Multidesk.be » Forums » Processor, moederbord en geheugen » socket i5 en i7 gelijk

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op zaterdag 27 november 2010 om 17:47:48.
De titel zegt het al.

Weet iemand of die voetjes gelijk zijn voor de MOBILE versies?

Reden : ik dach een configureerbare laptop te kopen en die dan later van 5 naar 7 te upgraden.

Voor de geinteresseerden

http://www.notebookcheck.net/Review-Intel-Core-i7-Processor-Clarksfield.21684.0.html
^ Reactie #1 geschreven door SMG op zaterdag 27 november 2010 om 18:17:43.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Socket van moederbord moet gelijk zijn aan socket van de CPU. STEL je koopt een laptop met Intel i5 op socket LGA 1156 dan kan jij daar nadien nog een i7 in stoppen dat hetzelfde socket gebruikt (dus ook LGA 1156). MAAR jij zal daar geen i7 in kunnen stoppen met socket LGA 1366.
Nu moet het natuurlijk lukken dat de Intel i7 die in de toekomst zullen uitkomen (en nu eigenlijk ook al) op het laatste nieuwe socket zullen zitten (dus niet die LGA 1366), wat dus maakt dat je in de toekomst een verouderd i7 in je oud socket zal moeten wringen.

Ander aspect dat je ook niet uit het oog mag verliezen: laptops worden gemaakt met een configuratie in gedachte. Warmte en stroom zijn aspecten die serieus belangrijk zijn bij een laptop. De i5 dat er nu is goed bevonden voor die laptop, zal die i7 dat ook nog zijn? Dit zijn dingen die je zeer moeilijk kan nakijken en serieus wat zoekwerk verrichten.
Vandaar misschien dat volgens mij ook niemand de CPU van hun laptop vervangen door een recentere versie.

Maar nu is mijn vraag, waar ga jij een mobiele CPU vinden? Een zoektocht in wat IT winkels toont mij aan dat ze allemaal geen mobiele CPU's verkopen.
De CPU vervangen van een laptop heb ik daarbij nog niemand zien doen eigenlijk. Vereist dan ook om een laptop geheel uit elkaar te halen (en daar waag ik mij zelfs niet aan).
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 23.76 % door SMG op zaterdag 27 november 2010 om 18:31:56.
^ Reactie #2 geschreven door Dreams op zaterdag 27 november 2010 om 20:16:13.
Dreams' avatar
Multiviteit: 3479
In Search of Sunrise...
CPU van een laptop vervangen is in principe simpelere dan die van een desktop. Er zijn winkels die Mobile cpu's verkopen, maar niet zoveel. i5 Cpu'tjes zijn best wel goede processoren hoor.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
^ Reactie #3 geschreven door een gast op zaterdag 27 november 2010 om 20:28:50.

Dixit

Maar nu is mijn vraag, waar ga jij een mobiele CPU vinden? Een zoektocht in wat IT winkels toont mij aan dat ze allemaal geen mobiele CPU's verkopen. De CPU vervangen van een laptop heb ik daarbij nog niemand zien doen eigenlijk. Vereist dan ook om een laptop geheel uit elkaar te halen (en daar waag ik mij zelfs niet aan).
tsssk tsssk tsssk. Had ik van jou niet verwacht SMG.

Tweakers zegt : http://tweakers.net/pricewatch/263358/intel-core-i7-740qm.html

In het artikel uit mij eerste post staan duidelijke foto's hoe te werk te gaan met een "MYSN" laptop. Kind kan de was doen. :D

Uit je lange bericht heb ik toch het antwoord kunnen ziften waarvoor dank. :)

^ Reactie #4 geschreven door een gast op zaterdag 27 november 2010 om 20:31:33.

Dixit

Dixit Dreams op 27/11/2010 20:16:13:

CPU van een laptop vervangen is in principe simpelere dan die van een desktop. Er zijn winkels die Mobile cpu's verkopen, maar niet zoveel. i5 Cpu'tjes zijn best wel goede processoren hoor.
De meeste CPU's zijn, net als een nieuwe laptop"goed", bij aankoop.
2-3 jaar later echter...

Buiten RAM bijsteken en/of groter/sneller HDD kan je normaal weinig upgraden.
Behalve bij deze MYSN dus.
^ Reactie #5 geschreven door Dreams op zondag 28 november 2010 om 01:04:19.
Dreams' avatar
Multiviteit: 3479
In Search of Sunrise...
Wie houdt er tegenwoordig zijn laptop 2-3 jaar bij? Tegen dan is de batterij toch kapot... En voor standaard toepassingen zal die laptop nog perfect in orde zijn.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
^ Reactie #6 geschreven door SMG op zondag 28 november 2010 om 09:50:53.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator

Dixit

Dixit Dreams op 28/11/2010 01:04:19:

Wie houdt er tegenwoordig zijn laptop 2-3 jaar bij? Tegen dan is de batterij toch kapot... En voor standaard toepassingen zal die laptop nog perfect in orde zijn.

Ik ;) En de batterij doet het nog perfect. Ik haal de batterij er wel altijd uit als ik weet dat ik een stroombron zal hebben.
^ Reactie #7 geschreven door een gast op zondag 28 november 2010 om 13:48:36.

Dixit

Dixit SMG op 28/11/2010 09:50:53:

Dixit

Dixit Dreams op 28/11/2010 01:04:19:

Ik ;) En de batterij doet het nog perfect. Ik haal de batterij er wel altijd uit als ik weet dat ik een stroombron zal hebben.
Ik ook, vooral omdat dit mijn 2de reserve is.
En, net als SMG, haal ook ik mijn batt er altijd uit als ik op stroom werk en in het geval mijn Lenovo is die batt nog ongebruikt. (thumbsup)
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen