Multidesk.be » Forums » Processor, moederbord en geheugen » Moederbord van netbook verhuizen in een itx-behuizing

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door steelgate op maandag 20 december 2010 om 15:05:17.
steelgate's avatar
Multiviteit: 1568
What's up doc !!!
Mijn neefje een netbook en zijn scherm is kapot en voor de rest werkt alles nog goed.
Zat eens te denken of dit mogelijk was.
Zou je de hardware van de netbook in een mini-Itx behuizing kunnen plaatsen?
Zo kan het toch op een externe scherm/tv aangesloten worden.

Klopt mijn redenering of ben ik mis?

Het ga over een Msi Wind u123 netbook
Death is the greatest thing of all that's why we save it 4 last
^ Reactie #1 geschreven door een gast op maandag 20 december 2010 om 15:26:45.

Dixit

Dixit steelgate op 20/12/2010 15:05:17:

Mijn neefje een netbook en zijn scherm is kapot en voor de rest werkt alles nog goed.
Zat eens te denken of dit mogelijk was.
Zou je de hardware van de netbook in een mini-Itx behuizing kunnen plaatsen?
Zo kan het toch op een externe scherm/tv aangesloten worden.

Klopt mijn redenering of ben ik mis?

Het ga over een Msi Wind u123 netbook
lijkt mij eerder een "Tweakers" vraag maar probeer het en maak er een verslag van (thumbsup)

Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen indien het mobo past.
^ Reactie #2 geschreven door steelgate op maandag 20 december 2010 om 15:45:26.
steelgate's avatar
What's up doc !!!
Dat ga ik zeker doen, als ik in het bezit ben van de netbook.

edit: mag evt verplaatst woren naar tweakers
^ Reactie #3 geschreven door een gast op maandag 20 december 2010 om 16:22:41.

Dixit

Dixit steelgate op 20/12/2010 15:45:26:

Euhm, met "Tweakers" bedoelde ik de site :D
^ Reactie #4 geschreven door SMG op maandag 20 december 2010 om 16:30:51.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Wat onze gast bedoeld is dat je de vraag kan plaatsen op Tweakers.net. Daar zit wat meer volk dat zulke dingen doet.

In een zekere zin kan je eigenlijk wel raden wat je problemen zullen zijn. Laptops hebben een aangepaste moederbord en worden niet echt ontworpen vanuit het opzicht van standaarden, maar vanuit het opzicht waar ze in moeten belanden. De locaties waar de schroeven zijn zal constant verschillen van moederbord tot moederbord en zal anders zijn als de µatx standaard. Gaten gaan boren in je moederbord zou ik niet aanraden :p Denk dus dat je zelf wat zal moeten knutselen om dit mogelijk te maken. Ook zal je wat moeten knutselen wat betreft de power knop, maar ook dat hangt af van hoe die fabrikant het moederbord maakt. Bij desktops is daar ook een standaard voor maar bij laptops is dat in handen van de maker
Een moederbord werkt natuurlijk ook gewoon zonder behuizing. Maar is stof je grootste vijand en is van een airflow praktisch niet te spreken.

Misschien kan je op eBay ofzo een scherm vinden voor die laptop. Of misschien een defect waar het scherm wel werkt. Kan je beide combineren om terug een werkend toestel te krijgen. Lijkt mij althans simpeler.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.56 % door SMG op maandag 20 december 2010 om 16:31:47.
^ Reactie #5 geschreven door steelgate op maandag 20 december 2010 om 16:38:00.
steelgate's avatar
What's up doc !!!
bedankt voor de tips SMG.
Ga ik zeker eens overwegen om te kijken of er iemand zo een kapot toestel heeft.
Heb er ook zitten aan denken betreft de maten en de schroeven, daarmee dat ik het eens vroeg op dit forum. Want stel dat ik zo een behuizing koop en kan er niets meedoen dan sta ik er ook mee.
^ Reactie #6 geschreven door steelgate op maandag 20 december 2010 om 16:39:42.
steelgate's avatar
What's up doc !!!

Dixit

Dixit Gast op 20/12/2010 16:22:41:

Dixit

Dixit steelgate op 20/12/2010 15:45:26:

Euhm, met "Tweakers" bedoelde ik de site :D

Oeps, (bonk) dacht dat er op dit forum ook een tweaker onderwerp was.
^ Reactie #7 geschreven door een gast op maandag 20 december 2010 om 16:51:03.

Dixit

Dixit steelgate op 20/12/2010 16:38:00:

Ga ik zeker eens overwegen om te kijken of er iemand zo een kapot toestel heeft.
Heb er ook zitten aan denken betreft de maten en de schroeven, daarmee dat ik het eens vroeg op dit forum. Want stel dat ik zo een behuizing koop en kan er niets meedoen dan sta ik er ook mee.
Spijtig, zo'n Tweakprojectje is leerzaam maar ik las deze ochtend iets : Qi pixelscreen for netbook.
^ Reactie #8 geschreven door steelgate op maandag 20 december 2010 om 16:56:42.
steelgate's avatar
What's up doc !!!

Dixit

Dixit Gast op 20/12/2010 16:51:03:

Dixit

Dixit steelgate op 20/12/2010 16:38:00:

Spijtig, zo'n Tweakprojectje is leerzaam maar ik las deze ochtend iets : Qi pixelscreen for netbook.

Maar ga het zeker eens bekijken, maar ga eerst ook contact opnemen van waar het gekocht is want blijkbaar zou het nog in garantie zijn.
^ Reactie #9 geschreven door een gast op maandag 20 december 2010 om 18:10:26.

Dixit

Maar ga het zeker eens bekijken, maar ga eerst ook contact opnemen van waar het gekocht is want blijkbaar zou het nog in garantie zijn.
Tja dan ....

Zeker bekijken is nieuwste soort scherm. Combi van "normaal" met e-read(dus geen stroomverbruik oa) (cheerleader)
^ Reactie #10 geschreven door Fred31 op dinsdag 21 december 2010 om 00:37:43.
Fred31's avatar
Multiviteit: 2519
op e-bay zijn er zeker en vast laptops te vinden die je als wisselstukken kan gebruiken hoor.
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
Win10 64bit pro. Laptop TOSHIBA Satellite L775-1
^ Reactie #11 geschreven door steelgate op dinsdag 21 december 2010 om 08:18:13.
steelgate's avatar
What's up doc !!!

Dixit

Dixit Fred31 op 21/12/2010 00:37:43:

op e-bay zijn er zeker en vast laptops te vinden die je als wisselstukken kan gebruiken hoor.

Heb al eens bekeken en er zijn schermen voor de msi wind maar zijn voor andere series. Ga eens vragen of het op mijn serie ook zou werken.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen