Multidesk.be » Forums » Webdesign & graphics » Enkele vragen ivm mijn website (link inside!)

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Pascal op dinsdag 26 oktober 2010 om 09:13:22.
Pascal's avatar
Multiviteit: 214
Hallo allemaal

Dit is mijn website!
Ik heb enkele maanden zitten ploeteren om ze te bouwen.
De basis is min of meer gepikt (dwz. de meeste css en de opbouw van de pagina's) van een website die ondertussen niet meer bestaat, de opbouw was nogal handig voor wat ik ze nodig had. De inhoud is volledig de mijne.

Ik heb daarnaast een fotoviewer toegevoegd. In Firefox werkt alles prima, in IE geeft deze echter een foutmelding en krijg ik de 'prev.' en 'next' knoppen niet te zien.
Kan iemand mij hierbij helpen om dit op te lossen? zie hier

^ Reactie #1 geschreven door SMG op dinsdag 26 oktober 2010 om 17:34:42.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Aangezien in geen enkele browser je close knop echt goed doorkomt vrees ik voor een slechte implementatie van ligtbox zelf. Controleer of alle paths naar scripts,... correct zijn want dat zijn de meest voorkomende problemen.
^ Reactie #2 geschreven door Pascal op dinsdag 26 oktober 2010 om 21:16:56.
Pascal's avatar
het vreemde is dat als ik de website test (offline via firefox) alles wel correct werkt...

Heb geen IE op mijn mac staan...
^ Reactie #3 geschreven door SMG op dinsdag 26 oktober 2010 om 21:53:38.
SMG's avatar
Moderator
Meestal ligt dat aan het gebruik van de src methodes. Je kan immers absolute waardes opgeven (zoals /map/afbeelding.png) of bv map/afbeelding.png.
Controleer dus zeker of de plaatsen allemaal wel correct zijn.
^ Reactie #4 geschreven door Pascal op maandag 1 november 2010 om 12:23:51.
Pascal's avatar
SMG, waar en naar wat moet ik zoeken of alles op de juiste plaats staat?
In de css van de pag? De HTML van de pag? In het J-script van lightroom...?

Aangezien alles normaal werkt als ik het hier offline test, weet ik niet goed naar wat ik aan het zoeken ben.

bedankt!
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 25.86 % door Pascal op maandag 1 november 2010 om 12:24:39.
^ Reactie #5 geschreven door Pascal op maandag 1 november 2010 om 20:53:48.
Pascal's avatar
Ik heb nog enkele fouten bemerkt.
In Safari wordt onder op de detail pagina van de releases een banner weergegeven. In firefox wordt dit niet weergegeven...

Ik krijg ook de lightbox niet in orde. Heb op een pagina alle links, scr, ...vervangen maar fout in het 'close' icoontje blijft in lightbox
^ Reactie #6 geschreven door SMG op dinsdag 2 november 2010 om 11:13:59.
SMG's avatar
Moderator
Ergens in je code heb je een verwijzing naar dit:
http://www.mastocave.com/album%20detail/lifesblood%20details/img%20src=%22../images/closelabel.gif
Dat uiteindelijk niet bestaat waardoor de close afbeelding niet correct wordt weergegeven.

Overigens: al eens deze tools geprobeerd? Die kunnen je enorm helpen met het opsporen van zulke fouten.

Nog een snelle tip: probeer in de namen van mappen en pagina's spaties te vermijden.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 3.2 % door SMG op dinsdag 2 november 2010 om 11:15:13.
^ Reactie #7 geschreven door Pascal op woensdag 20 april 2011 om 15:27:33.
Pascal's avatar
Dit laatste ga ik zeker eens checken! Heel erg bedankt voor de tips!

• Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen