Multidesk.be » Forums » Programmeren algemeen » VBA & Office vertrouwenscentrum (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp werd gesloten.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door steven4ever op zaterdag 6 november 2010 om 22:56:14.
steven4ever heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 206
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Dit klinkt vast vrij ironisch, maar kunnen de instellingen van het office vertrouwenscentrum aangepast worden met VBA code? Niet dat ik kwade bedoelingen heb ofzo :D. Maar ik gebruik graag vaak VB code in mijn documenten en wanneer ik deze doorstuur naar minder (computer-)begaafde mensen hebben ze al veel moeite met macro's 1x toe te staan, laat dus maar staan dat ze zelf deze instellingen zouden kunnen veranderen.
Het zou dus vrij gemakkelijk zijn moest ik hiervoor in het midden van het scherm een dikke vette knop kunnen neerzetten met daarop "STA MACRO'S ALTIJD TOE?", natuurlijk met een ja/nee-dialoog en een bericht om dit enkel op eigen risico te doen ;).

Dus euhm.. kan dit?
^ Reactie #1 geschreven door SMG op zaterdag 6 november 2010 om 23:30:43.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Kort maar krachtig: nee.
Vroeger (dan spreek ik over Office 97/2000) was het grootste probleem van virussen wellicht virussen met scriptjes die in documenten zaten. Ik denk niet dat MS dezelfde toer op wilt door even alles terug te gaan toelaten.
In alle 'moderne' Office versies worden macro's dus uitgeschakeld met een melding naar de gebruiker toe (standaard instelling). Je zal dus bij je mail uitdrukkelijk moeten zeggen om de macro's toe te laten bij het openen van je document.

Je kan het vertrouwenscentrum natuurlijk ook uitschakelen (moet gebruiker dan manueel doen), maar dat raad ik zeer sterk af. Je kan het wel afzwakken door macro's die ondertekend zijn toe te laten, maar dan moet jij je macro's zien te ondertekenen met een digitaal handtekening ;)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 2.26 % door SMG op zaterdag 6 november 2010 om 23:31:19.
^ Reactie #2 geschreven door steven4ever op zaterdag 6 november 2010 om 23:43:38.
steven4ever heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 206
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Jammer :( dan maar slotje erop.

Opmerking van de crew

Zoals u wenst :) (lock)

Wheeldigger
  • Pagina