Multidesk.be » Forums » Processor, moederbord en geheugen » Foute specificaties??

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Flyingant op maandag 22 november 2010 om 18:58:49.
Flyingant's avatar
Multiviteit: 124
Hey
Ik heb een probleem met veel games.
Bij Computer------>Eigenschappen staat er dat ik 2.0 GhZ processor heb.
Maar bij alle spellen(denk ik) zeggen ze dat ik het spel niet kan spelen omdat ik maar 800 MhZ heb.Ook bij CanYouRunIt staat er dat ik 800 MhZ heb.
Ook veel games laggen.
Hoe fix ik dit?
Thx
^ Reactie #1 geschreven door Dreams op maandag 22 november 2010 om 19:11:24.
Dreams' avatar
Multiviteit: 3479
In Search of Sunrise...
Misschien is het omdat er één of andere spaar-techniek aanstaat dat je CPU zijn snelheid doet verlagen. Natuurlijk, dat kunnen we niet weten omdat we niet over welke cpu het gaat!
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
^ Reactie #2 geschreven door Flyingant op maandag 22 november 2010 om 19:19:53.
Flyingant's avatar
Hoe doe ik die spaartechniek weg?
Mijn processor: AMD Turion 64 Mobile Technology MK-36(2.0 GHz, 512KB L2 cache)
^ Reactie #3 geschreven door thekid op maandag 22 november 2010 om 19:31:29.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
als't windows 7 is, kunde misschien uw instellingen op performance plaatsen, als't nen laptop is staat da meestal standaard op power saver :)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #4 geschreven door Flyingant op maandag 22 november 2010 om 20:17:11.
Flyingant's avatar
Het is Windows Vista en bij energieschema's zijn er 3 :Gebalanceerd,Hoge Prestaties en energiebesparing.
Ik heb hem op hoge prestaties staan maar toch staat er dat ik maar 800 MHz heb
^ Reactie #5 geschreven door Flyingant op dinsdag 23 november 2010 om 16:18:08.
Flyingant's avatar
Nog aanbevelingen?
^ Reactie #6 geschreven door SMG op dinsdag 23 november 2010 om 19:49:02.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
De spaarstanden van een CPU kun je naar mijn weten niet uitschakelen (misschien via de BIOS, maar dat zou nefast zijn voor de batterij en de warmte productie) en zouden zo moeten ontworpen zijn dat je als gebruiker er geen last van mag hebben. Ze bekijken hoeveel kracht je nodig hebt en geven je de kracht die je vraagt. Vraag je meer van je CPU zal de CPU ook betere presteren.
Ook mijn CPU (een 2.6GHz) draait bij idle op 2.0 en als ik even een programma start springt die automatisch op 2.6.
Je moet het maar eens uittesten: download cpuz, start het programma op en kijk naar de core speed. Open dan een zwaar programma en je zal zien dat ie niet blijft steken op 800MHz, maar meteen naar boven zal gaan.

Nu als ik je CPU zo zie, zie ik al meteen dat het om een mobiele CPU gaat en zeker niet de beste. Met zo'n cpu komt geen prachtige grafische kaart. Dat hele verhaal zal ongetwijfeld je lag verklaren. Maw je hebt geen game laptop.

Met welke games heb je lag?
^ Reactie #7 geschreven door Dreams op dinsdag 23 november 2010 om 22:58:41.
Dreams' avatar
In Search of Sunrise...
Ik ga volledig akkoord met de voorlaatste zin van SMG....
Over welke spel gaat het eigenlijk?
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
^ Reactie #8 geschreven door SMG op dinsdag 23 november 2010 om 23:20:38.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator

Randinformatie

De rest dan niet ;)
^ Reactie #9 geschreven door Dreams op dinsdag 23 november 2010 om 23:24:51.
Dreams' avatar
In Search of Sunrise...

Randinformatie

Toen ik je voorlaatste zinnetje las, vond ik de rest overbodig :D
^ Reactie #10 geschreven door Flyingant op woensdag 24 november 2010 om 12:48:18.
Flyingant's avatar
Met alle games eigenlijk:Combat arms,Age Of Empires 3,Wolfenstein ENemy Territory enz
^ Reactie #11 geschreven door thekid op woensdag 24 november 2010 om 13:02:17.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Nou in feite is een laptop meestal geen game pc

het laggen kan eventueel nog liggen aan:
- oude drivers grafische kaart
- te zware games voor de laptop
- vista die toch ook al wat resources gebruikt
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #12 geschreven door Flyingant op woensdag 24 november 2010 om 13:16:32.
Flyingant's avatar
Ik heb cpuz gedownload en hij zegt dat mijn Core Speed tussen de 1597 en 2000 is.
Dat zou eigenlijk toch voldoende moeten zijn.
Ook heb ik iets opvallends opgemerkt mijn HT Link is maar 798.1 MHz.(erg dicht bij 800 MHz)
Ik heb het is opgezocht een sommigen zeggen dat je ht link invloed heeft op je prestaties en sommigen zeggen van niet.
Kan ik deze HT Link verhogen door een BIOS setting ofzo?
Heeft het nou wel of geen invloed?
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen