Multidesk.be » Forums » Webdesign & graphics » Gemeenschappelijke HTML code in een aparte file

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door StefDC op zondag 6 februari 2011 om 20:55:40.
StefDC's avatar
Multiviteit: 200
Hoi,

Ik ben een programmeke aan het schrijven om wat bestanden te controleren.
Om het makkelijk op elke pc uit te voeren, maak ik er een HTML van
met javascript. Ik wil toch ook een HTA versie maken, dus stop ik gemeenschappelijke code in aparte files. Geen probleem wat CSS en javascript betreft.
CODE
  1. <link rel="stylesheet" href="css/steftest.css" />
  2. <script type="text/javascript" src="js/steftest-u6.js">
  3. </script>

Maar nu zit ik toch vast nij de HTML-body zelf. Ergens op het net vond ik:
CODE
  1. <body>
  2.         <!--#include virtual="steftest-u6-body.html"-->

Maar dit lijkt niet te werken. Wat is er hier mis? Of is er er een andere manier om de body van de html uit een bestandje te 'includen', bv bij window.onload deze file naar een div.innerHTML schrijven (wat ik een beetje vergezocht vindt)
^ Reactie #1 geschreven door thekid op maandag 7 februari 2011 om 00:01:25.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
hey stefdc

als je een SSS taal kunt gebruiken dan kan je idd includes gebruiken, indien niet zal je je ofwel moeten behelpen met een iframe of in het slechtste geval frames

dus indien enkel html, kiezen voor iframe of frame ;)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door StefDC op donderdag 17 februari 2011 om 17:37:13.
StefDC's avatar
Tja ... , server side scripting is uitgesloten.
En ondertussen (we zijn al 10 dagen verder) is de voorkeur gevallen op hta.
De reden hiervoor is o.a. dat hta (in tegenstelling tot IE) niet komt zeuren over het gebruik van ActiveX-elementen.

Maar ... nu zit ik toch met een ander probleempje. In het eerste hta-scherm wordt een modalDialog venster geopend. En om één of andere reden kan ik hiervan de grootte niet zelf bepalen. In de HTA application blok lukt niet, in de parms van de showModalDialog statement lukt ook niet, en het ding resizeable maken lukt ook al niet.

How comes?
^ Reactie #3 geschreven door Martijn op donderdag 17 februari 2011 om 21:23:50.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
Mag ik vragen waarom je server side scripting uitsluit? Als het namelijk omwille van de extra installatie-eisen is, kan je perfect een oplossing als "XAMPP" gebruiken. Dat is (letterlijk) enkel een map uitpakken en je webserver starten.
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #4 geschreven door StefDC op donderdag 17 februari 2011 om 21:57:17.
StefDC's avatar
De reden is dat het resultaat klein en makkelijk te gebruiken op een andere PC moet zijn, en vooral dat het niet opgemerkt wordt door Active Directory en allerhande Policies. Dus het mag niets zijn of gebruiken dat op de klassieke manier geïnstalleerd moet worden, want dat staat gelijk aan registry entries, en andere vinger- en voetafdrukken.

Dus iets stand-alone, zonder servers, zonder DB, eigenlijk zonder alles wat het gemakkelijk zou maken om te programmeren. Anders had ik het ding wel in C# met alle .NET framework toeters en bellen geschreven.
^ Reactie #5 geschreven door thekid op vrijdag 18 februari 2011 om 01:08:08.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
javascript

volledigen dynamishen opbouw van de website

id tags om alles op te vullen, create / remove child om iets aan te passen, en zou kan je ook vlot iets beheerbaars maken :)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen