Multidesk.be » Forums » Audio & video » Kan geen Dvd's afspelen via mijn windows mediaplayer en andere players. (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp werd gesloten.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door navavista op woensdag 26 januari 2011 om 21:55:38.
navavista heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 522
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hoi allemaal,

Ik zit met een prangende vraag. Ik kan om de voor mij onbekende reden geen filmpjes afspelen met mijn Windows mediaspeler als ik een Dvd zet in mijn DVD speler van mijn pc kast. Ik krijg steeds de melding "kan het bestand niet afspelen mogelijk bied de speler geen ondersteuning voor het bestandstype of is de vereiste codec niet op de computer ge´nstalleerd"
Daarom vroeg ik mij af of iemand mij een goede en betrouwebare mediaplayer kan aanraden via wie ik dit wel makkelijk kan doen.
Destijds dacht ik dit probleem simpel op te lossen door deze vereiste codec simpel van een site te kunnen downloaden die mij erg betrouwbaar leek. Er werden namelijk vereiste codec's aangeboden waarbij ik dvd's en films mee kon afspelen, als dit via Windows mediaplayer zoals nu bij mij niet lukte. Uiteindelijk kon ik toen via deze site een classic windows mediaplayer downloaden en er leek toen niets aan de hand te zijn, want ik kon toen wel gewoon die filmpjes via mijn dvd afspelen. Totdat ik er achter kwam dat ik een gigantische virus van die site had mee gedownload die mijn hele pc bijna buiten werking had gezet en met mij vele anderen. (het bleek om een videocodec te gaan, via wie ongenode gasten makkelijk konden binnenkomen) Ik heb alles er toen weer vanaf moeten gooien. Daarom ben ik nu uiterst voorzichtig en hoop ik dat iemand mij een betrouwbare link of advies kan geven wat ik het beste kan doen. Want nu kan ik geen enkele dvd meer afspelen. Daarvoor had ik alleen problemen met Amerikaanse dvd's die op regio 2 afgesteld diende te worden en dan was het meteen opgelost.
^ Reactie #1 geschreven door McNab op woensdag 26 januari 2011 om 23:13:26.
McNab's avatar
Multiviteit: 109
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Een goede mediaspeler en alleskunner is VLC.
O.a. te vinden hier: http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/VLC+media+player+mediaspeler
^ Reactie #2 geschreven door SMG op woensdag 26 januari 2011 om 23:34:59.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Wat je beschrijft met dat virus lijkt opvallend veel op de k-lite codec pack, althans wat je bedoeld met de classic windows media player. Ik heb er echter geen problemen mee gehad en uit ervaringen bleekt dit toch wel om iets betrouwbaar te gaan.
Ik weet dus niet of je je kan herinneren waar je het gedownload hebt.

Ik wil je graag nog de link ervan meegeven maar het staat je natuurlijk vrij zelf te beslissen: http://www.free-codecs.com/download/k_lite_codec_pack.htm
Je kan natuurlijk ook kiezen voor de al aangebrachte VLC, die kan inderdaad wel zeer veel afspelen. Ik ben echter overgestapt naar die media player classic vanwege de betere ondertiteling ondersteuning en de wat slechte integratie in Windows 7 van VLC.
Je kan ook eens GomPlayer proberen: http://www.gomlab.com/eng/GMP_download.html

Natuurlijk bij alle software dat je gratis kan gebruiken proberen ze soms wel eens sponsors mee op je systeem te krijgen (zoals Toolbars,...). Hier staat het je vrij die niet mee te installeren.
^ Reactie #3 geschreven door navavista op vrijdag 28 januari 2011 om 09:42:56.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik zal die link proberen te achterhalen en het in je persoonlijke postvak sturen. Het is 1 van de gevaarlijkste sites waar ik ooit op ben geweest. Ik heb er een Rootkit en er een Win32 Bamital door opgelopen. Het is een virus die je bijna niet kan verwijderen. Zelfs niet met de hulp van hier op multi-desk. Ik hoefde geen nieuwe installatie te doen, maar ik kamp wel een beetje met de naweeen er van. Het is een op het oog zeer onschuldige en betrouwbare site, die niet als kwaadaardig wordt aangemerkt of bestempelt. Tenminste dat was in de periode toen ik erop was, nu zal het vast wel anders zijn. Als je eenmaal er van gebruik gemaakt hebt kom je er achter dat je tegen iets zeer vervelends bent aangelopen.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 27.94 % door navavista op vrijdag 28 januari 2011 om 10:05:04.
^ Reactie #4 geschreven door SMG op vrijdag 28 januari 2011 om 10:46:04.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ondertussen al geantwoord op je PM maar ik vind gerust dat dit antwoord publiek mag zijn:

Dixit

http://www.mywot.com/en/scorecard/www.soft32.com
Op het blote oog is het inderdaad wel moeilijk deze site als verdacht te aanschouwen.

Niets mis dus met de eerder aangebrachte codec maar gewoon met de site die het je aanbiedt.
Besef ook naar wat je gaat zoeken op internet. Zoektermen als codec, ringtones, wallpapers, free whatever... zijn zeer populaire termen om misbruikt te worden om spyware aan te bieden. Ga je echt al specifiek zoeken naar bv k lite mega code pack dan krijg je meteen de correcte pagina tevoorschijn. Als je geen specifiek iets kent vraag je het na op fora of controleer ga het na op fora. Als je bv als zoekterm "beste codec forum" ingeeft dan krijg je bv dit resultaat (waar dus k lite wel aangebracht wordt).
Een wat moeilijkere aanpak is Wikipedia gebruiken (ja wikipedia ;)). Je kan een lijst krijgen van media spelers (deze dus) waar toch de bekendste spelers staan en wat ze kunnen. Hier is het wat moeilijker wat hoewel alle tabellen wel veel informatie geven moet je ook weten wat ze betekenen :p

Hoe vreemd het ook klinkt: ik kom nooit terecht op valse websites. Het zal misschien aan mijn manier van zoeken zijn dat vaak geen valse resultaten oplevert.
Ik probeer nog steeds te achterhalen hoe mensen virussen binnen kunnen halen, want voor mij is dat nog steeds vreemd.
^ Reactie #5 geschreven door Wheeldigger op vrijdag 28 januari 2011 om 14:02:02.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Niet zo moeilijk SMG.....
Er zij er genoeg die als ze zien KLIK HIER dat ook daadwerkelijk doen, ongeacht wat er achter zit.
Curiosity killed the cat......

(Veilige link gebruikt om Joke niet teveel te belasten ;) )
^ Reactie #6 geschreven door joke op vrijdag 28 januari 2011 om 18:34:34.
joke's avatar
Multiviteit: 2669
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Wheeldigger op 28/01/2011 14:02:02:(Veilige link gebruikt om Joke niet teveel te belasten ;) )

Nee, ik zeg niks.

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #7 geschreven door navavista op woensdag 2 februari 2011 om 16:35:45.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik moet eerlijk bekennen dat ik er bijna op had gedrukt, want het zag er zeer uitnodigend uit. Die mediaplayers zien er goed uit, wel balen dat je voor die Gomplayer dient te betalen op termijn. En dat het een uitprobeer versie schijnt te zijn.
^ Reactie #8 geschreven door Wheeldigger op donderdag 3 februari 2011 om 02:25:24.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Die K-Lite Codec Pack is goed, met Media Player als je hetvolgende doet;

Ga naar http://www.filehippo.com/download_klite_codec_pack/

Daar zie je

Bijlage: 4ab0bc9bdb6d5644d36f9a994e3810f9.jpg
Dan druk je op wat in het zwarte vierkant staat, en krijg je deze pagina;

Bijlage: 8ce26b38ddd31f80f7002f667c32422b.jpg
Kies dan voor en krijg je;

Bijlage: f6cc3dcfa743e31e5cd69ca1d6d4110c.jpg
Volgende;

Bijlage: 2f333f61f627f4808ff33c9cc2817fc2.jpg
Neem de Advanced Install, en Next;

Bijlage: 475cf44456a7d9142df4f48104eaca96.jpg
Next (hoeft verder niets te veranderen);

Bijlage: 117c844b3cca9b158e9cc60d76f64cdc.jpg
Next;

Bijlage: e8b0749b8d1db1333d3f0ff0653c0fcb.jpg
Finish!

Kan zijn dat op een mooi moment er gezeurd wordt voor een upgrade te halen van 6.8.0 naar 6.9.0, NIET doen, je hebt hem al, wegklikken die zooi.

Klik je nu een film aan op je computer, zal Media Player Classic automatisch openen.
Doet het filmpje het niet, gooi dan het filmpje maar weg, die is dan echt niet goed.
^ Reactie #9 geschreven door navavista op zondag 6 februari 2011 om 20:07:48.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Bedankt voor deze info m.b.t. de installatie en de voorafgaande stappen die genomen moeten worden. Kan ik behalve videobestanden ook mijn muziekbestanden opslaan op deze mediaplayer? En dan bedoel ik dus vooral of hij ook de functie heeft om te kopieren. Want dan zou ik Windows mediaplayer van mijn systeem verwijderen. Alleen is mijn vraag of dit gewoon kan zonder risico's. Aangezien ik Windows xp professional heb. Of heb ik windows mediaplayer om deze codec te kunnen draaien.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 7.01 % door navavista op zondag 6 februari 2011 om 20:11:24.
^ Reactie #10 geschreven door een gast op zondag 29 mei 2011 om 19:16:51.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hallo
als ik mijn video's importeer dan komen ze er op
maar ik kan ze niet zien op media player :(
en ik wil een filmpje er van maken , en dat gaat dus niet
wie kan mij helpen , mail dan naar --knip--

Opmerking van de crew

Je kan best een nieuw onderwerp in het correcte subforum starten. Zo kan je nadien je vraag snel terugvinden en blijft alles overzichtelijk ;).
Je e-mailadres achterlaten op een publiek forum is niet erg verstandig en bovendien tegen de multiquette. Je kan je steeds gratis registreren om zo op de hoogte gehouden te worden van eventuele reacties ;).
SMG
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 6.82 % door SMG op zondag 29 mei 2011 om 21:40:27.
^ Reactie #11 geschreven door joke op zondag 29 mei 2011 om 19:28:55.
joke's avatar
Multiviteit: 2669
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Verdorie, alweer een aanvraag om massaal spam te sturen!!

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #12 geschreven door Kilian op zondag 29 mei 2011 om 20:43:52.
Kilian heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1629
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Randinformatie

Zou Martijn zo geen scriptjee kunnen maken dat als er iemand zijn emailadres post dat die 1000 en 1 mailtjes krijgt? (whip)
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten