Multidesk.be » Forums » Java » Klok output vervangen ipv nieuwe schrijven

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door BoeMan op zondag 26 december 2010 om 18:33:40.
BoeMan heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 154
Oke dat is gelukt en het werkt :)

Nu zit ik met een ander probleem. Ik weet niet of ik hiervoor een nieuw onderwerp moet aanmaken maar dit is het probleem :) Een speler heeft 3 minuten om zoveel mogelijk woorden te zoeken in het bord. Dus heb ik er een klok bijgezet. Het probleem van deze klok is dat ze elke keer een andere string afprint als ze een seconde aftelt. Ipv de bestaande klok te vervangen.

Dit is de letterlijke output:
3.00
2.59
2.58
2.57
...

Maar eigenlijk zou het moeten zijn
3.00 ->(word) 2.59 -> 2.58 ->...

Hiervoor zou ik de string leeg moeten maken denk ik, dat kan ik wel, maar voor het vervangen heb ik geen idee.

Dit is de code die de minuten en seconden in een string zet:
CODE
  1.  
  2. public String toString() {
  3.         String s = minuten + ":" + seconden;
  4.         return s;
  5.     }
  6.  

Opmerking van de crew

Ik heb je bericht in een nieuw onderwerp geplaatst zodoende alles overzichtelijk te houden. Het originele onderwerp kan je hier terugvinden.
SMG
^ Reactie #1 geschreven door SMG op maandag 27 december 2010 om 12:14:42.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
En hoe toon je die output? Is dat met system.out.println? Bij dat kan je iets dat als weergegeven is niet meer wijzigen, wil je dit wel moet je naar een grafische UI gaan.
^ Reactie #2 geschreven door thekid op maandag 27 december 2010 om 12:55:58.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
ge kunt creatief zijn en steeds de pagina verversen, maar da's natuurlijk foefelen :)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #3 geschreven door BoeMan op maandag 27 december 2010 om 14:30:17.
BoeMan heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 154
Ik denk dat de pagina verversen geen optie is. Omdat ik de klok naast het bord wil laten staan dat ik hier een stukje besproken heb. Als ik alles zou verversen zou ik ook een nieuw bord krijgen en dat is de bedoeling niet :)

De output is door middel van een system.out.println ja
dit is mijn klasse testKlok voor ze te laten runnen :)

CODE
  1.  
  2. package be.kdg.Boggle;
  3.  
  4. public class TestTijd {
  5. public static void main(String[]args){
  6.         Tijd klok = new Tijd(3,0);
  7.         for (int i = 0;i<180;i++)    {
  8.             //klok tikt 180 keer tot ze net bij 0:0 stopt.
  9.             //Dit is het einde van het spel
  10.             klok.timeTick(true);
  11.             System.out.println(klok.toString());
  12.         }
  13.     }
  14. }
  15.  

^ Reactie #4 geschreven door SMG op maandag 27 december 2010 om 14:57:21.
SMG's avatar
Moderator
Dan zit er niets anders op dan er een UI rond te maken ;)
^ Reactie #5 geschreven door thekid op dinsdag 28 december 2010 om 12:05:06.
thekid's avatar
Moderator
tenzij ge gewoon iedere keer uw bord hertekend na een clear screen, 't is inefficient, maar allé

anders staat ier ook nog iets

http://stackoverflow.com/questions/1001335/java-gotoxyx-y-for-console-applications

btw, uwen timeTick wacht die steeds een seconde of trekt ie gewoon een nr'tje af? werk je threaded? :)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #6 geschreven door SMG op dinsdag 28 december 2010 om 17:47:37.
SMG's avatar
Moderator

Randinformatie

Threads? Vrees ik voor :p Denk niet dat ze op de Karel de Grote-Hogeschool in waarschijnlijk het eerste jaar al met threads werken
^ Reactie #7 geschreven door thekid op dinsdag 28 december 2010 om 19:19:26.
thekid's avatar
Moderator

Randinformatie

boo, goed leren van den eerste keer :D

't is ook zo, als de items in deze link effectief werken, dat je met java zonder probleem uw cursor kunt verzetten

'k zou in dat geval ook voorstellen dat je uw getallen opvult met een padding (oftewel links of rechts) want op een bepaald moment ga je van 100 naar 99 gaan, en zou de 0 overblijven indien je het niet opvult

http://www.termsys.demon.co.uk/vtansi.htm

'k zou ook nog voorstel dat je uw scherm opkuist nadat de timer afgelopen is, want uwen input gebeurt vermoedelijk achter het aflopen van de klok ('k heb uw code nog niet echt bekeken, 'k ga er vanuit dus) en als gij uw bord laat staan op het scherm heb je er geen idee van hoelang het duurt (tenzij je een timestamp vergelijkt na aflopen van klok en na afloop van de invoer, maar dat zou het te ingewikkeld maken) alvorens zij hun antwoorden ingeven en ze kunnen dan "cheaten" :)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 3.78 % door thekid op dinsdag 28 december 2010 om 19:43:04.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen