Multidesk.be » Forums » Hardware algemeen » Telenet Digicorder opnemen via laptop (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp werd gesloten.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • [1]
  • 2
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op maandag 22 november 2010 om 12:39:35.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Beste,

Mijn digicorder begint stilaan vol te lopen. Ik zou graag m'n opnames op een externe harde schijf krijgen. Ik weet ondertussen dat het niet mogelijk is om de data van de digicorder te halen is. wel heb ik gehoord dat ik m'n laptop zou kunnen aansluiten op de tv en dan het afspelende programma kan capturen.

Heeft iemand daar ervaring mee? Wat heb ik daar hard- en software matig voor nodig?

Bedankt voor de hulp.

Ben
^ Reactie #1 geschreven door Fred31 op maandag 22 november 2010 om 13:29:07.
Fred31's avatar
Multiviteit: 2519
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
capturing devices

op de bovenstaande link kan u zien dat er verschillende apparaten te koop zijn om van uw digicorder of iets anders, te 'capturen' of anders gezegd, te kopieren.

U kan dit vinden in iedere pc winkel.

U hangt gewoon het toestel tussen beide , bv via output digicorder naar capture device naar ingang laptop.

Mvg
Fred
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
Win10 64bit pro. Laptop TOSHIBA Satellite L775-1
^ Reactie #2 geschreven door een gast op maandag 22 november 2010 om 19:04:34.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Bedankt voor je hulp Fred.

Nog 2 vraagjes:

1. Er is een groot prijsverschil. Waarschijnlijk dan ook wel in kwaliteit. Voor mij moet die kwaliteit echt niet top zijn. Zou ik dan met z'n toestel van +/- 50 euro gesteld zijn? Dat lijkt me toch wel een beetje het budget te zijn.

2. Hoe los ik dit dan softwarematig op? Stel, ik hang de apparaten aan elkaar en zie tv beeld op m'n laptop, hoe kan ik dat dan werkelijk opnemen?

Bedankt
^ Reactie #3 geschreven door Fred31 op maandag 22 november 2010 om 20:23:34.
Fred31's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ongeveer 50 euro voor dat toestel is redelijk hoor.

ik denk dat er software word bijgeleverd bij dat toestel maar anders kan u gebruik maken via nero of iets dergelijks om die video stream op uw laptop harde schijf op te slaan.

Mvg
Fred
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
^ Reactie #4 geschreven door een gast op maandag 29 november 2010 om 09:56:33.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik heb hier al wat rondgekeken maar vind die toestellen niet in bijvoorbeeld Vandenborre of een andere gekende winkel. Waar zou ik dat kunnen vinden (noorden van antwerpen)?

Bedankt.
^ Reactie #5 geschreven door een gast op maandag 29 november 2010 om 15:45:19.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Gast op 29/11/2010 09:56:33:

Ik heb hier al wat rondgekeken maar vind die toestellen niet in bijvoorbeeld Vandenborre of een andere gekende winkel. Waar zou ik dat kunnen vinden (noorden van antwerpen)?

Bedankt.
In een VDB ga je zoiets idd niet vinden.
Zo direkt uit het hoofd dacht ik aan de Tandy in Merksem maar ik meen gelezen te hebben dat deze er mee ophield na een (gewapende) overval?

Een snelle google levert dit adres op maar vraagt 174€ voor de Pinnacle 8230 terwijl die op Fred's link slechts 74€ kost.(bonk)

Waarom beperken tot Antwerpen als je de wereld hebt? (party)
^ Reactie #6 geschreven door een gast op maandag 29 november 2010 om 16:11:12.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik wil het eigenlijk op ""n kerstlijstje zetten en zie m'n moeder nog niet op het internet kopen :D
^ Reactie #7 geschreven door Fred31 op maandag 29 november 2010 om 22:45:27.
Fred31's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
capture device

dit is wat ik vond op www.conrad.be
dit toetel is 100€, is een pak geld
^ Reactie #8 geschreven door een gast op dinsdag 30 november 2010 om 11:30:16.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ai, das toch iets te duur. Maar eronder staat een link naar dit. Zou dit kunnen marcheren?

^ Reactie #9 geschreven door een gast op dinsdag 30 november 2010 om 11:44:34.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Linken naar die conrad werkt blijkbaar niet goed.

Als je naar Conrad.be surft en daar op 'capture' zoekt en doorklikt op de Elgato video capturen, staat er onderaan "Dit is misschien ook iets voor u", de Renkforce USB DVD Maker II.

Zou dit kunnen macheren?
^ Reactie #10 geschreven door Fred31 op dinsdag 30 november 2010 om 12:51:57.
Fred31's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
yep, is een pak goedkoper
en dit zal wel werken :-)

omdat je het inplugt in je pc/laptop en aan die andere kant gewoon via SVHS of via RCA verbind

Mvg
Fred
^ Reactie #11 geschreven door messy op maandag 14 februari 2011 om 13:39:15.
messy heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 2
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Beste

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag als ben en heb al redelijk wat rondgesurfd. Het is blijkbaar niet zo evident om de beelden van een digibox over te plaatsen.

Weet er iemand een uitstekend capture divice? Er is een groot verschil in prijs alsook in mogelijkheden. Bedoeling is om beelden van de TV op te slaan alsook de programma's van de digibox op te slaan op een harde schijf en het liefst met een zo groot mogelijke kwaliteit.

Mocht een bepaalde Media Player /streamer deze funtie bevatten zou dit nog beter zijn. Maar helaas heb ik dit nog niet gevonden.

Alvast bedankt voor de tips.
mvg
stijn
^ Reactie #12 geschreven door Fred31 op maandag 14 februari 2011 om 13:48:28.
Fred31's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
toch wel :)
ik heb eens de uitgang van mijn digicorder via videokaart van de pc verbonden en de kwaliteit was enorm goed :D en dat zonder enige converter ertussen, rechtsstreeks uitgang digicorder naar videokaart van pc :D

U heeft een capture device nodig die eenvoudig de beelden van eender wat overzet naar het andere.

Mvg
Fred
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 17.22 % door Fred31 op maandag 14 februari 2011 om 14:19:34.
^ Reactie #13 geschreven door messy op maandag 14 februari 2011 om 14:04:04.
messy heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 2
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
:)

Welke capture device kan je aanraden. of maakt dit niet veel uit.
mvg
Stijn
^ Reactie #14 geschreven door Fred31 op maandag 14 februari 2011 om 14:13:13.
Fred31's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
usb video converter

in die lijst ziet u er enkele staan.
Terratec USB-Video Grabber G1 70 euro
DVD-creator USB 2.0 50 euro
AV-USB 2.0 Converter met software 40 euro
Video USB converter 30 euro

Mvg
fred

Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 7.79 % door Fred31 op maandag 14 februari 2011 om 14:17:41.
^ Reactie #15 geschreven door een gast op dinsdag 15 februari 2011 om 18:56:55.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Fred31 op 14/02/2011 13:48:28:

toch wel :)
ik heb eens de uitgang van mijn digicorder via videokaart van de pc verbonden en de kwaliteit was enorm goed :D en dat zonder enige converter ertussen, rechtsstreeks uitgang digicorder naar videokaart van pc :D

U heeft een capture device nodig die eenvoudig de beelden van eender wat overzet naar het andere.

Mvg
Fred

Via wat soort videokaart?

en hoe komt het beeld op je scherm?

^ Reactie #16 geschreven door Fred31 op dinsdag 15 februari 2011 om 19:15:24.
Fred31's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
LOL gastje

1) videokaart was een NVIDIA, type weet ik niet meer. Had de mogelijkheid om videosignalen van andere bronnen in te voegen.
2) uitgang digicorder met S video verbonden met graka van pc,
3) geluid uitgang digi ( RCA ) verbonden met soundkaart pc ( zwarte ) via 3.5 mm stereojack.

dan WDM gedownload van NVIDIA site om de beelden te kunnen bekijken en op te nemen.

En voila!!
simpel, niet?
Happy now?

Ciao!
Fred
^ Reactie #17 geschreven door baguetje op vrijdag 15 juli 2011 om 09:31:54.
baguetje heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 4
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Dit klinkt allemaal zeer mooi. Maar het is toch voer voor computerfreaks. Ik heb niet de mogelijkheid om mijn pc open te leggen. Hoe los je dit op met een laptop? En zonder computermateriaal?

Met dank voor je antwoord.
^ Reactie #18 geschreven door Fred31 op vrijdag 15 juli 2011 om 13:57:26.
Fred31's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
hey,voor dit soort dingen hoef je echt geen pc freak te zijn :S

wat u kan doen is een toestelletje kopen dat signalen van uw digicorder omzet naar usb die u dan op zijn beurt op je laptop aansluit en via meegeleverde software kan bekijken en opnemen met je laptop :-)

voorbeeld >> VIDEO GRABBER voor 26 eurotjes :-)

Mvg
Fred
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 20.35 % door Fred31 op vrijdag 15 juli 2011 om 13:58:14.
^ Reactie #19 geschreven door baguetje op vrijdag 15 juli 2011 om 18:56:27.
baguetje heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 4
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
bedankt Fred, ik had toevallig al een grabber. Maar hoe sluit ik de grabber aan de digicorder aan? Wit en rood (audio) vind ik terug, maar waar gaat de gele naartoe?

Je ziet, ik ben een hopeloze leek (blush)

• Pagina
  • [1]
  • 2
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten