Multidesk.be » Forums » Webdesign & graphics » Beveiligde website maken

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op woensdag 24 november 2010 om 22:14:09.
Ik dien een soort beveiligde website te maken waarop 8 leden kunnne inloggen (ieder op hun pagina) om cifermateriaal te kunnne lezen van hen persoonlijk. Oef, moeilijke uitleg. Het komst er dus op neer dat elk van deze personen op een soort website zou kunnne inloggen om een excel bestand te kunnne lezen dat specifiek voor hem/haar is gemaakt. De andere mogen dat niet kunnen zien.

Ik moet dit voor mijn werk proberten te maken. Is er iemand die hier kan helpen want ik heb hier geen enkele ervaring mee.

Alvast bedankt
^ Reactie #1 geschreven door thekid op woensdag 24 november 2010 om 22:18:01.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Hey gast

er staat hier een artikel op het forum hoe je een beveiligde pagina kunt maken in php

belangrijke info bij uw vraag:
- wat is uw niveau web programmatie (html/css/asp/php)
- welke server zouden jullie gebruiken op uw werk
- kunnen er geregeld gebruikers bijkomen ?
- is het de bedoeling dat dit verder ontwikkeld wordt met meerdere functies?
- hoe veilig is veilig, is dit voldoende dat het al serieus moeilijk wordt om de pagina te raden, of dien je effectief heel heel veilig te werk gaan met wissenlende wachtwoorden?

*edit*
linkje artikel
http://www.multidesk.be/artikels/artikel/118/Hoe-maak-ik-een-loginsysteem-met-php-en-mysql-dat-meerdere-leden-ondersteunt.html
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 12.48 % door thekid op woensdag 24 november 2010 om 22:23:03.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door een gast op donderdag 25 november 2010 om 08:51:22.
Beste Kid,

Bedankt voor het vlugge antwoord.
Het gaat hier over een eigenaarsvereniging waar iedere eigenaar (tussen 8 en maximaal 12) zijn verbruiksgegevens moet kunnen raadplegen (wettelijk). Omdat niet iedereen dient te zien wat anderen vebruiken dient de site beveiligd te worden... In feite komt het er op neer dat er 1 x pere jaar gegevens worden geplaatst op een website, dewelke persoonlijk zijn. Ik hoop dat ik het verstaanbaar uitleg voor een leek. Ik ben de verantwoordelijke (tegen 0 euro vergoeding) en kan dus ook geen geld spenderen aan deze zaak, maar het is nu eenmaal een nieuwe wet.

Ervaring : 0
Server ?
Er zullen GEEN nieuwe functies dienen aan toegevoegd te worden

Hebt u misschien een ander en beter idee?

Nonno
^ Reactie #3 geschreven door SMG op donderdag 25 november 2010 om 09:26:54.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Maak het jezelf niet moeilijk. Een hele website bouwen om dit te doen lijkt mij voor iemand met geen ervaring een zeer moeilijke klus.

Ik stel voor om via Google docs een excel document te maken en daar een formulier aan te hangen. Iedere gebruiker heeft zo zijn eigen excel document dat je kan beveiliging door de lees en schrijf rechten correct toe te passen (de gebruikers moeten dan hun Google account gebruiken om in te loggen). Het formulier kan je dan maken om het de gebruikers simpel te maken om dingen in te voeren.
Formulier kan je maken via Google docs zelf. Is helemaal niet moeilijk en vereist zeker geen ervaring ;)
^ Reactie #4 geschreven door een gast op donderdag 25 november 2010 om 19:09:27.
Bedankt SMG,

Ik ben helemaal geen Google kenner en heb dan eens gekeken, doch ik snap niet hoe ik dien te beginnen. Ik heb ook eens een excel bestand bekeken in Google, en dat lijkt nergens op, de heft van de gegevens is verdwenen...
^ Reactie #5 geschreven door SMG op donderdag 25 november 2010 om 20:37:06.
SMG's avatar
Moderator
Gewoon naar "create new" en kiezen voor "form". Je krijgt dan de layout van je formulier.
Helemaal onderaan die pagina kan je een link vinden naar je formulier (hoe het eruit zal zien) en in See responses kan je de antwoorden zien in grafiekjes of in Excel vorm.

http://www.multidesk.be/bijlage/1ce63fffee54277f18116f467d745b22.png

Wat bedoel je precies met de helft van de gegeven is verdwenen en dat lijkt nergens op? Want dat zijn geen echte vragen waar we een antwoord op kunnen geven ;)
^ Reactie #6 geschreven door thekid op donderdag 25 november 2010 om 21:55:23.
thekid's avatar
Moderator
ik vermoed dat de gast zijn xls gegevens niet meer volledig terug ziet

welke versie van excel gebruikt u, gast?
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #7 geschreven door SMG op donderdag 25 november 2010 om 22:14:31.
SMG's avatar
Moderator
Voor Google docs heb je geen Excel nodig (dat is juist het principe van Google Docs). Enkel een browser is voldoende.
Je kan natuurlijk alles downloaden als excel document, maar je wilde toch een website ;) Dit is een website met alles erop en eraan ;)
^ Reactie #8 geschreven door thekid op donderdag 25 november 2010 om 22:44:25.
thekid's avatar
Moderator
Ja da weet ik, maar als da 40 sheets per klant in excel zijn :)

ik vermoed dus dat ie zijn best zal doen de gegevens te importeren en dat het daar misschien op faalt
^ Reactie #9 geschreven door een gast op vrijdag 26 november 2010 om 09:33:21.
Beste helpers,

Bedankt voor jullie inzet. Ik kan dit ten zeerste waarderen.
Wat de input betreft, het zijn inderdaad een aantal excell sheets dewelke ik dien over te maken. Ik kan ze niet volledig lezen in Google, tenzij ik ze natuurlijk allemaal opnieuw zou maken in Google.docs... (is misschien niet de bedoeling). Ik werk met Office 2010
^ Reactie #10 geschreven door SMG op vrijdag 26 november 2010 om 10:07:27.
SMG's avatar
Moderator
Ah je bedoeld dat het importeren van je bestaande excel documenten niet foutloos gaat. Tja, daar kan niet veel aan gedaan worden :-/ Als je wat exotische dingen in je document zet bestaat die mogelijkheid.

Een andere (gelijkaardige) oplossing is om een andere dienst te gebruiken. Microsoft heeft met Online Office ook de mogelijkheid om je excel documenten op kan zetten en delen aan die personen die de toegang moeten hebben.
http://workspace.officelive.com/nl-BE/
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen