Multidesk.be » Forums » PHP » ik krijg Prestashop niet aan de praat... (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp werd gesloten.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door wenneke79 op zondag 27 maart 2011 om 13:33:08.
wenneke79 heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 17
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hallo iedereen,

Ik heb pas prestashop gedownload om er een eigen mooie webwinkel mee te maken. Ook heb ik filezilla om van daaruit Install (prestashop) te laten starten op server... maar dit krijg ik helemaal niet in orde.... kunnen jullie mij eventueel helpen?

alvast bedankt!
wenneke79
^ Reactie #1 geschreven door SMG op zondag 27 maart 2011 om 19:24:47.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hier mag je wat meer info over geven. Hoe heb jij de install gedaan vanuit filezilla?
Filezilla moet je enkel gebruiken om de bestanden naar de server over te brengen. Eens dat is gedaan moet je naar het adres gaan van je webshop en die zal je meteen doorverwijzen naar de install map waardoor je dit dus zal zien:

Bijlage: af6ad98cfb48c3d009a502878fba6735.png
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 3.15 % door SMG op zondag 27 maart 2011 om 19:25:52.
^ Reactie #2 geschreven door wenneke79 op zondag 27 maart 2011 om 19:32:01.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hallo,

Dat is het nu net, als ik naar m'n webpagina ga, zie ik wel de rootfolders enzo, maar prestashop start niet op. Hij verwijst me niet door naar de install pagina van prestashop..

Opmerking van de crew

Gast = wenneke79
SMG
^ Reactie #3 geschreven door SMG op zondag 27 maart 2011 om 19:38:10.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ga dan even manueel naar de map install -> index.php
^ Reactie #4 geschreven door wenneke79 op zondag 27 maart 2011 om 19:41:35.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ik heb er nu alles even terug afgehaald, moet ik nu dan terug heel de map van prestashop uploaden? ('t zijn over de 3000 bestanden, klopt dit?)
^ Reactie #5 geschreven door SMG op zondag 27 maart 2011 om 19:44:01.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
De volledige inhoud van het archief dat je gedownload hebt moet je op de server zetten. Je mag dit allemaal wel uit de map prestashop halen en onder de root zetten van je domein (zodat de URL van je webwinkel niet http://domein.tld/prestashop/index.php is)
^ Reactie #6 geschreven door wenneke79 op zondag 27 maart 2011 om 19:46:30.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
is nu bezig met alle bestanden te uploaden..
de url kan ik die zelf niet kiezen? ik heb een vrije webruimte bij skynet, maar daar ook een domeinnaam aangemaakt zodat die aan elkaar gekoppeld zijn..
maar dat is weer een andere vraag zeker?
^ Reactie #7 geschreven door SMG op zondag 27 maart 2011 om 19:51:58.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Het domein zelf kan je hier niet kiezen, maar je kan wel alle bestanden dat in het archief zitten en in de map prestashop zitten eruit halen en die dan op je webruimte zetten.

Maar je zegt nu dat je de webruimte van Skynet gebruik... dit zal niet goedkomen hé. Skynet ondersteunt naar mijn weten nog geen PHP en heeft geen databank die je kan gebruiken. Dit verklaart dan ook meteen waarom je geen doorverwijzing hebt gehad toen je de website voor de eerste keer bezocht.
Je zal dus een gratis of commercieel PHP host moeten zoeken. Skynet biedt enkel de mogelijkheid om .html bestanden (statische website) te hosten geen dynamische zoals PHP.
^ Reactie #8 geschreven door wenneke79 op zondag 27 maart 2011 om 19:53:57.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
aaaaaaaaah da verklaart natuurlijk alles, verdorie ... weet jij een gratis php host?
^ Reactie #9 geschreven door SMG op zondag 27 maart 2011 om 19:57:03.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ooit eentje gekend maar die was zeer traag en was enkel bedoeld als test omgeving. Als je dan een gratis PHP host zou vinden dan zal er reclame opzitten. Als je dus echt een degelijke webwinkel wilt uitbaten zal je naar een commerciële host moeten gaan.

Als het louter om testen gaat dan kan je het altijd lokaal draaien: Wamp is hier goed in - http://www.wampserver.com/en/
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 19.81 % door SMG op zondag 27 maart 2011 om 19:58:19.
^ Reactie #10 geschreven door wenneke79 op zondag 27 maart 2011 om 19:57:46.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ok, maar voorlopig hou ik het bij gratis, als het winkeltje goed loopt zal ik zeker en vast overschakelen naar een betalende host.
^ Reactie #11 geschreven door SMG op zondag 27 maart 2011 om 20:03:41.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Zeg eens eerlijk: zou jij iets op internet kopen als er reclame van een "Win een iPhone" op die website staat? Ik niet hoor, dan denk ik meteen dat ze mij willen oplichten.

Denk dus goed na voordat je meteen zegt "Voorlopig hou ik het bij gratis". Je webwinkel zal nooit van de grond raken.
Daarbij een host is niet zo duur hoor. Voor amper €12 per jaar kan je er al eentje vinden: http://www.versio.nl/hosting.php Daar scheur je echt je broek niet aan en als je een vliegende start neemt kan je altijd een upgrade (of andere host) overwegen.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.58 % door SMG op zondag 27 maart 2011 om 20:04:46.
^ Reactie #12 geschreven door wenneke79 op zondag 27 maart 2011 om 20:09:21.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ja, je hebt misschien wel gelijk daarin! Ikzelf kijk er niet echt naar, naar die reclame, maar andere mensen mss wel hé..
^ Reactie #13 geschreven door SMG op zondag 27 maart 2011 om 20:15:15.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik raad iedereen aan om daar naar te kijken! Als je dat ziet is dat een teken dat het gaat om een gratis host en dan trek ik de garantie dat mijn goederen na betaling aan zullen komen serieus in twijfel.

Op een blog of persoonlijke website mag dat van mijn gerust daar staan, maar als je het vertrouwen van een klant wilt winnen dan moet je niet afkomen met een website waar reclame van iemand anders op staat.
Maar even iets stom anders: al gedacht aan veiligheid? Ik hoop dat je niet zomaar mensen hun kredietkaart gegeven gaat vragen... Ik hoop dat je zal werken met diensten zoals PayPal, Ogone of stomweg de overschrijving.
Ook niet vergeten: webwinkels zijn ook winkels en moeten conform zijn aan de wet (belastingen, statuut,...)
^ Reactie #14 geschreven door wenneke79 op zondag 27 maart 2011 om 20:16:13.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
lap, nu doe ik wamp open en er staat ineens de install pagina van prestashop :-)
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten