Multidesk.be » Forums » Apple/Mac » E-mail komt niet aan

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Klaarbenje op dinsdag 23 november 2010 om 10:37:36.
Klaarbenje heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 44
Hallo, ik ben onlangs van een Windows-laptop overgestapt naar een Mac. Op de laptop gebruikte ik Outlook voor het e-mailen en op de Mac Microsoft Entourage. Ik heb twee e-mailadressen (met dezelfde domeinnaam): info@ en naam@. Op de laptop had ik hier geen problemen mee, alle e-mails kwamen gewoon aan. Maar op de Mac niet. De e-mails en reply's op info@ komen allemaal aan, het probleem zit 'm in het adres naam@. Ik kan met dat adres wel e-mails versturen, e-mails direct verzonden naar dat adres lijken ook aan te komen (alhoewel hier ook willekeur in lijkt te zitten), maar reply's op naam@ komen niet aan. Dit is ontzettend onhandig omdat ik nu steeds de laptop op moet starten om te controleren of er nog meer e-mails binnen zijn gekomen. Weet iemand waar de fout kan zitten?
^ Reactie #1 geschreven door SMG op dinsdag 23 november 2010 om 11:22:41.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Wat gebruik je? POP of IMAP?
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 79.71 % door SMG op dinsdag 23 november 2010 om 11:24:18.
^ Reactie #2 geschreven door Klaarbenje op dinsdag 23 november 2010 om 11:23:59.
POP
^ Reactie #3 geschreven door SMG op dinsdag 23 november 2010 om 11:26:04.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
POP laat je maar toe om een mail maar 1 maal naar een email client te ontvangen. IMAP gaat gewoon een lijst downloaden van mails op de server en die dan weergeven zodat elke email client diezelfde lijst te zien krijgt.

Dus als een andere mailcient de mail al heeft afgehaald zal een andere computer die mail niet meer kunnen afhalen. Je zal dus over moeten schakelen naar IMAP als je graag in beide mailclients je mails wilt afhalen.
Nu niet iedereen ondersteunt IMAP gezien dat nogal een server intensieve bedoeling is. Een goedkope mailhost zal dit waarschijnlijk niet hebben.

Wat je ook kan doen is Outlook op de Windows verwijderen en je mail daar dus niet meer op afhalen. Dan zal de Mac terug de enige mailcient zijn die mails afhaalt.

Althans ik denk toch dat dit je probleem is :p
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 15.65 % door SMG op dinsdag 23 november 2010 om 11:27:30.
^ Reactie #4 geschreven door Klaarbenje op dinsdag 23 november 2010 om 11:33:00.
Dat klopt deels, denk ik. In principe staat de laptop niet aan, of althans Outlook niet, en de Mac wel. Dan zou het (ook met POP volgens mij) zo moeten zijn dat in principe alle mails op de Mac binnengehaald worden, zowel de info@ als de naam@. Maar aangezien ik ontdekt heb dat niet alle mails binnengehaald worden, check ik dus af en toe Outlook op de laptop.

Wat mij betreft hoef ik niet op zowel de Mac als de laptop de mails binnen kunnen halen, alleen de Mac is voldoende.

Als dat POP het probleem zou zijn, dan zou de Mac toch ook niet alle mails aan info@ binnenhalen?
^ Reactie #5 geschreven door Klaarbenje op donderdag 2 december 2010 om 16:04:36.
Ik heb uiteindelijk de naam@verwijderd op de laptop, maar nog steeds komt die mail niet aan op de Mac. Rarara hoe kan dat :S
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen