Multidesk.be » Forums » Software Algemeen » iTunes geeft foutmelding en opent niet meer

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Meloene op dinsdag 8 februari 2011 om 15:09:16.
Meloene heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 94
Beste,

Het was een tijdje geleden dat ik Itunes nog eens wou openen om te synchroniseren met m'n iPod touch.

Maar iTunes wil gewoon niet meer openen en geeft volgende foutmeldingen:

- This application has failed to start because d3d9.dll was not found. Re-installing the application may fix this problem.

- iTunes was not installed correctly. Please reinstall Itunes. Error 7 (Windows error 126)

Ik heb eerst geprobeerd om iTunes te herstellen, maar dat gaf dezelfde foutmeldingen.
Daarna heb ik alles van iTunes verwijderd en opnieuw ge´nstalleerd, met dezelfde foutmeldingen als gevolg.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt.

Mvg,

Meloene
^ Reactie #1 geschreven door thekid op dinsdag 8 februari 2011 om 15:53:54.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
d3d9 is een directx foutmelding dacht ik

welke windows gebruik je? Hoelang heb je reeds problemen? welke versie van iTunes gebruik je?
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door Meloene op dinsdag 8 februari 2011 om 16:18:12.
ik gebruik windows xp professional version 5.1 service pack 3

het is de eerste keer dat ik dit meemaak, dus sinds vandaag

de laatste versie van iTunes staat momenteel ge´nstalleerd (vandaag gedownload)
^ Reactie #3 geschreven door thekid op dinsdag 8 februari 2011 om 17:34:35.
thekid's avatar
Moderator
probeer deze anders eens

http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=2da43d38-db71-4c1b-bc6a-9b6652cd92a3

dat zijn de runtime files van directx, normaal moet ge itunes niet installen / uninstallen
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #4 geschreven door Meloene op dinsdag 8 februari 2011 om 18:22:29.
ik krijg nog steeds dezelfde foutmeldingen :s
^ Reactie #5 geschreven door thekid op dinsdag 8 februari 2011 om 20:08:13.
thekid's avatar
Moderator
ja, 'k heb daar wat info van gezocht ondertussen

dit blijkt een veel voorkomend probleem te zijn

hier heb je een forum over dit onderwerp waar de start op het einde toch een oplossing voor krijgt

http://forum.technical-assistance.co.uk/problem-with-itunes-on-xpsp3-vt1207.html

blijkbaar zou de d3d9.dll corrupt zijn en zou je deze moeten overschrijven met een correcte versie van het bestand

ik heb ook het voorstel gelezen in sommige threads om SFC /SCANNOW uit te voeren (windowstoets +R & bovenstaand commando) maar ik ben niet zeker als ie dan ook de directx dll's controleert :)
^ Reactie #6 geschreven door Fred31 op dinsdag 8 februari 2011 om 21:29:59.
Fred31's avatar
Multiviteit: 2519
http://www.dll-files.com/d3d9.zip?0VLjOHZLmX

file download en plaats die in de desbetreffende folder :-)
Use ExpressZIP to extract the file to your windows\system directory.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 24.65 % door Fred31 op dinsdag 8 februari 2011 om 21:31:48.
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
Win10 64bit pro. Laptop TOSHIBA Satellite L775-1
^ Reactie #7 geschreven door Meloene op donderdag 10 februari 2011 om 18:53:26.
super hard bedankt thekid en Fred31

iTunes opent weer :-)
^ Reactie #8 geschreven door str op woensdag 5 februari 2014 om 20:20:44.
str heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1
hoi,
Ik heb een soortgelijk probleem, eerst krijg ik steeds de melding dat 'MSVCR80.dll'ontbreekt...
Nu heb ik ergens gelezen dat je dit oplost door iTunes de verwijderen en opnieuw te installeren. Verwijderd is wel gelukt, maar installeren lukt niet. Nu krijg is steeds de volgende melding; error 7, windows error 126.
pfff gek wordt ik ervan, iemand een oplossing? Ik kan niet meer terug naar een herstelpunt, omdat ik met ccleaner bijna alles heb verwijderd....
^ Reactie #9 geschreven door Fred31 op woensdag 5 februari 2014 om 21:28:00.
Fred31's avatar
Multiviteit: 2519
ccleaner verwijderd geen herstelpunten!!
zijn die wel aangezet om automatisch herstelpunten aan te maken?

ook al eens geprobeerd wat ik en Thekid aangeeft in de posts?

mvg
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
Win10 64bit pro. Laptop TOSHIBA Satellite L775-1
^ Reactie #10 geschreven door een gast op vrijdag 7 februari 2014 om 19:57:55.
hoi,. ben inmiddels twee dagen verder, wat heb ik gedaan: ik heb verwijderd in deze volgorde;
itunes, apple software updater, apple mobile device support, bonjour, en apple application support. pc opnieuw opgestart, toen i tunes opnieuw gedownload, en ge´nstalleerd. tot nu toe lijkt alles weer in orde....
gr en bedankt voor het meedenken!
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen