 om 10:39:10.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Semi-Automatic op 05/04/2011 23:40:17:

De moderator op het andere forum vroeg mij op welke websites ik de films had gedownload. Eigenlijk begon de verdachtmaking daar al.

Dat is geen verdachtmaking, maar een informatieve vraag.
Een moderator is dat niet voor niets, die zal de orde op het forum moeten bewaren, en de regels na moeten leven.
In de regels van het forum zitten ook een aantal die van juridisch belang zijn.
Daaronder valt ook een legaal gedownloade ondertitel voor een illegaal gedownloade film, het eindproduct blijft een film waar niet aan de rechten is voldaan.
Dus, een gestolen automobiel met je zelfgekochte autoradio erin.

Bedenk wel, in geval van illegale activiteiten, de gerechtelijke instanties de gebruiker en de crew kunnen aanklagen, en zelfs het forum stilleggen.
Als je dan geen passend antwoord aan een moderator geeft, behoort die van het ergste uit te gaan.
Om je even mee te laten genieten terwijl de koffie pruttelt, waar wij als moderators dagelijks mee te maken krijgen en naar moeten handelen;
*onze Multiquette*
*algemene gebruiksvoorwaarden*
*privacy*
Soortgelijke fora zullen ook soortgelijke regels kennen.

Moderators zijn geen boe-mannen, ze zijn er niet om je fouten te wegen.
Ze zijn je steun en toeverlaat, als er iets misgaat, je een verzoek hebt, en vele dingen meer.
^ Reactie #9 geschreven door Wheeldigger op woensdag 6 april 2011 om 10:43:09.
Wheeldigger's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Opmerking van de crew

Ik heb je topicvraag even vernieuwd en *hier* neergezet.

Wheeldigger
^ Reactie #10 geschreven door Semi-Automatic op woensdag 6 april 2011 om 15:54:48.
Semi-Automatic's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ja, maar ... Wheeldigger ,

Ik begrijp je standpunt en probeer daar zo ver mogelijk in mee te gaan. Ik heb helemaal niets te verbergen dus wil ik hier gerust de naam van die website neerschrijven. Als die met iets illegaal bezig zijn, dan is dat hun probleem en moeten zijn daar dan maar voor opdraaien. Toch heb ik de indruk dat u mijn bericht niet echt goed hebt begrepen. Je kunt toch niet zomaar iemand veroordelen zonder dat er bewijzen zijn ?! En daarmee zijn naam zwartmaken ? Er zomaar van uitgaan dat die persoon met iets illegaals bezig is ... Ik sluit mij volledig aan bij de é-mail die SMG aan mij geschreven heeft : " Als je niet zegt welke film dan kan het evengoed compleet legaal zijn. " Zo'n vooringenomenheid en vooroordelen vind ik niet kunnen. Ik heb toch als bezoeker op een forum het recht op privacy and : " I have the right to remain silent ". Ik heb gemerkt dat dit een zeer gevoelig onderwerp is en dat er vershillende meningen zijn. Ook heb ik het gevoel dat ik de doos van Pandora heb geopend met deze topic. Daarom wil ik er niet teveel meer over uitwijden (maar je mag absoluut weten over welke website het hier gaat en ook over welke film). Alleen zou ik u willen vragen om uw visie wat uit te breiden en te proberen om het ook eens vanuit mijn standpunt te zien. Ik wist helemaal van niets ! Ik wou alleen eens een film downloaden ! Ik probeer nieuwe dingen uit. Maar word direct beschuldigd van illegale praktijken ! Zonder bewijzen ! Als je goed tussen de regels leest dan weet ik dat jij heel goed weet dat ik hier niet met illegale dingen bezig ben. En nu A.U.B. de discussie niet afsluiten, want ik zou niet weten waarom !? De uiteindelijke eindverantwoordelijkheid ligt bij die websites op het internet. Zij zijn aansprakelijk, niet wij. En dat is onder voorwaarde dat ze frauduleus zijn natuurlijk. Maar hoe kunnen wij dat weten ?? En waar zijn de bewijzen dan ? Ik denk dat de politie eerst die websites moet opsporen en stilleggen vooraleer ze naar hier komen ... Wat hebben wij daar eigenlijk mee te maken ? Ik begrijp dat je moderator bent, maar je mag toch niet zomaar iemand oordelen op insinuaties en direct van het ergste uitgaan lijkt me geen erg goede strategie ...
^ Reactie #11 geschreven door Wheeldigger op woensdag 6 april 2011 om 18:32:33.
Wheeldigger's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Mijn reactie is enkel een informatieve kennisgeving.
En het topic sluiten, niet nodig, is een leuke discussie.

En, zoals je in reactie #9 ziet, ik heb je vraag een eigen topic gegeven, en dit topic verplaatst naar het juiste subforum.
Daar zijn moderators onder anderen voor :)
^ Reactie #12 geschreven door SMG op woensdag 6 april 2011 om 19:28:05.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Semi-Automatic op 05/04/2011 23:40:17:Hoe kan ik als leek die er niets van af kent weten of een download of torrent illegaal is ? Ik ga er gewoon vanuit dat als ik op een website kom waar er word aangeboden en aangemoedigd om bepaalde films te downloaden dat 100% legaal is en wettelijk.

Torrents zijn niet illegaal. Torrent is gewoon een wijze van data uitwisselen zoals het overbekende http of pop (email). Wat je ermee download kan natuurlijk wel als illegaal bestempeld worden.
Als je er meteen vanuit gaat dat als je een op website iets aangeboden krijgt en aangemoedigd wordt dat je dat meteen als legaal en wettelijk ziet. Als ik zometeen zeg dat je met een wapen kan kopen en in de straat iedereen mag doodschieten, ga jij dat dan ook als legaal en wettelijk aanschouwen?
Dat zal geen enkele rechter goedkeuren. Een rechter zal ook lachen met iemand die met zo'n excuus films illegaal download. Een kind van 10 jaar zal dit excuus waarschijnlijk wel kunnen gebruiken, maar aan je berichten te zien denk ik niet dat je 10 jaar bent.

Dixit

Dixit Semi-Automatic op 05/04/2011 23:40:17:Op de website waar ik de films heb gedownload is een beperkte keuze en aanbod van films en verklaren ze dat de downloads 100% legaal en goed zijn. " Trusted Download " geloof ik noemen ze dat. Dat zijn alleen films die goedgekeurd zijn om te downloaden. Vandaar de beperkte keuze ook denk ik. En dat is een zeer gekende site. Daar is geen vuiltje aan de lucht. Maar dan nog ... Moest het nu zo zijn dat die website frauduleus is ... Ja, ... Hoe kan ik dat weten ? Ik denk dat dat in eerste instantie een zaak van de politie zou moeten zijn om deze frauduleuze websites op te sporen en te bannen van het internet. Ik ben geen politie. Wij zijn geen politie toch ? Hoe kunnen wij nu weten dat dat illegaal is ? Als ik ergens een gestolen wagen of voertuig koop, maar ik weet dat niet ... (blush)

Je kan een legale site meestal wel herkennen aan zijn gebruiksvoorwaarden. Verder heeft een film ook zijn gebruiksvoorwaarden en voor je de film download zou je die moeten nalezen (zoals in het voorbeeld van de film Elephants Dream). Daaruit kan je afleiden of die film werkelijk legaal daar te downloaden valt of niet.
Excuses van ik wist niet dat dit niet mocht op die site of de site vertelde mij dat het legaal was, werken niet.
^ Reactie #13 geschreven door Semi-Automatic op woensdag 6 april 2011 om 22:46:53.
Semi-Automatic's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
SMG,

Wat jij hier neerschrijft is totaal naast de kwestie en een regelrechte slag onder de gordel ! Als je wilt kun je mijn berichten op zo'n heel verkeerde manier interpreteren, mij met de grond gelijk maken en alle schuld en eindverantwoordelijkheid in mijn schoenen schuiven. Maar wat jij hier tentoonspreidt is helemaal niet de boodschap die ik wou overbrengen. Je maakt een vergelijking die totaal niet opgaat en ver uit de comtext is gegrepen : over een wapen kopen en mensen beginnen dood te shieten ! En mij dan vergelijken met een 10 jarige die excuses wil gebruiken en dat een rechter zou lachen met iemand die zo'n excuses gebruikt om illegaal films te downloaden ... ! Allemaal heel erg bij het haar gegrepen, denk je niet ? Punt nr.1 : ik doe geen illegale downloads en ik denk dat jij dat goed genoeg weet !, Punt nr. 2 : Wat heeft moord en doodslag te maken met het illegaal downloaden van films ?!? Ik weet niet waarom je dit doet, maar ik ben erg teleurgesteld in uw reactie en vind dit een regelrechte belediging ! Het is overduidelijk dat wat ik heb neergeschreven niet bedoeld was zoals jij hier laat blijken !
^ Reactie #14 geschreven door SMG op donderdag 7 april 2011 om 12:44:17.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
De vergelijking van het wapen is inderdaad ver gezocht maar naast de kwestie zou ik het niet noemen. Het is hetzelfde als de uitdrukking als iedereen door het raam springt, spring jij dan ook?
Ik denk dat we in een maatschappij wonen waar men wel beseft dat een film downloaden illegaal is. Ga al gewoon naar de bioscoop of speel je een dvd af en je krijgt die auteursrecht informatie, vandaar mijn verwijzing naar de 10 jarige die het excuus dan kan gebruiken van 'Ik wist van niets'.

Als ik jouw berichten lees dan lijkt het alsof je je echt verschuilt achter die redenering en eigenlijk slaagt ze op niets. Vandaar mijn radicale vergelijking van dat wapen. In het Belgisch wetboek staat ook dat dit niet mag en praktisch iedereen houdt zich hier toch aan. Als iemand je aanklaagt voor het illegaal verspreiden of downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal dan kan je je verwachten aan hoge boetes (want meestal download iemand illegaal zeer veel dus zijn dat zeer veel misdrijven).
^ Reactie #15 geschreven door joke op donderdag 7 april 2011 om 20:46:42.
joke's avatar
Multiviteit: 2669
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Semi-Automatic op 05/04/2011 23:40:17:
Als ik ergens een gestolen wagen of voertuig koop, maar ik weet dat niet ... (blush)

Hmm... In gewone taal noemen ze zo iets HEELING en daar staan wel degelijk straffen op.

En als je ergens raad gaat vragen, speel dan ook open kaart en geef op voorhand de naam van de site en van de film. Op die manier vermijd je verdachtmakingen. En als er uitleg gevraagd wordt geef die toch gewoon of ben je toch illegaal bezig en wil daarom geen antwoorden geven?

Joke

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #16 geschreven door Wheeldigger op donderdag 7 april 2011 om 23:04:05.
Wheeldigger's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Heling, met 1 E
Ik heb mijn kwaliteiten op meerdere vlakken liggen :D
^ Reactie #17 geschreven door Semi-Automatic op donderdag 7 april 2011 om 23:24:05.
Semi-Automatic's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Zo ... , jij moest zonodig ook nog eens wat olie op het vuur komen gooien en natrappen ! Is dat de reden waarom jij hier een reactie plaatst op mijn discussie ?? Om te oordelen over zaken en mensen waar je totaal niets van afweet ? We kunnen het hier best wel af zonder u en kunnen uw vooringenomen houding missen als kiespijn ! Nu ga jij mij nog eens beschuldigen van " HEELING " ! Dat was een beeldspraak die ik gebruikte en zou ik u eens een vraag mogen stellen ? Weet jij of gelijk wie voor 100% dat de wagen waarin hij of zij rijd geen gestolen wagen is ? Niet dat dat iets met deze discussie te maken heeft ... , maar goed ... Nog iemand die denkt dat hij of zij haar idiote mening zomaar op een forum mag plaatsen en iemand mag beschuldigen en oordelen zonder bewijzen ! En ik hoef mij tegenover u zeker niet te verantwoorden of de les laten spellen ! Jij moet je niet bemoeien met zaken waar je niets vanaf weet ! Dit is het toppunt !!! Heeling ... Ik denk dat jij wat " heeling " nodig hebt ... Ik zal jou eens " HEELEN " !!!
^ Reactie #18 geschreven door thekid op donderdag 7 april 2011 om 23:55:55.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
persoonlijk is dit er wat over, vind ik :)

geschreven taal mist de beeldspraak, en jij kent geeneen van bovenstaande mensen.

raad komt in vele manieren, 't is maar hoe jij ermee omgaat ;) je gedragen als gewond dier in een hoekje doet je punt geen goed. Je hebt hier trouwens ook al lang een antwoord op je vragen gehad en een diepgaande versie :)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #19 geschreven door Semi-Automatic op vrijdag 8 april 2011 om 02:54:17.
Semi-Automatic's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Kid ,

Jij vind dit er wat over ... Geschreven taal mist de beeldspraak niet ! De bijbel staat vol met beeldspraken. Moeten we dat daarom allemaal letterlijk gaan nemen. Ook was mijn laatste bericht alleen bedoeld voor Joke. Was het er wat over ? Natuurlijk wel en daarom sluit ik dit onderwerp dan ook af. Je zegt dat ik geeneen van de hierboven staande mensen ken, maar zij kennen mij ook niet en hebben niet het recht om zomaar een oordeel over mij te vellen. Weet u van wat ik hier al allemaal beschuldigd ben geweest ?!
Lees maar eens na. Nu nog " Heeling " zoals ze dat noemen ook. God weet waar het vandaan komt ... Alles wat ik hier heb neergeschreven word gewoon regelrecht tegen mij gebruikt en volledig uit zijn comtext gerukt. En dat vind ik er dan weer serieus over. Niet iedereen heeft goede bedoelingen en goede raad. In de bijbel staat ook : "oordeelt niet, of gij zult geoordeeld worden !" Maakt zelfs niet uit of je daar in gelooft of niet. Dat is een universele wet zoals de zwaartekracht. Je praat over een gewond dier. Wel ... , misschien ben ik dat ook en word ik hier maar heel slecht opgevangen. Ik weet dat jij het goed bedoeld en bedankt daarvoor. En ik wens iedereen met goede bedoelingen te danken. Ook wil ik SMG en Wheeldigger bedanken. SMG heeft zeer goed zijn best gedaan naar het einde toe en met dat standpunt kan ik leven. Wheeldigger heeft mijn berichten vanaf het begin heel correct en volwassen opgevangen en heeft mij vooral in mijn eer gelaten. Zeer objectief en dat vind je niet veel. Kan tussen de regels lezen en mensen aanvoelen ! Ik vond beide moderatoren dan ook heel erg sportief en zou ze hiermee willen bedanken. Maar het is genoeg geweest nu en ik sluit deze discussie dan ook voorgoed af ! Want het is een regelrecht circus aan het worden en het begint meer en meer weg te hebben van een mislukte kermisattractie ...
  • Pagina
  • [1]
  • 2
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten