Multidesk.be » Forums » Debatten en discussies » Windows 7 op ouderwetse hardware

• Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door SMG op woensdag 19 januari 2011 om 17:44:15.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Gast op 19/01/2011 16:53:41:Vereisten XP en W7 zijn ong hetzelfde dus dat moet lukken.

Dat zou ik toch niet zeggen hoor. Ik heb op mijn oud media center met 4GB RAM 2.6GHz Win7 ge´nstalleerd en dat ging geen meter vooruit.

Opmerking van de crew

Ik heb je bericht in een nieuw onderwerp geplaatst zodoende alles overzichtelijk te houden. Het originele onderwerp kan je hier terugvinden.
SMG
^ Reactie #1 geschreven door thekid op woensdag 19 januari 2011 om 17:52:05.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
lol, en op mij hp laptop van 3 jaar oud (2GB ram, core2duo) draait windows 7 perfect

Opmerking van de crew

Niet meer off topic ;)
SMG
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 5.08 % door SMG op woensdag 19 januari 2011 om 18:27:38.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door een gast op woensdag 19 januari 2011 om 18:05:47.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
U leest mee?

Dixit

Microsoft recommend the following specifications for a system running Windows 7:
1GHz processor (32 or 64-bit) 1GB of main memory 16GB of available disk space Support for DX9 graphics with 128MB of memory (for the Aero interface)
However, it is technically possible to run Windows 7 with a lower specification PC with as little as 256MB RAM, 8MB graphics memory and a 500Mhz PIII CPU [Source].This would not be recommended, but it demonstrates the scalability of Windows 7 compared to Vista.

Ook bij mij draait W7 op een Athlon 2800Mhz 1GB RAM(thumbsup)
^ Reactie #3 geschreven door SMG op woensdag 19 januari 2011 om 18:27:20.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Bij mij was het CPU verbruik constant zeer hoog en was een film afspelen in HD ongeveer onmogelijk. WinXP draaide daarentegen als een zonnetje op dat toestel. Het heeft dus niet lang geduurd voordat XP er terug opstond.
^ Reactie #4 geschreven door thekid op woensdag 19 januari 2011 om 20:58:46.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ik ontwikkelde erin, en standaard draaide er Vista op deze machine (waar mijn laptop trouwens ook nooit problemen mee heeft gegeven, nadat ik de home door een pro heb vervangen en al die idiote services van HP eruit lagen)

midden vorig jaar windows 7 erop gezet, en werkt inmens vlot. Was natuurlijk wel geen upgrade (ik geloof niet in die dingen), maar een volledig verse installatie
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #5 geschreven door SMG op donderdag 20 januari 2011 om 10:40:42.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik heb het wel over een P4 2.6GHz met standaard XP. Een PC die met Vista meekomt zal logischerwijze beter draaien met 7 erop.
De PC waar ik het over heb is eentje van in 2002 ofzo.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten