Multidesk.be » Forums » Unix/Linux » Xubuntu 11.04

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door thekid op woensdag 16 maart 2011 om 18:29:46.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Huidige versie Alpha 3

Te vinden op

Xubuntu 11.04 (Natty Narwhal) - Alpha 3

reeds op ubuntu werkenden kunnen upgraden via updatemanager -d, maareuh gisteren gaf mij dat een kernel panic, dus take it easy

den fresh install liep daarentegen perfect voorbeeldig, en is zo mogelijk nog eenvoudiger of tevoren :)

Veel applicaties zijn aangepast, opgebrushed

mijn ATI kaart krijgt nu native support, geen fglrx extensie nodig momenteel, en de games halen het nog steeds, dus da's positief :D

draait een middagje stabiel (geen problemen gehad)

wat screenshots :)

enkele screenshots :)

Desktop:
http://www.multidesk.be/bijlage/3d191ab9a1bcc5f64ecf7ac82648a462.png

Start menu:
http://www.multidesk.be/bijlage/5ce503f58a6842f535a4d4ebb09ea00f.png

Application quicklaunch onderaan scherm:
http://www.multidesk.be/bijlage/59ad8dbd7b84f5e0733db0515fd50a4f.png

Software center:
http://www.multidesk.be/bijlage/a766beba73a0aaebd347c617c04ab533.png

Virtualbox:
http://www.multidesk.be/bijlage/4e98d5d6817dfaf7a642b828ff3e10e8.png

gimp, vbox, vboxmanager:
http://www.multidesk.be/bijlage/e6a1e45d40e3d041679768e92c7d1aac.png
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #1 geschreven door SMG op woensdag 16 maart 2011 om 22:12:31.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Mag ik aannemen dat dit niet de standaard skin is? Welke stappen heb je ondernomen om het er dan zo te laten uitzien? Of is dat allemaal xfce?
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 9.65 % door SMG op woensdag 16 maart 2011 om 22:13:37.
^ Reactie #2 geschreven door thekid op woensdag 16 maart 2011 om 22:55:36.
thekid's avatar
Moderator
enkel de achtergrond is van mij SMG :)

na de install staat alles reeds zo ingesteld (ik heb een fresh install gedaan)

het spel warsow heb ik wel zo toegevoegd in de launcher vanonderen

het menu staat standaard zo ingesteld, alsook de werkbalken

de achtergrond is nog die van den 10.10

en van de windowmanager komt er vanaf nu greybird, om deze toegankelijker te maken voor andere personen

qua standaard browser is het Firefox 4 beta 12 (alhoewel ik natuurlijk wel de updates tijdens en na de install heb gedaan)

puur XFCE, is voor mij ook niet nodig meer te hebben :D
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 87.86 % door thekid op woensdag 16 maart 2011 om 22:58:14.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #3 geschreven door pietkeun op donderdag 17 maart 2011 om 20:24:47.
pietkeun's avatar
Multiviteit: 1088
heb net xubuntu ge´nstalleerd. Het lijkt mij tof.
In 2006 had ik eens ubuntu 6.06.1 LTS maar heb er nooit tijd voor gehad.
Bedankt thekid (thumbsup)
"Opvoeden is een nieuwe generatie proberen te vullen met de eigen vooroordelen."
^ Reactie #4 geschreven door thekid op donderdag 17 maart 2011 om 20:32:05.
thekid's avatar
Moderator
leuk te horen pietkeun :)

heb je de 11.04 geinstalleerd of de 10.10? hoe verliep het installatieproces ten opzichte van de 6.06? :)

ubuntu ook nog mee gewerkt, maar uiteindelijk kom ik steeds terug naar de xfce, less is more ! :D
^ Reactie #5 geschreven door pietkeun op donderdag 17 maart 2011 om 20:41:25.
pietkeun's avatar
11.04
alles heel vlot verlopen.-heel interessant.
met ubuntu is het infeite nooit echt gelukt. Ik was er niet zot van.
Ik had 17 CD's opgevraagd om mijn vrienden er laten kennis mee te maken als protest toentertijd tegen windows.-alles was zo duur!!:P(blush)
"Opvoeden is een nieuwe generatie proberen te vullen met de eigen vooroordelen."
^ Reactie #6 geschreven door thekid op vrijdag 18 maart 2011 om 16:41:42.
thekid's avatar
Moderator
Over de ati fglrx extensie (en nvidia kaarten)

momenteel is de driver niet beschikbaar, en draait mijn ati dus op de native ondersteuning. Ik haal in een spel als warsow nog steeds vlot 60 FPS, zonder framedrops, alleen merk ik dat ik een beetje last heb van een vsync probleem, maar draait goed.

de ati en nvidia acceleratie drivers zijn in ontwikkeling en zouden voor de release aanwezig moet zijn op het OS. Blijkbaar is de xserver serieus aangepast geweest, want het is daar dat men de driver moet aanpassen (bij ati & nvidia)

De xubuntu hier heeft tot zover 1x gecrashed, vermoedelijk door een fout in het suspenden van een externe usb disk, toen die een langere tijd muziek aan het spelen was zonder dat ik aan de pc zat

draait voor de rest echt wel goed, enkel een beetje wennen aan de nieuwe layout van het OS :)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 17.36 % door thekid op vrijdag 18 maart 2011 om 16:43:00.
^ Reactie #7 geschreven door pietkeun op zaterdag 19 maart 2011 om 14:29:16.
pietkeun's avatar
xubuntu werkte niet meer.
Ik heb nu ububtu 10.10 erop gezet, zonder cd, om het te leren kennen.
Je moet er wel eerst tijd voor maken.
Hij vindt geen wireless connectie.
^ Reactie #8 geschreven door SMG op zaterdag 19 maart 2011 om 16:29:01.
SMG's avatar
Moderator
Heb recent een nieuwe pc en ga als de finale versie uitkomt nog eens proberen. Lang geleden dat ik Ubuntu nog getest heb, mijn oude grafische kaart weigerde altijd dienst met Ubuntu (zonder drivers ging het, maar dan in was het grafische barstslecht. Met drivers kreeg ik het watermerk (met hardware unsupported erop) van AMD te zien (wat schijnbaar niet weg te krijgen is), terwijl de drivers (buiten dat watermerk) wel werkte. Nu met een andere grafische kaart is dat misschien van de baan.

Ook op mijn laptop presteert Ubuntu slecht en weeral te wijten aan drivers :-/ Daar is het NVIDIA die met de recentste drivers mijn grafische kaart zeer warm maakt (en ook onder Ubuntu). Onder Windows kon ik het oplossen, maar in Ubuntu niet.
Spijtig dat vaak slechte drivers bij mij het gevolg zijn dat ik Ubuntu niet gebruik.
^ Reactie #9 geschreven door een gast op zaterdag 19 maart 2011 om 16:43:45.
@TK : Wat bedoel je met

Dixit

ubuntu ook nog mee gewerkt, maar uiteindelijk kom ik steeds terug naar de xfce, less is more
?
Ubuntu is een distro, xfce toch niet?
^ Reactie #10 geschreven door thekid op zaterdag 19 maart 2011 om 16:58:30.
thekid's avatar
Moderator
kubuntu = kde
ubuntu = gnome
xubuntu = xfce

in de 11.04 heeft deze ook al een paar keer gecrashed bij mij hoor pietkeun, soms bij het opstarten

maar hier gaat het beter en beter :) draait momenteel wel stabiel en goed
^ Reactie #11 geschreven door een gast op zaterdag 19 maart 2011 om 20:20:02.

Dixit

Dixit thekid op 19/03/2011 16:58:30:

kubuntu = kde
ubuntu = gnome
xubuntu = xfce
Getvrrr, natuurlijk (blush)
Thanx
^ Reactie #12 geschreven door thekid op dinsdag 5 april 2011 om 19:17:40.
thekid's avatar
Moderator
fglrx is uit, samen met beta 1

fglrx draait trouwens nog vrij goed, tenzij in het wisselen tussen fullscreen en windowed in een applicatie :) maar draait wel stabiel, makkelijk te installeren via System -> Additional drivers

beta 2 (=RC) op 14 april :)

http://www.xubuntu.org/news/natty/beta-1

alpha users zouden de upgrade al moeten gekregen hebben via de update-manager:)
^ Reactie #13 geschreven door SMG op donderdag 7 april 2011 om 12:52:25.
SMG's avatar
Moderator
Ondertussen is Gnome 3.0 ook uit: http://www.gnome.org/gnome-3/
Aan de screenshots te zien, lijkt het alsof ze eindelijk zijn afgestapt van de saaie grijze tinten.

Verwacht echter deze versie niet in Ubuntu omdat deze versie te kort bij de finale Ubuntu versie is uitgebracht. Ook zal je in Ubuntu 11.04 geen Gnome meer terugvinden maar het nu standaard Unity. De kans ia natuurlijk zeer groot dat een Gnome versie van Ubuntu er snel zal komen.
^ Reactie #14 geschreven door een gast op vrijdag 24 juni 2011 om 23:03:45.
Ben nu na als eerste de 6.06 te gebruiken tot t/m de 10.10 gestopt met Ubuntu(Gnome).
Gebruik nu Xubuntu 11.04 en Isadora9 (Mint) en Mint Kataya11.
Dit alles door die rotte Unity ,vind dat meer passen op een handy of tablet.
Daarbij Compiz frist mij te veel cpu kracht wat niet nodig is.
Gnome3 shell ben ik ook niet zo wild van ,hou niet zo van die veranderingen .. tsja zal de leeftijd zijn met 66 verander je niet zo graag.
Xubuntu is mooi en goed en in de volgende uitgave zal hij ook volledig in het Nederlands zijn de vertalingen zijn al binnen.
Hoop wel dat ze er nog iets aan doen om de Items onder de mapjes te zien in uw homemap.
Het is wel te doen als je nog Nautilus erbij zet ,maar dat is niet de bedoeling he.
En Mint daar ben ik op mijn werk PC zeer tevreden over.
Groetjes Timmy.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen