Multidesk.be » Forums » PDA » TDK MICRO-SD(HC) wordt niet herkend? (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp werd gesloten.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op vrijdag 24 december 2010 om 22:22:23.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Gisgteren 3 TDK micro-SD gekocht in (jaja, indenaldi:D)
Verschijnen niet in PC.
Niet in hun eigen adaptor noch in mijn USB adaptor.

Mijn Sandisks doen het wel. Kapot = retour of mis ik iets?
Ook niet zichtbaar in schijfbeheer.

http://2.bp.blogspot.com/_i-H5iTnc6FM/TQz0rhxY2eI/AAAAAAAACZ8/dy_DglmyU3g/s1600/MerryXmas.jpg

^ Reactie #1 geschreven door Fred31 op vrijdag 24 december 2010 om 23:45:07.
Fred31's avatar
Multiviteit: 2519
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
van hoeveel is die micro SD dan? 4GB? 8GB?

Als het niet werkt ,terug naar winkel en koop ene van Sandisk of Kingston :-)
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
Win10 64bit pro. Laptop TOSHIBA Satellite L775-1
^ Reactie #2 geschreven door McNab op zaterdag 25 december 2010 om 12:24:50.
McNab's avatar
Multiviteit: 109
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Niet te vlug concluderen!
Welk besturingssysteem? Hoe oud is de PC? Zijn alle micro SD kaartjes van dezelfde grootte?

Eerstens: Ik kan hier verkeerd zijn omdat het micro-SD kaartjes zijn, maar ik neem aan dat de techniek dezelfde is als niet-micro SD kaartjes waar SD geldt tot 2GB en grotere kaartjes (in 99% van de gevallen) SDHC kaartjes zijn.

SDHC is techniek waar tot 32GB kan worden gestockeerd op een SD kaartje, terwijl SD maar 2GB aankan (zeldzaam maar er bestaan 4GB SD's). SDXC is de nieuwste revolutie (groter dan 32GB dus).

Tweedens, waarom mijn vragen? Omdat dit mijn ervaring is:
Onder XP kan ik op mijn laptop enkel SD kaartjes (tot 2GB) lezen. Volgens Microsoft is dit een hardwarematige beperking. Niet helemaal onlogisch omdat mijn (vorige) externe kaartlezer ook faalde op groter dan 2GB. MS's advies aan iedereen met dit probleem is een nieuwere kaartlezer te installeren. Dat heb ik gedaan en mijn nieuwe externe kaartlezer kan inderdaad mijn 4GB en 8GB SD's lezen onder XP.

Echter onder Linux leest (en schrijft) mijn interne kaartlezer probleemloos een SDHC kaartje van 8 GB rechtstreeks uit mijn fototoestel! Zonder externe kaartlezer! Ook een nieuwer MS besturingssysteem (Vista of W7) zou mogelijk de technische beperking omzeilen, maar dat heb ik niet getest. (Ik heb een oudere laptop die dat technisch niet aankan ;))

Linux kan dus wel met SDHC om, dus ben ik op zoek gegaan naar nieuwere XP drivers want XP moet dat dan toch logisch ook kunnen? De hardware beperking onder Linux en Windows is toch dezelfde?
Wel, ik heb oplossingen gevonden, maar die zijn enkel beschikbaar voor XP SP2. Want ik heb ook gevonden dat de upgrade naar SP3 de werking van de nieuwere drivers teniet doet. Foutje van MS dat ze niet willen toegeven?
Met andere woorden: wanneer onder SP2 en Linux de "hardwarematige beperking" wel kan omzeild worden is elke gegeven uitleg onzin.

Wanneer je Sandisks SD's zijn en je TDK SDHC's weet je dus wat er kan schelen. De oplossing is een externe kaartlezer of een nieuwe PC of een ander besturingssysteem.

Wel onder licht voorbehoud want misschien is er toch een hardwarematige beperking als je PC echt te oud is. Of kan het probleem te wijten zijn aan het gebruik van een micro SD -> SD adaptor?

Tussen haakjes, mijn laptop is bijna 6 jaar oud. Toen waren er nog géén SDHC kaartjes.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.04 % door McNab op zaterdag 25 december 2010 om 12:27:15.
^ Reactie #3 geschreven door een gast op zaterdag 25 december 2010 om 13:11:38.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hallo
Ik heb het zelfde probleem met mijn TDK 8GB sdhc mirco sd. Misschien een productiefout ofzo?
ltrs Tom
^ Reactie #4 geschreven door een gast op zaterdag 25 december 2010 om 14:28:32.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Gast op 25/12/2010 13:11:38:

Hallo
Ik heb het zelfde probleem met mijn TDK 8GB sdhc mirco sd. Misschien een productiefout ofzo?
ltrs Tom
Yep, het zijn dus die van 8GB en @Mc Nab. Ben op de hoogte van SD/SDHC verschillen/beperkingen , ...;)
Getest op W7 Ultimate, Ubuntu en in mijn Nokia 5800(die blokkeerde)

Vanav de andere 2 testen
^ Reactie #5 geschreven door een gast op zaterdag 25 december 2010 om 15:34:34.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
heb hetzelfde probleem met TDK micro sdhc uit den aldi; werkt niet op desktop met
windows XP noch op laptop met Windows 7. Vraagt steeds de kaart te formatteren hetgeen dan telkens opnieuw niet lukt :-(
^ Reactie #6 geschreven door een gast op zondag 26 december 2010 om 09:33:58.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
was van zin dit kaartje maandag te gaan halen voor in mijn nokia x3 maar dit kan ik al beter laten dan ????
^ Reactie #7 geschreven door een gast op zondag 26 december 2010 om 12:16:31.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
duidelijk productiefout dus grrrrrrr (hammer)
^ Reactie #8 geschreven door een gast op vrijdag 31 december 2010 om 14:11:16.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
zelde probleem hier ook in den aldi gekocht en op verschillende pc geprobeerd met verschillende besturingssystemen, kan kaartje niet lezen. Zal niet anders opzitten om mijn geld terug te vragen.
^ Reactie #9 geschreven door een gast op woensdag 18 januari 2012 om 21:39:20.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
heb een 32 giga bij aldi gekocht loopt niet op mijn XP maar wel op win 7 en ook op mijn tablet
dus het ligt aan win XP en niet aan het kaartje

Opmerking van de crew

Het ging om de 8-Gig kaartjes.
Overigens leest en schrijft mijn XP wel 32-Gig kaartjes, maar nieuwe problemen maken nieuwe topics (lock)

Wheeldigger
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten